دفاع مقدس آمد و مردم را یکپارچه و متحد کرد

رهبر معظم انقلاب: آن وقتی احساس رضایت کنید که ببینید که نوجوان شما با همان چشم به دفاع مقدس نگاه می‌کند که شما دیدید، اگر این شد موفقیت در میدان‌های متفاوت حتمی است.

به گزارش راه شلمچه، رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح امروز در حضور جمعی از فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس و خانواده‌های شهدا به سخنرانی پرداختند. محورهای این بیانات به شرح ذیل است:

-تمجید از پیشکسوتان در هررشته وظیفه همه است و دفاع مقدس دوران پرهیجان، پرحادثه و پرمعنا و پرفایده ای بود که برای دیروز، امروز و فردای ما دارای اثر است و پیشکسوتان در این واقعه مهم قطعا مورد اهتمام و احترام باید قرار گیرند و بنده مراتب احترام و ارادت خودم را به پیشکسوتان در دفاع مقدس عرض می‌کنم.

-زمانی که در بحبوحه دفاع مقدس بودید نمی‌توانستید ابعاد آن راببینید، اما امروز می‌شود دفاع مقدس را آنچنان که اتفاق افتاده است، دید.

- شما(پیشکسوتان دفاع مقدس) که در حادثه بودید و آنطور که قضایا را می‌دانید باید کاری کنیم که نسل امروز آن را ببیند و بشناسد. حقایق دفاع مقدس به گوش جوانان برسد. 

- حمله نظامی به کشور بعد انقلاب غیرمنتظره نبود، پشت سر صدام استکبار جهانی قرار داشت، هم صدام را تشویق کردند و چراغ سبز به او نشان دادند.

- طرف جنگ فقط صدام نبود، بلکه استکبار و سلطه جهانی بود.

این انقلاب صرفا این نبود که یک شکست سیاسی مقطعی به آمریکا و نظام سلطه وارد کند این تهدید امپراطوری نظام سلطه بود.

- روزی که خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس فتح شد بخش‌مهمی از سرزمین‌های ما زیرپای دشمن بود.

- مسله، مسئله یک سیاست راهبردی نظام سلطه بود، انها بایستی ملت ایران از پا درمیاورند و به دنبال این بودند.

- حقیقت دوم این است که قدرت انقلاب، اقتدار عظیم انقلاب و رهبری امام و خصوصیات برجسته ملت ایران، این سه عنصر باعث شد که این تهدید بزرگ را به فرصت تبدیل کند.

- در مرحله اول هدف صدام تجزیه کشور و جدا کردن خوزستان بود.

- مردم خوزستان و عرب خوزستان یکی از بهترین دفاع‌ها را خودشان نشان دادند.

- صف اول جبهه‌ها جنوب کشور و غرب کشور بود، اما همه کشور عمق دفاعی شدند.

- پشتیبانی ها هدایای مردمی، شهر و روستا،همه و همه در خدمت دفاع و انقلاب بودند.

- اگر دفاع مقدس نبود ممکن بود جسم و پیکره سپاه هم باقی نماند و دفاع مقدس بود که سپاه را با این نظم و انتظام و تدبیر وسط میدان بیاورد.

-دفاع مقدس ثابت کرد صیانت از کشور با مقاومت به دست می‌آید نه با تسلیم.

-این احساس که باید  مقاومت کرد باعث شد هم اعتمادبه نفسی داخلی بوجود بیاید و هم به دشمن یاد داد که در محاسبات خودش قدرت داخلی و مقاومت ایران را به حساب بیارد.

-از جمله نکات مهم مسئله روایت درست جنگ است. 

- فعالیت‌های خوبی انجام شده است، اینها زیرساخت‌هایی است که برای فعالیت فکری و سیاسی می‌توان از آن استفاده کرد.

- آن وقتی احساس رضایت کنید که ببینید که نوجوان شما با همان چشم به دفاع مقدس نگاه می‌کند که شما دیدید، اگر این شد موفقیت در میدان‌های متفاوت حتمی است.

ادامه دارد...

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار