خبر خوش از ساخت واکسن ایرانی کرونا

وزیر جهاد کشاورزی از سپری شدن مرحله آزمایش حیوانی واکسن ضد کرونای موسسه واکسن و سرم‌سازی رازی و آماده شدن برای فاز اول آزمون بالینی، فاز «کلینیکال ترایل» (clinical trail) خبر داد.

به گزارش راه شلمچه، «کاظم خاوازی» امروز درباره اقدامات انجام شده برای مقابله با ویروس کرونا، افزود: بزرگترین واکسن‌ساز کشور، موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی است که حدود ۹۵ سال قدمت دارد.

وی اظهار داشت: همکاران ما زیر نظر مستقیم وزارت بهداشت نسبت به تحقیق در زمینه دستیابی به  واکسن اقدامات گسترده ای را انجام دادند و واکسن تمام آزمون های مرحله حیوانی خود را سپری کرده در حال تهیه مستندات و ارائه آنها به وزارت بهداشت هستند. که پس از ارایه این مستندات به وزارت بهداشت که این کار با همکاری و هماهنگی وزارت بهداشت انجام شد، برای فاز اول آزمون بالینی، فاز «کلینیکال ترایل» (clinical trail) آماده می‌شوند که اولین تیمی هستند که وارد این فاز می شوند.

خاوازی خاطرنشان کرد: امیدواریم این فاز به زودی سپری شود و شاهد دستیابی به واکسن کرونا در کشور باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: تاکنون اقدامات مربوطه با نتایج خوبی همراه بوده و تیم گسترده ای از فعالان بخش بهداشت که نظیر آنها در کشور وجود ندارد زیرنظر واکسن و سرم سازی رازی فعالیت می کنند به نتایج خوبی دست پیدا کردند.


منبع؛ ایرنا

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار