دمشق: حمله اسرائیل نشانگر درماندگی آن است

وزارت امور خارجه سوریه تاکید کرد که حملات رژیم صهیونیستی مانع از تلاش ارتش سوریه برای ریشه کن کردن تروریست‌ها و حامیان مالی آنها نخواهد شد.

به گزارش راه شلمچه به نقل از ایسنا، به نقل از سانا، وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در چارچوب سیاست سیستماتیک مقامات اشغالگر اسرائیل در چارچوب تروریسم دولتی، این رژیم حدود ساعت ۲۳:۳۷ شامگاه دوشنبه ۱۹/۷/۲۰۲۱ با نقض آشکار قطعنامه شورای امنیت و اسناد بین‌المللی مربوط به مقابله با تروریسم با انجام حمله هوایی چند موضع در منطقه سفیره جنوب شرق استان حلب را هدف قرار داد.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: جمهوری عربی سوریه این حمله را به منزله درماندگی اسرائیل و اعلام شکست نقشه مخرب غرب و تل‌آویو می‌داند و به این رژیم درباره پیامدهای خطرناک تداوم این حملات به بهانه‌های واهی و دروغین و حمایت آن از گروه‌های تروریستی مسلح و همچنین اشغال اراضی عربی از جمله جولان اشغالی هشدار می‌دهد و مسئولیت این اقدامات را متوجه این رژیم می‌داند.

وزارت خارجه سوریه همچنین تأکید کرد:‌ حملات تروریستی اسرائیل هرگز نمی‌تواند گروهک‌های تروریستی مزدور این رژیم ازجمله جبهه النصره، داعش و کلاه سفیدها را حمایت کند؛ این گروه‌ها هر از چندگاهی با استفاده از حملات شیمیایی ساختگی در استان ادلب به دنبال ایجاد تحریکات جدیدی هستند تا ارتش سوریه را به انجام این حملات متهم کنند.

این وزارتخانه تأکید دارد که این حملات اسرائیل و اقدامات تروریستی و جنایتکارانه آن هرگز نخواهد توانست ارتش سوریه را از هدف ملی خود و ادامه عملیات ضد تروریستی و انجام وظایف خود بر اساس قانون اساسی در راستای مقابله با تروریسم و حامیان اسرائیلی آن منحرف کند.

وزارت خارجه سوریه همچنین در پیامی به شورای امنیت سازمان ملل متحد بار دیگر مسئولیت‌های این شورا طبق منشور سازمان ملل را یادآور شد و خواستار محکوم کردن این حملات شد.

دمشق با بیان اینکه ارتش سوریه امروز بیش از هر زمان دیگری بر بازپسگیری جولان اشغالی مصمم است، خاطر نشان کرد، شورای امنیت و سازمان ملل این رژیم را بازخواست کرده و اقدامات فوری برای جلوگیری از تکرار این حملات انجام دهد.

انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار