افشاگری احمدی‌نژاد از بحران کرونا در ایران!

مسئولی در ایران پول گرفته و سه هزار و پانصد آمپول آزمایشی سازمان بهداشت جهانی کرونا، روی مردم ایران آزمایش شد.

به گزارش راه شلمچه، محمود احمدی‌نژاد در گفت‌و‌گویی در خصوص موضوع بحران ویروس کرونا و‌ حواشی آن در کشور که در کانال تلگرامی منتسب به وی منتشر شد، با تحلیل ریشه و علت به وجود آورده‌شدن و انتشار این ویروس در جهان، ضمن توضیحاتی در خصوص اهداف پنهان پشت‌پرده وحشت‌‌آفرینی به جای طراحی واقعی برای مقابله با آن و سوءمدیریت‌ و عدم پذیرش مسئولیت در حوزه شناسایی و مقابله با بحران و سردرگمی و طراحی‌های ضد و نقیض بدون توجه به مشکلات زندگی روزمره مردم در کشور، نسبت به عدم استفاده از تجربیات موفق داخلی و خارجی در مقابله با این بیماری و همچنین آزمایش برخی داروهای خارجی روی مردم ایران انتقاد کرد.

وی گفت: آن چیزی که مسجّل و مسلّم است، تولید ویروس کرونا در آزمایشگاه بوده و من معتقدم کسانی که بر جهان مسلط هستند و دارند جهان را اداره می‌کنند، این ویروس را برای اهداف جهانی خود به‌وجود آورده‌اند. ویروس را تولید و منتشر کردند، بعد هم سر و ته آن را هم آوردند. اوایل با هم بحث کردند و همدیگر را متهم کردند، ولی بعداً تفاهم کردند که دیگر در مورد آن صحبت نکنند.

مدیریت فعلی جهان از ابعاد گوناگون به بن‌بست رسیده و نمی توانند ادامه دهند و می‌خواهند تغییرات اساسی به وجود بیاورند که در جهت مصالح مردم و آزادی و عزّت مردم نیست، بلکه در جهت کنترل شدیدتر مردم در تمام دنیاست. ویروس را منتشر کردند. البته در بعضی جاها ویروس از دستشان در رفت. آنها نمی خواستند در بعضی جاها به این شدّت منتشر شود، اما شد. دو تا هدف را دنبال می کنند: هدف اول کنترل و کاهش جمعیت جهان است. روزهای اوّل به صراحت می‌گفتند که افراد شصت سال به بالا و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای از دنیا خواهند رفت. این حرف، اتفاقی نبود. ویروسی که ادعا می‌کردند نمی‌شناسند و نمی‌دانند چی هست، اما می‌گفتند 60 سال به بالاها و مریض‌ها را می‌خواهد از بین ببرد، این نشان می‌دهد که اطلاعاتی از قبل بوده و قرار است اتفاق بیفتد.

یک جوری می‌گفتند رها کنید، یادم هست یک عده می‌گفتند رها کنید و یک عده می‌گفتند اینها انسانند چی را رها کنیم؟! دوم این که در سایه وحشت از کرونا تغییراتی که می‌خواهند ایجاد کنند را در دنیا به انجام برسانند.

جوانفکر از احمدی‌نژاد پرسید؛ پس از چین، دوّمین کشوری بود که ویروس کرونا به آنجا تسرّی و گسترش پیدا کرد، ایران بود. آیا نمی‌شد جلویش را گرفت؟ آیا یک جور سهل‌انگاری در برخورد با این پدیده در ایران صورت نگرفت که باعث شد ایران دومین کشور باشد؟

احمدی‌نژاد پاسخ داد: ممکن است جاهای دیگر هم گرفته باشند ولی مطلّع نشده باشند، چون اوائل می‌گفتند شبیه آنفلوانزاست و چیز مهمی نیست. اما این که سهل‌انگاری شده، حتماً سهل‌انگاری شده است. ما شاهد هستیم در ابتدا یک ماه می‌گفتند که نه‌خیر کرونا وارد نشده است، آنچنان قاطع مسئولان وزرات بهداشت می‌گفتند که وارد نشده که گویی یک تریلی می‌خواهد از گمرک بیاید که اینها بتوانند کنترل کنند. در حالی که هر مقام مسئولی وقتی می‌بیند در نقطه‌ای از دنیا که رفت و آمد به آنجا زیاد است، یک ویروسی منتشر شده و می‌گویند خطرناک است، باید فوری آماده‌باش بدهند و کنترل کنند و پیش بینی‌های لازم را به عمل بیاورند. منتها اینجا آمدند گفتند نه، خبری نیست و بعد یک دفعه آمدند و گفتند وارد شده است. از کجا وارد شده؟ آمده در یک شهری که مرکز کشور است و از همه کشور به آنجا تردد اتفاق می‌افتد، یعنی عملاً زمانی پذیرفتند که در کشور منتشر شده بود. بعد به نظر من در رسیدگی‌ها کوتاهی خیلی زیاد است. البته کادر بهداشت و درمان ما فداکارانه دارد کار می‌کند. چقدر پزشک، چقدر پرستار، چقدر بهیار، چقدر انسان‌های دلسوز خودشان را فدا کردند و از دنیا رفتند. اما در سطح سیاست‌گذاری و در سطح کلان، هیچ برنامه‌ای و مدیریتی جز ترساندن و فشار آوردن به مردم، نمی‌بینیم. لااقل یک دستورالعمل 5 خطی قطعی بگذارند که مردم این 5 تا را رعایت کنید. بارها توصیه‌هایی کردند و بعد خودشان آن توصیه‌ها را رد کردند و ما جز ترساندن چیز دیگری نمی‌بینیم.

احمدی‌نژاد در باره سردرگمی ایجاد شده در مقابله با کرونا گفت: الان مشخص نیست که ما چه کاری را باید انجام دهیم؟ می‌خواهیم زندگی کنیم باید برویم سر کار تا بتوانیم نان زن و بچه را دربیاوریم. اگر برویم که مقصریم و می‌شویم مسئول گسترش کرونا!، اگر نرویم، نان زن و بچه را چه کسی خواهد داد؟ که این امر رکود اقتصادی را تشدید می‌کند. دولت هم هیچ مسئولیتی نمی‌پذیرد که بالأخره این مردمی که کارگر ساختمان و روز مزد و کسبه جزء هستند، کار می‌خواهند!. همینطوری یک دفعه می‌آیند و می‌گویند شش بعد از ظهر مغازه‌ها بسته شود، این تصمیم، درست ضد هدفی است که اعلام می‌کنند! شما مردم را وادار می‌کنید تا در یک بازه زمانی کمتر، بروند خرید کنند، که معنی این امر، فشردگی و تماس بیشتر است! من متوجه نمی‌شوم! آیا این تصمیمات دارد در یک جا گرفته می‌شود؟ در چند جا تصمیم گرفته می‌شود؟ چگونه است که همه می‌فهمند این تصمیم اشتباه است ولی آن را اجرا هم می‌کنند!

در باره اختیارات ستاد ملی مقابله با کرونا، افزود: اختیارات دارند، همه کار هم می‌کنند، قانون وضع می‌کنند، جریمه می‌کنند، همه کار دارند می‌کنند در حالیکه اینها قوانین مستقل لازم دارد، ولی دارند اجرا می‌کنند. 

وی در بخشی دیگر از این مصاحبه که آیا راه حلی برای مشکلات پیش‌روی دارد، گفت: حتماً وجود دارد. البته هر کس آمد گفت که من راه حل دارم، اینها گفتند که تو شیاد و چه ... هستی!
نمی‌گویم همه کسانی که سهام دار بیمارستانند یا توی کار دارو هستند منفعت دارند اما به نظر من باید از خیل اساتید برتر پزشکی و متخصصین به درد بخور کشور که خودشان منفعتی نداشته باشند، هیأتی را تشکیل بدهیم تا همه پروتکل‌ها را بازنگری کنند و اعلام عمومی کنند که هر کس راه‌حلی برای مقابله با این ویروس دارد، ارائه دهد. من با بعضی‌ها صحبت کردم و می گویند ما خودمان با راه‌حل‌های ساده هم پیشگیری و هم درمان کردیم. یک مرجعی باید باشد تا اینها کارهای خود را عرضه کنند، نه اینکه بگویند اینها بدند، شیادند، دروغ می‌گویند، غلط کردند، در حالی که خودشان هم راه حلی نمی دهند. هرکس هم که راه حل می‌دهد ؛ می‌گویند شیادند و مردم را همینطور بین زمین و آسمان نگه داشته‌اند. داروها را با قیمت گران عرضه می‌کنند و از آن طرف هم می‌گویند اینها اثر ندارند؟ واقعاً چه‌کار باید کرد؟ یعنی مردم باید چه‌کار کنند؟ 

 به نظرم می‌رسد که بخش مهم آن مدیریت ضعیف است، در اقتصاد و سیاست خارجی نیز دولت به همین ترتیب مدیریت کرده است. یک بخش از وضعیت موجود هم مربوط به کسانی است که می‌خواهند اهداف سیاسی را ذیل این وحشت و سردرگمی جلو ببرند.

مسئولی در ایران پول گرفته و سه هزار و پانصد آمپول آزمایشی سازمان بهداشت جهانی کرونا، روی مردم ایران آزمایش شد

احمدی‌نژاد ادامه داد: متاسفانه مقاماتي بودند كه در يك پروژه تحقيقاتي بهداشت جهاني، يكسري داروها را مي خواستند آزمايش كنند، آن مقدار كه من اطلاعات گرفتم در كل دنيا 11 هزار نمونه حاضر شدند بر روي مردمشان آزمايش كنند كه 3500 تاي آن بر روي مردم ايران آزمايش شد و من شنيدم آن مقام مسئولي كه اين كار را كرده، قرارداد بسته و پول گرفته است. اين را چگونه مي توان هضم كرد!؟ چيزي كه خودشان مي گويند اثري ندارد، و تازه قرار است آزمايش شود، بايد بيايند روي مردم ما آزمايش كنند و بعد به عنوان يك كار تحقيقاتي قرارداد ببندند و اطلاعات مردم ما را به ديگران بدهند، دارويي را تجويز كنند و بابتش پول دريافت كنند!؟ 


اگر خوشت اومد لایک کن
7
آخرین اخبار