برف و باران در راه است

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه از اواخر وقت روز چهارشنبه ۲۴ دی و طی روزهای پنجشنبه و جمعه در برخی نقاط غرب و شمال غرب بارش برف و باران داریم.

به گزارش راه شلمچه، محمد اصغری با بیان این که تا پنجشنبه هفته جاری جوی پایدار در اغلب  مناطق کشور داریم، بیان کرد: در این راستا کماکان تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت شامل کرج، تهران، قم، اراک، اصفهان، تبریز و مشهد وجود دارد که کماکان شاخص آلودگی هوا را تا اندازه ناسالم برای همه گروه‌های سنی نگه می‌دارد.

وی افزود: روز پنجشنبه 25 دی در استان‌های واقع در غرب و شمال غرب و روزهای جمعه و شنبه پیش رو در استان‌های واقع در نواحی مرکز و سپس شمال شرق کشور از میزان آلودگی هوا به دلیل وزش باد کاسته می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: اواخر وقت روز چهارشنبه 24 دی و طی روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری با عبور جریان تراز میانی از روی کشور در برخی نقاط غرب و شمال غرب کشور بارش برف و باران و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود؛ در این راستا روز پنجشنبه 25 دی در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، مناطقی از زنجان و کرمانشاه بارش باران و برف و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

اصغری افزود: روز جمعه 26 دی در آذربایجان غربی، کردستان و بخش‌هایی از آذربایجان شرقی، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، البرز مرکزی و ارتفاعات چهارمحال و بختیاری بارش برف و باران و وزش باد خواهیم داشت؛ از شنبه 27 دی این وضعیت در جنوب غرب کشور نیز حاکم خواهد شد.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری وزش باد شدید جنوبی همراه با افزایش دما بینی 8 تا 12 درجه در سواحل خزر و اردبیل خواهیم داشت، بنابراین بالا ‌آمدن سطح آب رودخانه‌ها و وقوع پدیده بهمن در ارتفاعات و دامنه‌های رشته کوه البرز دور از انتظار نیست.

اصغری اظهار داشت: روز جمعه 26 دی وزش باد شدید در خراسان رضوی، خراسان شمالی و سمنان خواهیم داشت.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا کمی ابری و غبارآلود پیش بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 12 و 2 درجه خواهد بود.

به گزارش فارس، معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 28 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای 10 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

اصغری افزود: روز آینده در 22 مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار