تصویر این سحابی زیبا چگونه ثبت شده است؟

هابل چگونه تصاویر خود را ثبت می‌کند؟ آیا رنگ‌های این تصاویر واقعی هستند؟ ناسا در صفحه اینستاگرام خود به این سوالات پاسخ داده است.

به گزارش راه شلمچه به نقل از ایسنا، ناسا در صفحه‌ی اینستاگرام خود نوشت: برخلاف دوربین‌های تلفن همراه، تلسکوپ هابل عکس‌های فوری و رنگی ثبت نمی‌کند بلکه دوربین‌های آن تصاویری از مجموع گسترده‌ای از طول موج‌هایی که به سمت زمین می‌آیند را به رنگ خاکستری ثبت می‌کنند. دانشمندان برای هر طول موج،  فیلتر رنگی خاصی در نظر می‌گیرند و با استفاده از این فیلترها تصاویر خاکستری "هابل"‌ را رنگی می‌کنند.

بسیاری از تصاویر هابل در سه طیف نوری آبی، قرمز و سبز ثبت شده‌اند. ترکیب این نورها یک تصویر رنگی به وجود می‌آورد. تلویزیون‌ها، رایانه و دوربین‌های فیلمبرداری نیز از همین روش برای ایجاد تصاویر رنگی استفاده می‌کنند. از آنجا که تماشای نورهای ماوراء بنفش و مادون قرمز برای ما امکان‌پذیر نیست دانشمندان نزدیک‌ترین نور به آنها در طیف مرئی را مورد استفاده قرار می‌دهند.

رنگ در تصاویر هابل برای مشخص کردن ویژگی‌های خاص اجرام آسمانی استفاده می‌شود. به طور مثال در تصویر این سحابی، رنگ آبی پر رنگ نشان‌دهنده‌ی هلیم، رنگ آبی آسمانی نشان‌دهنده‌ی هیدروژن و اکسیژن و رنگ نارنجی اطراف حلقه‌ی آن نیتروژن و گوگرد را نشان می‌دهد.

انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار