اف.بی.آی اسناد مربوط به تحقیقات مولر را مخفی کرد

گزارش منتشر شده از سوی سی.ان.ان مشخص کرد که هیچ‌یک از بازرسان درباره دخالت ادعایی روسیه یا وکیل ترامپ این شانس را ندارند که به پرونده‌های مربوط دسترسی داشته باشند و از آنها به عنوان سند استفاده کنند چون اف.بی.آی برای محافظت در مقابل مداخله ترامپ، آنها را مخفی کرده است.

به گزارش راه شلمچه به نقل از ایسنا، گزارش سی.ان.ان از کتابی متعلق به جفری توبین، تحلیلگر ارشد مسائل حقوقی این شبکه خبری اقتباس شده که مدعی است اداره تحقیقات فدرال آمریکا کپی‌های تحقیقات مرتبط با روسیه را از ترس اینکه مبادا دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در آن مداخله کند، مخفی کرده است.

جیمز کومی، رئیس وقت اف.بی.آی که از برنامه‌های رئیس جمهوری برای مقابله با تحقیقات این اداره درباره روابط گزارش شده کارزار انتخاباتی‌اش با روسیه نگران بود، نشست‌هایی را با وی آغاز کرد و یادداشت‌هایی را با مقام‌های ارشد اف.بی.آی به اشتراک گذاشت.

پس از آنکه کومی از سوی ترامپ برکنار شد، معاونش اندرو مک‌کابه، به تیم وی دستور داد تا تحقیقاتی را درباره ترامپ انجام داده و یادداشت‌های کومی را به نرم افزار مدیریت پرونده‌های اف.بی.آی موسوم به SENTINEL بسپارند تا حتی در صورت برکناری خودش هم از آنها در مقابل حذف شدن نگهداری شود.

البته نگرانی‌های اف.بی.آی از رفتار ترامپ فراتر رفت و آنها برخی از کپی‌های اسناد کلیدی را از آژانس دور کردند. این اقدام برای حفظ در دسترس بودن اسناد درصورتی که ترامپ دستور داد تا تحقیقات پایان بگیرد، انجام شد.

با وجود نگرانی از توقف تحقیقات، معاون دادستان کل "رابرت مولر" را به عنوان بازرس ویژه رسیدگی به روابط ادعایی کارزار ترامپ با روسیه منصوب کرد. این شبکه خبری مدعی شد که تحقیقات مذکور نمونه‌ای از "محدودیت در امور دادستانی" است به ویژه زمانیکه این سوال مطرح می‌شود که چرا مولر نتوانست به سوابق مالیاتی ترامپ دسترسی داشته باشد. پاسخ در خود گزارش آمده است چون یادآوری می‌کند که مامور شدن مولر از سوی راد روزنشتاین، معاون دادستان کل در انجام تحقیق در مورد ادعاهایی مبنی بر حمایت از مبارزات انتخاباتی ترامپ توسط روسیه بوده است و سوابق مالیاتی ترامپ به موضوع مربوط نبوده است.

سی.ان.ان به یک تحقیقات دیگر درباره مایکل کوهن، وکیل شخصی ترامپ نیز اشاره دارد که به پرداخت حق السکوت به "استورمی دنیلز" می‌پردازد. مولر شواهد این پرونده را به دادگاه ناحیه جنوبی نیویورک داد که دادستان‌هایش علیه کوهن قرار تعقیب صادر کردند.

این پرونده یکبار دیگر به مسائل مالی ترامپ می‌پردازد اما جوابی برای آن وجود ندارد، چون تحقیقات درباره کوهن است نه ترامپ و سوابق مالیاتی او.

"محدودیت" دادستان‌ها نیز با این حقیقت توجیه شد که هیچ مدرک مستقیمی مبنی بر انجام کار اشتباه توسط ترامپ وجود ندارد و در نتیجه هیچ مبنایی برای تحقیقات در دست نیست.

گزارش شبکه خبری سی.ان.ان همچنین مدعی است که در هر دو تحقیق دادستان‌ها هرگز به دنبال روابط ادعاهایی ترامپ با روسیه نبودند.

همچنین با وجود تلاش‌های صورت گرفته از سوی اف.بی.آی برای حفظ یادداشت‌های جیمز کومی و سایر اسناد کلیدی، مولر هرگز ارتباطی بین کارزار ترامپ و روسیه پیدا نکرد. به دلیل اینکه شواهد معتبر هرگز اثبات نشد و هر دو طرف چنین ادعایی را رد کردند، در بهترین حالت ممکن روابط ترامپ با روسیه که در برخی از اسناد طبقه بندی اف.بی.آی فاش شده، شایعه‌ای بیش نیست.

انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار