تهیه کننده سینمای ایران عزادار شد

سیدمحسن وزیری تهیه کننده سینمای ایران در غم از دست دادن برادرش به سوگ نشست.

به گزارش راه شلمچه، مرحوم «سیدحسین وزیری» برادر کوچک‌تر فیلمساز شناخته شده عرصه سینمای ایران در سن 71 سالگی دار فانی را وداع گفت.

سیدحسین وزیری یکی از مدیران ارشد کانون پرورش فکری کودکان بود که در بنیان‌گذاری و اجرای بسیاری از جشنواره‌ها و رویدادهای ملی و بین‌المللی همچنین گسترش ارتباط‌های بین‌المللی کانون نقشی تاثیرگذار داشت.

 او سال 1328 در شهر قم به‌دنیا آمد و مسوولیت‌هایی مانند معاون اداره‌کل آموزش ضمن خدمت آموزش و پرورش، قائم‌مقامی وزیر در سازمان پیشاهنگی با حکم شهید باهنر، قائم‌مقامی وزیر و ریاست سازمان جوانان هلال احمر و نمایندگی وزارت آموزش و پرورش در نخست وزیری را بر عهده داشت.

وی پس از بازنشستگی به فعالیت‌های خیرخواهانه روی آورد و سال‌ها نیز به عنوان مدیرعامل انجمن ام اس ایران فعالیت کرد و چند سالی بود که به ریاست کانون بازنشستگان کانون پرورش فکری انتخاب شده بود.

 ریاست شش دوره‌ی جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران، مدیریت عالی مجموعه بزرگ مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون در تهران و توسعه آن، مدیریت بر رویدادهای مهمی چون، جشنواره ادبیات کودک اروپا در تهران، روز جهانی کودک و هفته ملی کودک، میزبانی از چند دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در کانون و مدیر مسوولی چندین نشریه و مجله نیز در سوابق فرهنگی این مدیر باسابقه ثبت شده است.

 در این سال‌ها نقش سیدحسین وزیری در گسترش ارتباط‌های بین‌المللی کانون با مجامع فرهنگی و هنری در سراسر جهان و رفت‌وآمد چهره‌های شاخص این حوزه به ایران و چاپ و انتشار آثار ارزشمند خارجی  در حوزه‌های مختلف برای کودکان و نوجوانان ایرانی نقشی برجسته و ماندگار است.

او پس از گذران ۷۱ سال عمر پرثمر در عرصه‌های مدیریت فرهنگی و هنری ایران روز ۱۸ دی ۱۳۹۹ و پس از انجام عمل جراحی قلب، دارفانی را وداع گفت.

پایگاه خبری راه شلمچه این ضایعه را به سیدمحسن وزیری و خانواده محترم‌شان و بازماندگان آن مرحوم تسلیت می‌گوید.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار