آمار 50 فوتی از ویروس کرونا دروغ است

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: اگر یک چهارم تعداد فوت‌شدگان قم بر اثر ویروس کرونا صحیح باشد، من استعفا می‌دهم.

به گزارش راه شلمچه، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تشکر از مردم برای حضور در انتخابات گفت: دولت تمام تلاش خود را برای یک انتخابات پرشور و سالم کرد. 

  

از سیاسی کردن موضوع کرونا اجتناب کنیم

  

وی بیان داشت: امروز همه باید در کنار یکدیگر به مبارزه با کرونا برخیزیم، همه باید کنار وزارت بهداشت بایستیم و از سیاسی کردن این موضوع اجتناب کنیم، اکنون شاهد سوداگری در لوازم بهداشتی هستیم، باید بیش از هر دوره دیگر با هم مهربان باشیم.

  

از همین امروز ماسک به‌طور گسترده توزیع می‌شود

  

ربیعی گفت: از همین امروز مواد بهداشتی توزیع می‌شود و ماسک هم طبق گفته وزیر بهداشت به‌طور گسترده توزیع می شود.

  

وی ادامه داد: ما این جلسه را در راستای مصوبه هیات دولت برگزار کردیم، فردا هم با حضور رئیس جمهور جلسه کرونا برگزار می شود کمیته های مختلفی تشکیل و اطلاع‌رسانی به من واگذار شد.

  

سخنگوی دولت گفت: امروز خبری را دیدم که همه ادارات، موسسات تعطیل خواهد شد؛ این نمونه خبرهایی است که به نادرستی دز فضای مجازی منتشر می شود.

  

وی خاطرنشان کرد: زیادیِ اطلاع‌رسانی را منفی نمی‌دانیم بلکه اطلاع‌رسانی باید باشد که دولت را پیش برد.

  

ربیعی گفت: سپاس دولت از کادر وزارت بهداشت از خدمات تا پرستاران و پزشکان را اعلام می‌کنم.

  

برخی کشورها شفافیت در اطلاع‌رسانی درباره کرونا ندارند 

  

ربیعی در ادامه گفت: ما در این زمینه، شفافیت اطلاع‌رسانی داشتیم، اما برخی از کشورها این شفافیت را ندارند ما متعهدانه در حال اطلاع‌رسانی هستیم.

  

وی بیان داشت دستورات دینی برای خاکسپاری افراد مبتلا به کرونا اخذ شده است.

  

ربیعی گفت: فردا جلسه ای با تمام کارخانه‌های تولیدکننده لوازم بهداشتی داریم و احتمال تغییر خط برخی کارخانه‌ها وجود دارد.

  

به گزارش فارس، حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت نیز در مورد آخرین وضعیت ویروس کرونا در کشور اظهار داشت: ما تا چند دقیقه دیگر، جمع‌بندی نهایی را اعلام می‌کنیم، اما تا به الان ۱۲ نفر فوت کردند و ۵۹ الی ۶۱ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

  

تعداد فوت‌شده‌ها از میان مشکوکین ۱ درصد است

  

وی بیان داشت: تعداد کسانی که علایم شبیه آنفولانزا و کرونا رادارند اعلام می‌کنیم. تعداد فوت‌شده‌ها از میان مشکوکین ۱ درصد می‌شود.

  

سخنگوی وزارت بهداشت در مورد اقدامات وزارت بهداشت برای ویروس کرونا گفت: آموزش های لازم را داده بودیم؛ بیمارستان‌ها و مراکز مرتبط، پیش بینی شده بود، آمادگی ما از لحاظ آموزشی داده شده بود، با توجه به ثبات در قم و شهرهای دیگر امیدواریم بتوانیم کنترل کنیم.

  

وی خبر فوت ۵۰ نفر بر اثر کرونا را تکذیب کرد و گفت: هیچ کس دسترسی به اطلاعات ما را ندارد، گاهی سوء تفاهم می‌شود، چون علائم آنفولانزا و کرونا شبیه است.

  

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: اگر تعداد فوت شدگان قم یک چهارم این تعداد ادعا شده باشد من استعفا می‌دهم. 

  

موافق قرنطینه نیستیم

  

حریرچی بیان داشت: در حدود ۱۰ استان مستقر هستیم، ما موافق قرنطینه نیستیم؛ این برای زمان‌های قدیم است.

  

لباس فضانوردی پروتکل دارد 

  

وی اظهار داشت: استفاده از لباس های خاص سطح‌بندی دارد. لباس فضانوردی که مردم خوششان می آید پروتکل دارد که برای انتقال بیمار کرونا یا زمان نگهداری از بیمار کرونا است.

  

حریرچی تاکید کرد: صدا و سیما در زمینه موضوع ویروس کرونا همکاری بسیار خوبی با ما داشته است.

  

وی در مورد نحوه دفن کردن افراد مبتلا به کرونا گفت: نوع خاک‌سپاری افراد مبتلا طبق پروتکل who سازمان بهداشت جهانی است.

  

مردم عادی هیچ نیازی به ماسک ندارند

  

سخنگوی وزارت بهداشت عنوان کرد: مردم عادی هیچ نیازی به ماسک ندارند. ۸۰ درصد این بیماران باید در خانه بستری شوند. ما مصرفمان در مورد ماسک پیش بینی شده بود اما سوداگران وارد شدند. ما از دادستان اردبیل بابت پلمپ دو داروخانه تشکر می کنیم.

  

حریرچی در مورد نظارت بر فروش مواد ضد عفونی‌کننده و ماسک با اشاره به اینکه تولید ماسک و مواد شوینده با وزارت صمت است، گفت: ما مشکلی در زمینه تولید ماسک نداریم و در زمان عادی تولید ماسک بیشتر از فروش آن است.

  

بسیاری از کشورهای همسایه ما حتی امکان تست کرونا هم ندارند

  

وی در مورد این سوال که چرا بیشترین فوت‌شد‌گان در ناشی از کرونا بعد از چین در ایران است؟ اضافه کرد: سیاست مخفی کاری را بیشترین کشورها انجام می دهند؛ بسیاری از کشورهای همسایه ما حتی امکان تست کرونا هم ندارند.

  

حریرچی گفت: الان دو نفر در کره جنوبی از افراد حاضر در سرزمین اشغالی بوده اند. آیا خبری از اسراییل می آید که چند نفر مبتلا هستند؟ خیر چنین خبری نمی آید.

  

در روزهای آینده انفجار اخبار در جهان را شاهد خواهیم بود

  

وی تصریح کرد: ما سیاست شفافیت و راستگویی را در پیش گرفتیم. در روزهای آینده انفجار اخبار در جهان را شاهد خواهیم بود.

  

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: ما بیمارستان مرجع تشخیص نداریم بلکه آزمایشگاه مرجع تشخیص داریم. هیچ جای دنیا نیست که مراجعات مردمی تست انجام شود، تست از جایی مثبت می شود که علایم داشته باشد، بیمارستان هایی که ما انتخاب کردیم که خودمان مردم را ببریم. شهرهای بزرگ چند بیمارستان در سه لایه اختصاص یافته است. 

  

وی ادامه داد: طبق متون علمی دنیا بیمارستان فعال، بهتر جواب می‌دهد تا اینکه بیمارستان برویم در شهر آفتاب یا سوله بسازیم.

  

حریرچی گفت: در شهرهای متوسط یک بیمارستان اختصاصی و در شهرهای کوچک تنها دارای یک بیمارستان یک بخش را به مبتلایان به کرونا اختصاص داده ایم.

  

وی خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد افراد مبتلا به کرونا در منزل و با خوردن مایعات و داروهای عادی درمان می شوند، الان سیاست حضور بیمار در خانه در چین هم انجام می شود.



اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار