آماده‌باش در اسرائیل

حمله احتمالی ایران به فرودگاه بن‌گوریون

«فشارهای حداکثری آمریکا از طریق تشدید تحریم‌های ایران، منجر به تسلیم حکومت جمهوری اسلامی نشده و نفوذ منطقه‌ای این کشور افزایش یافته است.»

به گزارش راه شلمچه، پایگاه آلمانی دویچه وله نوشت: در پی اعلام اجرای گام چهارم کاهش تعهدات برجامی از سوی ایران، نگرانی در اسرائیل نسبت به احتمال وقوع یک رویارویی نظامی افزایش یافته است.

 

نخست‌وزیر اسرائیل، در همان روز اعلام اجرای گام چهارم کاهش تعهدات برجامی (سه‌شنبه ۱۴ آبان) از گسترش سیاست‌های تهاجمی ایران در منطقه و از برنامه ایران برای نابودی اسرائیل سخن گفت.

نتانیاهو در عین حال گفته بود که اسرائیل هیچ‌گاه اجازه نخواهد داد که ایران به جنگ‌افزارهای هسته‌ای مجهز شود!

 

به‌نوشته وب‌سایت دویچه وله، شماری از مفسران اسرائیلی هم نسبت به سیاست دولت ترامپ در قبال توافق هسته‌ای ایران و مانع شدن از افزایش گسترش نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه لب به انتقاد گشوده‌اند.

به باور آن‌ها، سیاست آمریکا به اهداف تعیین شده از سوی این کشور دست نیافته است. به‌عنوان نمونه‌، فشارهای حداکثری آمریکا از طریق تشدید تحریم‌های ایران منجر به تسلیم حکومت جمهوری اسلامی ایران نشده است.

افزون بر آن، گفته می‌شود که ایران در منطقه فعال‌تر شده است.

 

دویچه وله افزود: گرچه کارشناسان اسرائیل پیش‌بینی کرده‌اند که جمهوری اسلامی ایران تا دست‌یابی به جنگ‌افزارهای هسته‌ای راهی طولانی در پیش دارد، اما "دان شاپیرو" سفیر آمریکا در اسرائیل، در گفتگو با روزنامه محافظه‌کار "تایمز اسرائیل" اقدامات اخیر ایران را هشداردهنده ارزیابی کرده و از آن‌ها به‌مثابه نشانه‌هایی یاد کرده که از تداوم کاهش تعهدات برجامی ایران حکایت می‌کنند.

 

بر پایه این گزارش، گفته می‌شود که حملات اسرائیل به مواضع متحدان ایران در عراق و سوریه می‌تواند خطر رویارویی نظامی با ایران را افزایش دهد.

 

روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه" هم در گزارشی به توانایی موشکی ایران اشاره کرده و از قول کارشناسان نظامی ارتش اسرائیل نسبت به توان موشکی ایران ابراز نگرانی کرده است.

به‌گفته آن‌ها، موشک‌های ایران بسیار دقیق عمل می‌کنند و ظرفیت آن را دارند که قلب خاک اسرائیل را هدف قرار دهند.

به‌عنوان نمونه، از احتمال حمله موشکی ایران به فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو یا حتی ساختمان وزارت دفاع این کشور سخن رفته است.

 

طبق این گزارش، نظامیان اسرائیلی در شمال سرزمین‌های اشغالی در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند و فرماندهان نظامی اسرائیل پشت درهای بسته برای تعیین راهکاری جهت مقابله با تهدیدهای ایران جلسه تشکیل داده‌اند.

    

«فشارهای حداکثری آمریکا از طریق تشدید تحریم‌های ایران، منجر به تسلیم حکومت جمهوری اسلامی نشده و نفوذ منطقه‌ای این کشور افزایش یافته است.»



منبع؛ جام نیوز

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار