سابقی؛

ایثارگران بی رسانه..

راه شلمچه- محمدرضا سابقی؛ در دنیای امروز، رسانه ها از مهمترین ابزار برای ریل گذاری یک هدف و تاثیر آن در جامعه به شمار می روند.


بسیاری از شخصیت ها و افراد، دارای تریبون‌های مختلف هستند و بنا به فراخور زمان و موقعیت های گوناگون سعی می‌کنند توسط رسانه‌های وابسته، جریان سازی کنند و یا حتی متاسفانه دیگران را مورد تخریب قرار دهند!


 اینگونه افراد، از خود اراده ی محکم و قابلیتی ندارند بلکه این رسانه هایشان هستند که آنها را برای مدتی در فضای عمومی مطرح می‌کنند و این چنین برنامه هایی به جز یک مدت خاص و کوتاه تاثیر دیگری ندارد!


 ولی برخی دیگر از شخصیت ها بدون هیچگونه رسانه و تریبون خاصی میتوانند مدتهای طولانی و به دفعات زیادی #جریان_سازی کنند و با ایجاد موج در جامعه به آن هدف و برنامه ای که می خواهند برسند. 


 آنها با توجه به مهارت در تشخیص ذائقه ی مخاطب و به فراخور زمان های مختلف، زمین بازی را به گونه ای طراحی می کنند که تمام ابزار رسانه‌ای دوست و دشمن در اختیارشان قرار می گیرند!

 آنها می دانند که رسانه مهمترین ابزار دیپلماسی و تاثیرگذاری فرهنگی و اجتماعی در دنیای کنونی است و بدین ترتیب با مهارت و تشخیص درست زمان،مدیریت تمام رسانه‌ها را بر عهده می گیرند!

 و هرگونه بخواهند می توانند رسانه ها را در پازل و زمین چیده شده به بازی بگیرند به طوری که خود رسانه ها بی خبر از همه جا به ابزار دست این‌گونه افراد تبدیل می شوند!


 در سپهر سیاسی جمهوری اسلامی ایران به ندرت می توان چنین افرادی را پیدا کرد و اگر هم باشند خیلی انگشت شمار هستند!


در صورتی که فارغ از یکسونگری و آزادانه در موضوع مورد بحث بررسی نمائیم دکتر #احمدی_نژاد رئیس جمهور پیشین و منصوب رهبری معظم در مجمع تشخیص مصلحت را می توان از ماهرترین و مسلط ترین افراد در #مدیریت_رسانه نامید کسی که به اذعان دوست و دشمن با هر مصاحبه و حرکتی با توجه به اینکه هیچ کدام از رسانه های چپ و راست در اختیارش نیستند تمام معادلات تبلیغاتی رسانه ای شان را در اختیار خود می‌گیرد و تا مدت ها می تواند آنها را به هر شکلی که اراده کند ابزار رسیدن به اهدافش قرار دهد!


 در کمتر از دو هفته گذشته با اشاره به قرارداد غیرشفاف برای ملت فهیم ایران و مخفیانه ۲۵ ساله با چین و اینکه ملت باید از آن اطلاع داشته باشد و شفافیت اینگونه قراردادها برای مردم شهید داده و ایثارگر حق اصلی و قانونی آنهاست؛ توانست فضای سیاسی کشور را وادار به پاسخگویی و مطالبه گری از این قرارداد کرده بود و هر قدر هم رسانه‌ها تلاش کردند روی این قضیه سرپوش بگذارند نتوانستند و هنوز هم ادامه دارد!

 موضوع دیگر در مورد مصاحبه ی  تخصصی موسیقیایی ایشان بوده که بازهم تمام رسانه‌های داخلی و حتی ماهواره ای را مجبور کرده برای عقب نماندن از این موضوع و بحث در مورد ایشان مطالب مختلف را بارگذاری کنند ،

عده ای مقاله نوشتند، مصاحبه کردند و بعضی دیگر نیز حتی پا را فراتر گذاشته و ایشان را تکفیر کردند! و باز هم افراط گرایان ایشان را در کمال گستاخی بزرگترین خطر از صدر اسلام تا قیامت برای نظام معرفی می کنند.


 ولی با تمام این اوصاف، برنده واقعی و پیروز این میدان کسی به جز دکتر #احمدی_نژاد  نبوده و نیست.. زیرا قدرتی به معنای واقعی ان در نظام آفرینش الهی برتر از قدرت الهی نیست.

همه ی آنها خواسته یا ناخواسته به تریبون رسانه‌ای و بیان نظرات و تفکرات ایشان تبدیل شدند و گویی اگر وارد این بازی نمی شدند از قافله رسانه های دیگر عقب می‌ماندند!


 آنها بدانند هر قدر هم بخواهند مثلا" در صدا و سیما کسی را بایکوت کنند و اجازه انتشار هیچ مطلب و خبری از او را ندهند باز هم ناچار خواهند شد در دیگر رسانه های خبری شان با تیترهای  درشت ناخاسته و دانسته به تبلیغ آن مرد بپردازند!

 گویی همه ی آنها فراموش کردند که عزت و ذلت دست خداست و اوست که می تواند حتی شیاطین را برای خدمت گزاری به هر بنده ای که او میخواهد به کار گیری کند!

 باید به این رسانه‌ها و سردمداران شان گفت :هیچگاه نمی توانید زمین بازی را شما طراحی کنید و هر بار که سعی در این امر کردید به طور مفتضحانه ای شکست خورده اید!

بدانید که دست قدرت خداوند بالاتر از تمام افکار و عقاید شماست و بدون اذن و اراده ی او هیچ کاری صورت نخواهد گرفت.

اگر خوشت اومد لایک کن
44
27
ابوطالبی دانشجوی الهیات ۲۷ تیر ۱۳۹۹
عالی نوشتید عزت و ذلت دست خداست.
یونس مظفری ۲۶ فروردین ۱۴۰۲
سلام خداوند بر شما و مسئولان سایت
حقا درود بر شما
پاسخ
11
حسینی ۶ مهر ۱۴۰۰
درود بر شما
پاسخ
آخرین اخبار