هفته هشتم لیگ برتر؛

سومین پیروزی استقلال، جشنواره گل پرسپولیس و اولین شکست تراکتور + جدول لیگ

هفته هشتم لیگ برتر فوتبال ایران با 7 دیدار عصر امروز جمعه 3 آبان با سومین پیروزی استقلال و پیروزی پرگل قرمزهای پایتخت در بوشهر و اولین شکست تراکتورسازی به پایان رسید.

به گزارش راه شلمچه، هفته هشتم لیگ برتر فوتبال با دیدار تیم های استقلال و پارس جنوبی جم پیگیری شد که این بازی با نتیجه ۲ بر صفر به سود استقلال به پایان رسید. در این بازی که از ساعت ۱۹ در ورزشگاه آزادی آغاز شد، علی کریمی (۲۸) و مهدی قائدی (۲+۴۵) برای استقلال گلزنی کردند.

 

استقلال که این روزها به خاطر مصدومیت محسن کریمی و داریوش شجاعیان با کمبود بازیکن مواجه است، پیش از این بازی روزبه چشمی را هم به دلیل مشابه از دست داد.

 

دو تیم در دقایق ابتدایی نیمه نخست بازی پایاپایی را به نمایش گذاشتند اما یخ بازی در دقیقه ۲۸ و با شوت از راه دور علی کریمی آب شد.«فرناندو دخسوس» دروازه بان پارس در مهار ضربه محکم کریمی ناکام بود تا گل اول بازی به نام استقلال ثبت شود.

 

آبی پوشان در ادامه می توانستند توسط فرشید اسماعیلی به گل دوم برسند ولی شوت این بازیکن با اختلاف کم از کنار دروازه حریف به بیرون رفت.

 

پارس در این نیمه، یکی دو موقعیت را روی دروازه استقلال خلق کرد اما در گلزنی ناکام بود. در عوض این تیم استقلال بود که در دقیقه دوم از وقت های تلف شده توانست گل دوم استقلال را به ثمر برساند تا آبی پوشان با خیال راحت به رختکن بروند. 

 

 

در نیمه دوم هم استقلال تیم برتر میدان بود و موقعیت های زیادی برای رسیدن به گل های بیشتر داشتند اما نتوانستند از آن استفاده کنند. 

 

مهمترین اتفاق نیمه دوم در دقیقه ۸۰ رخ داد که بخشی از برق ورزشگاه آزادی قطع شد و داور بازی را متوقف کرد. در حالی که برق ورزشگاه به طور کامل وصل نشد و نیمی از ورزشگاه روشن بود، داور تصمیم به ادامه بازی گرفت. 

 

در دقیقه ۸۸ استقلال صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که مرتضی تبریزی این ضربه را به آرامی از کنار دروازه به بیرون زد. این ضربه با فاصله اندکی از کنار تیر عمودی دروازه به بیرون رفت.

 

دو دقیقه بعد تیم پارس صاحب یک ضربه کرنر شد که این ضربه در یک رفت و برگشت به گل تبدیل شد اما کمک داور این ضربه را به خاطر آفساید مردود اعلام کرد.

 

استقلال با این پیروزی ۱۲ امتیازی شد و به رده هفتم صعود کرد. پارس جنوبی جم هم با ۷ امتیاز در رده سیزدهم قرار گرفت.


صنعت نفت آبادن  1    تراکتور  2

در یکی از مسابقات هفته هشتم لیگ برتر فوتبال، تیم های تراکتور و صنعت نفت در آبادان به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت با نتیجه ۲ بر یک به سود صنعت نفت به پایان رسید.

 

در این بازی عیسی آل کثیر (۲۰) و محمد قریشی (۵۳) برای صنعت نفت و محمدرضا آزادی (۸۲) برای تراکتور گلزنی کردند. 

 

به این ترتیب تراکتور اولین باخت خود را در این فصل در هفته هشتم تقبل کرد. همچنین رکورد گل نخوردن تیم تراکتور در این بازی شکست. 

 

این در حالی بود که در دیگر بازی امروز، سپاهانِ صدرنشین برابر سایپا با نتیجه تساوی متوقف شد و تراکتور این فرصت را داشت تا با برد مقابل نفت، به صدر جدول برسد.

 

در حال حاضر تراکتور بعد از سپاهانِ ۱۸ امتیازی، با ۱۷ امتیاز در رده دوم قرار دارد. صنعت نفت هم با این برد ۱۵ امتیازی شد و تا رده پنجم در جدول بالا آمد. 


شاهین شهردار بوشهر 0  پرسپولیس 5

تیم های فوتبال پرسپولیس و شاهین شهرداری بوشهر از ساعت ۱۶:۴۵ امروز جمعه در چارچوب هفته هشتم لیگ برتر به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه ۵ بر صفر به سود پرسپولیس به اتمام رسید.

 

در این بازی که در ورزشگاه شهید مهدوی بوشهر برگزار شد، علی علیپور (۶، ۳۸ و ۵۵)، وحید امیری (۲۹) و شجاع خلیل زاده (۶۷) برای پرسپولیس گلزنی کردند. بدون شک چهره ویژه این بازی علی علیپور بود که در هفت هفته گذشته نتوانسته بود برای پرسپولیس گلزنی کند ولی با به ثمر رساندن سه گل در این مسابقه از زیر فشار انتقادات خارج شد.

 


گابریل کالدرون سرمربی پرسپولیس در این بازی جونیور براندائو مهاجم برزیلی را نیمکت نشین کرد. بازیکنان پرسپولیس در این مسابقه علیرضا بیرانوند، محمد حسین کنعانی‌زادگان، محمد نادری، محمد انصاری (۶۶ - شجاع خلیل زاده)، مهدی شیری، احمد نورالهی (۷۴ - امیر روستایی)، محسن ربیع‌خواه، مهدی ترابی، وحید امیری(۴۶ - فرشاد احمدزاده)، امید عالیشاه و علی علیپور بودند.

 

پرسپولیس در نیمه نخست با وجود اینکه در زمین حریف بازی می کرد، کنترل توپ و میدان را بر عهده داشت و هجومی ظاهر شد. شاگردان گابریل کالدرون در پرسپولیس ابتدا روی پاس مهدی ترابی و توسط علی علیپور در دقیقه ۶ به گل رسیدند تا شیرازه تیم شاهین از هم پاشیده شود.

 

در دقیقه ۲۹ وحید امیری روی شوت احمد نوراللهی و دفع ناقص دروازه بان شاهین توانست صاحب توپ شود و با پشت سر گذاشتن دروازه بان حریف، گل دوم را به ثمر رساند. 

 

علی علیپور که تا هفته هشتم موفق نشده بود برای پرسپولیس گلزنی کند، علاوه بر دقیقه ۶، در دقیقه ۳۸ هم توانست گل دوم خودش و گل سوم پرسپولیس را به ثمر برساند تا این بازی در نیمه نخست با نتیجه ۳ بر صفر تمام شود.

 

در نیمه دوم هم برتری از آن پرسپولیس بود و فقط ۱۰ دقیقه زمان برد تا علی علیپور با یک ضربه سر گل سوم خودش و گل چهارم پرسپولیس را وارد دروازه شاهین کند. علیپور پیش از این در دقیقه ۵۰ پاس عالی مهدی ترابی را در موقعیت دروازه خالی به گل تبدیل نکرده بود.

 

در دقیقه ۵۷ شاهین توپی را به تیرک دروازه پرسپولیس زد ولی امید عالیشاه مهاجم پرسپولیس هم در ضد حمله یک موقعیت تک به تک را از دست داد.

 

در دقیقه ۶۷ شجاع خلیل زاده که فقط یک دقیقه از ورودش به زمین به جای محمد انصاری می گذشت توانست با پاس در عرض مهدی ترابی گل پنجم پرسپولیس را به ثمر برساند تا بازی در نهایت با همین پنج گل به پایان برسد.

 

در این مسابقه امیرحسین موسی زاده بازیکن شاهین در دقیقه ۸۸ با دریافت کارت قرمز از زمین مسابقه اخراج شد. همچنین پرسپولیس در دقایق پایانی به خاطر مصدومیت مهدی ترابی و نداشتن یار تعویضی ۱۰ نفره بازی کرد. فرشاد احمدزاده بازیکن پرسپولیس هم در وقت های تلف شده با دریافت کارت قرمز از زمین اخراج شد.

 

پرسپولیس با این برد ۱۵ امتیازی شد و به رده چهارم رفت. شاهین هم با یک امتیاز قعرنشین لیگ ۱۶ تیمی است.


سایرنتایج؛

سپاهان، تیم صدرنشین لیگ در ورزشگاه فولادشهر به مصاف سایپا رفت که این مسابقه با نتیجه تساوی بدون گل خاتمه یافت.

  پیکان در تهران از ذوب آهن میزبانی کرد که این بازی با نتیجه ۲ بر یک به سود پیکان خاتمه یافت. فراز امامعلی (۲۸) و شهریار مغانلو (۵۷) برای پیکان و ارسلان مطهری (۹۱) برای ذوب آهن در این مسابقه گلزنی کردند. 

ذوب آهن با علیرضا منصوریان چهارمین باختش را متحمل شد تا با ۴ امتیاز در رده چهاردهم جدول باقی بماند. پیکان با این برد با ۸ امتیاز در رده دهم قرار گرفت.

تیم های فولاد خوزستان و نساجی مازندران به مصاف هم رفتند که این بازی با یک گل به سود فولاد به اتمام رسید.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          
ليگ برتر لیگ برتر ایران            

تيمبازيهابردمساویباختگل زدهگل خوردهتفاضل گلامتياز
1                            سپاهان                    853010010                        18                    
2                            تراکتور                    8521927                        17                    
3                            شهر خودرو                    7511835                        16                    
4                            پرسپولیس                    85031055                        15                    
5                            صنعت نفت آبادان                    8431743                        15                    
6                            فولاد                    8431743                        15                    
7                            استقلال                    83321275                        12                    
8                            نفت‌ مسجدسلیمان                    8260752                        12                    
9                            نساجی مازندران                    82331215-3                        9                    
10                            پیکان                    822415150                        8                    
11                            ماشین‌سازی‌تبریز                    8224913-4                        8                    
12                            سایپا                    8224914-5                        8                    
13                            پارس جنوبی جم                    814369-3                        7                    
14                            ذوب آهن                    8044611-5                        4                    
15                            گل گهرسیرجان                    703438-5                        3                    
16                            شاهین شهرداری‌بوشهر                    8017419-15                        1                    


منبع؛ مهر

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار