بیانیه اتحادیه اروپا برای غنی‌سازی 20 درصدی ایران

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای از غنی‌سازی 20 درصدی ایران ابراز نگرانی کرد.

به گزارش راه شلمچه، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بار دیگر بر «تعهد محکم و حمایت مداوم» این سازمان از توافق هسته‌ای ایران تاکید کرد.

بورل بامداد سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای گفت: «برجام یک مؤلفه اصلی در ساختار عدم اشاعه هسته‌ای جهان است و دستاورد دیپلماسی چند جانبه‌ای است که به صورت متفق‌القول توسط شورای امنیت در قطعنامه ۲۲۳۱ مورد تایید قرار گرفت».

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی شورای اروپا، وی در این بیانیه مدعی شد: «ما عمیقاََ از گام‌های نگران‌کننده‌ای که ایران طی دو سال قبل برداشته ابراز تأسف می‌کنیم و یادآور می‌شویم که اتحادیه اروپا مکرراََ از ایران خواسته تا تمام اقدامات متناقض با تعهدات برجامی خودش را به عقب برگرداند».

این مقام اروپایی با ابراز نگرانی از غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم در تأسیسات فردو، آن را «تحولی بسیار جدی» خوانده و افزود: «اقدام ایران همچنین با بندهای مشخص برجام درباره فردو همخوانی ندارد و به‌صورت بالقوه اثرات اشاعه‌ای حادی دارد».

بورل در ادامه ابراز نگرانی‌های بی‌اساس خود گفت: «در این برهه حساس، اقدام ایران همچنین خطر تضعیف تلاش‌هایی را دارد که با هدف تقویت فرایند دیپلماتیک موجود انجام شده بودند. ما از ایران می‌خواهیم از تنش‌زایی بیشتر اجتناب کرده و این مسیر حرکت را بدون معطلی بازگردد».

به گزارش فارس، وی سپس تداوم همکاری کامل و به‌موقع ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را حیاتی دانست.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار