در توئیتی عنوان شد؛

اولیانوف: کارزار فشار حداکثری ۲ روی متفاوت دارد

نماینده دائم روسیه در نهادهای بین‌المللی مستقر در وین می‌گوید کارزار فشار حداکثری اگرچه اقتصاد ایران را هدف قرار داد اما همزمان به ناکامی آمریکا در برآورده کردن خواسته‌هایش منجر شد.

به گزارش راه شلمچه به نقل از خبرگزاری مهر، میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در نهادهای بین‌المللی مستقر در وین، در پیامی توئیتری، کارزار فشار حداکثری آمریکا علیه ایران را به سکه‌ای با دو روی متفاوت تشبیه کرد.

وی در این باره نوشت: آمریکا با افتخار می‌گوید که کارزار فشار حداکثری تاثیری ویرانگر بر اقتصاد ایران داشته است. اما این فقط یک روی سکه است. در آن سوی دیگر، شاهد آلام انسانی، تضعیف رژیم منع اشاعه و شکست کامل اهداف اعلامی (شروط ۱۲ گانه مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا) هستیم.

پیشتر نیز کریس مورفی سناتور دموکرات آمریکا گفته بود: پمپئو به عنوان بخشی از کارزار فشار حداکثری ۱۲ مطالبه از ایران مطرح کرد. حتی یک مورد از آن برآورده نشده است. در مقابل، ایران اکنون نسبت به سال ۲۰۱۶، ده برابر اورانیوم بیشتر دارد و زمان گریز هسته‌ای‌اش از ۱۲ ماه به ۳ ماه رسیده است. سیاست ترامپ در قبال ایران، شکست تمام‌عیار بوده است.

به گزارش راه شلمچه به نقل از مهر، به رغم اثبات ناکامی دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا، او که با توجه به نتایج انتخابات ۲۰۲۰، به پایان دوره زمامداری خود رسیده، همچنان به دنبال اعمال فشار بر ایران است حال آنکه برخی از هم حزبی‌هایش ازجمله جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید، بر این باورند که وی به درجه‌ای از استیصال رسیده که حتی همین الان هم رویای مذاکره و بازگشت به برجام را می‌بیند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار