«رتبه‌بندی» عیدانه به معلمان در نوروز 1400

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: مجلس برای اعتبار رتبه‌بندی معلمان در حال پیگیری است تا برای بهار 1400 این هدیه را به معلمان بدهیم و آنها در 5 رتبه تقسیم شوند.

به گزارش راه شلمچه، قاسم احمدی لاشکی با اشاره به اینکه قانون تأسیس مسکن فرهنگیان سال 68 تدوین شده است ولی چرا اجرا نشده تا تعداد زیادی از معلمان باید بدون مسکن باشند، اظهار کرد: البته از آقای حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش تشکر می‌کنم که ساخت مسکن برای فرهنگیان را آغاز کرده است  و 43 هزار واحد در حال ساخت است.

وی افزود: در قانون مسکن فرهنگیان آمده است: دولت موظف است در شهرها، بخش‌ها و روستاها که امکان واگذاری زمین دارد، 40 درصد اراضی و مجتمع‌های مسکونی را با اولویت به آموزش و پرورش دهد و 90 درصد اعتبارات لازم در قالب وام 25ساله با سود 4 درصد براساس سوابق در اختیار فرهنگیان قرار بگیرد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: قوانین خوب باید باقی بماند و دسته‌بندی شود تا مجریان از آن استفاده کنند و قوانین زائد به‌دور ریخته شود.

وی با بیان اینکه مدرسه تلویزیونی برای مناطق محروم و افراد غیربرخوردار عالی است، مطرح کرد: این روش آموزشی دوسویه نیست یعنی متوجه نمی‌شویم دانش‌آموز دروس را یاد گرفته است یا خیر.

پهنای باند مصرفی شاد دو برابر واتس‌آپ
احمدی لاشکی ادامه داد: پهنای باند مصرفی شاد دو برابر واتس‌آپ است، بیش از 12.7 میلیون نفر  دانش‌آموز و 728 هزار معلم در شبکه شاد احراز هویت شده‌اند، در دوران پس از کرونا نیز شاد تعطیل نمی‌شود و در  سال‌های آینده مکمل آموزش است.

 64درصد دانش‌آموزان از موبایل والدین استفاده می‌کنند
وی اضافه کرد: برای تأمین تبلت دانش‌آموزان، طرح هدایت با شعار هر دانش‌آموز یک تبلت را داریم، 15 میلیون دانش‌آموز داریم و 12 درصد موبایل برای خودشان است، 52 درصد از موبایل مادر، 12 تا 17 درصد از موبایل پدر و مابقی از سایر روش‌ها مثلاً موبایل خواهر یا برادر و بستگان استفاده می‌کنند.

دولت تا این لحظه نتوانسته است برای 3میلیون دانش‌آموز موبایل بخرد
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: بیش از 3 میلیون دانش‌آموز، ابزار آموزش مجازی را در اختیار ندارند و باید فکری برای آنها شود، این‌که بگوییم دولت پول دارد که موبایل بخرد تا این لحظه نتوانستیم کاری کنیم، منتظریم ببینیم مجلس در بودجه چه‌کاری را انجام می‌دهد و آیا عددی را به خرید تبلت اختصاص می‌دهد.

احمدی لاشکی متذکر شد: وزارت آموزش و پرورش برای تأمین تبلت دانش‌آموزان از بخش‌های مختلف و خصوصی کمک گرفته است و بیش از 205 هزار ابزار را خیّران خریدند که در اختیار قرار گرفت، با 28 استاندار تفاهم‌نامه امضا کردیم تا بخشی از هزینه تأمین تبلت را تهیه کنند اما این تعداد مشکل را حل نمی‌کند ما باید برای 15 میلیون دانش‌آموز برنامه‌ریزی کنیم که کار سخت و مسیر طولانی است.

رتبه‌بندی، عیدانه به معلمان
وی درباره رتبه‌بندی معلمان گفت: طی سال‌های گذشته افزایش حقوق را به اسم رتبه‌بندی داشتیم؛ وزارت آموزش و پرورش طرح رتبه‌بندی را تهیه و به دولت ارائه کرده است، وزیر نیز نشستی را با عناصر تأثیرگذار دولت از جمله آقای جهانگیری، نوبخت و انصاری داشتند که این جلسات باعث هماهنگی بیشتر شد و طی این هفته یا هفته‌های آینده طرح رتبه‌بندی راهی مجلس می‌شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: اعتبار رتبه‌بندی باید در بودجه لحاظ شود، بودجه‌ای که در ابتدا برای آن اختصاص دادند 5 هزار میلیارد و 200 میلیون تومان بود که اعتباری قابل توجه نیست، مجلس برای اعتبار آن در حال پیگیری است تا برای بهار 1400 این هدیه را به معلمان بدهیم و آنها در 5 رتبه تقسیم شوند.

حقوق نیروهای خدماتی نیاز به پیگیری دارد
وی درباره نیروهای خدماتی مدارس گفت: برای نیروهای خدماتی باید اقدامات اساسی کرد، پیشنهاد  جذب 25 هزار نیروی خدماتی را دادیم و امیدواریم در مجلس مصوب شود، حقوق آنها نیاز به پیگیری جدی دارد و آموزش و پرورش در حال پیگیری است و امیدواریم مسئولان مربوط به حقوق و دستمزد نیز توجه لازم را داشته باشند.

احمدی لاشکی درباره استخدام معلمان غیررسمی تصریح کرد: 88 هزار نفر معلم حق‌التدریس باید استخدام شوند و تاکنون مجوز استخدام 57 هزار و 497 نفر را از سازمان استخدامی دریافت کرده‌ایم و به‌زودی برای طی دوره یک‌ساله آموزشی وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شوند، این افراد نگران آزمون اصلح نباشند چون موضوع خاصی نیست.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار