امارات برخی نیروهای خود را از یمن بیرون کشید

مسؤولان و شاهدان اعلام کردند، امارات برخی از نیروهای خود در شهر عدن در جنوب یمن را خارج کرده است در حالی که گفته‌ می‌شود ائتلاف نظامی عربی به سرکردگی عربستان برای پایان جنگ قدرت بین دولت مستعفی یمن و جدایی‌طلبان جنوب در شهر تلاش می‌کند.

به گزارش راه شلمچه به نقل از ایسنا، مسؤولان به خبرگزاری رویترز گفتند، کاروانی از نیروهای اماراتی سوار یک کشتی نظامی در بندر نفتی البریقه در نزدیکی پالایشگاه عدن شدند.

چهار کارمند این پالایشگاه می‌گویند، آنها کاروانی عظیم از خودروهای نظامی و سه اتوبوس حامل ۲۰۰ سرباز را رویت کرده‌اند که به سمت بندر می‌رفتند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت امارات و سخنگوی ائتلاف سعودی اما به سوالات رویترز در زمینه‌ پیگیری این خبر و اطمینان از صحت و سقم آن پاسخی نداده‌اند.

پیش از این چهار منبع مطلع از مذاکرات گفته بودند، دولت مستعفی یمن مورد حمایت عربستان و شورای انتقالی جنوب یا همان جدایی طلبان مورد حمایت امارات در آستانه امضای توافقنامه‌ای هستند که به درگیری‌ها در عدن خاتمه می‌دهد و به این ترتیب نیروهای سعودی به طور موقت مسؤولیت امنیت شهر را به دست می‌گیرند.

شورای انتقالی جنوب جزئی از ائتلاف سنی است که در مارس ۲۰۱۵ وارد جنگ یمن شد تا دولت عبدربه منصور هادی،‌ نخست رئیس‌جمهوری فراری و مستعفی یمن را به قدرت بازگرداند. منصور هادی در پی اینکه انصارالله، صنعا را به دست گرفت متواری شد و به عربستان گریخته بود.

جدایی طلبان که خواهان خودمختاری در جنوب یمن هستند در اوت علیه دولت مستعفی شورش کرده و بر مقرهای موقتی دولت مستعفی در عدن تسلط یافتند.

انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار