زیباترین روستاهای در دِل مازندران بهترین مکان برای گردشگری + تصاویر و آدرس دقیق

چنانچه طالب سکوت و آرامش دل انگیز طبیعت بکر مناطق شمالی هستید باروبندیل خود را ببندید و به ییلاق های مازندران که به دور از سر و صدا و آلودگی های شهری می باشد سفر کنید. در این ییلاق ها صدایی جز آواز دلنشین پرندگان و صدای شاخ و برگ درختان و همچنین جریان آب رودخانه ها نخواهید شنید.

به گزارش راه شلمچه، از آنجایی که مناسب ترین و بهترین انتخاب ایرانیان برای یک سفر کوتاه و دو روزه در اکثر موارد شهرهای شمالی می باشد و با توجه به اینکه با گرم شدن هوا شاهد آب و هوای شرجی این منطقه می باشیم بنابراین تحمل چنین هوایی بسیار طاقت فرسا خواهد بود. به خاطر همین برای اینکه در چنین شرایطی یک سفره خوبی در این منطقه داشته باشید پیشنهاد می کنیم برای مقصد خود ییلاق های شمالی را برگزینید؛ چرا که این ییلاق ها آب و هوای بسیار دلچسب و خنکی دارند و خاطره انگیز ترین سفر را برایتان رقم خواهد زد.

روستاهای ییلاقی مازندران

در این بخش از نمناک گلچینی از با صفاترین ییلاق‌های استان مازندران را معرفی می‌کند امید است که مورد پسند و توجهتان واقع شود.

ییلاق لپاسر

از سرسبزترین ییلاقات مازندران می توان به ییلاق لپاسر اشاره کرد. که یکی از مرتفع ترین و زیباترین ییلاق های نزدیک به رامسر می باشد. جالب است بدانید که در فصل تابستان نیز کوهستان های لپاسر پوشیده از برف است.

"آب سیاه" از جمله آب معدنی های پرخاصیت این منطقه به شمار می رود که گردشگران صرفاً برای نوشیدن آن جهت درمان بیماری های کلیوی خود به آنجا مراجعه می کنند. از آخرین روزهای فصل بهار تا نخستین روزهای فصل پاییز بهترین زمان برای سفر به ییلاق لپاسر می باشد اما توجه داشته باشید که هر زمان به این منطقه سفر کردید حتما از کسی که به این محل آشنا است راهنمایی بگیرید.

آدرس ییلاق لپاسر:(رامسر، ییلاق نمکدره، ییلاق لپاسر)

ییلاق لپاسر

ییلاق برنت

در نزدیکی سواد کوه ییلاقی به نام ییلاق برنت وجود دارد که دارای طبیعت بکر و چشمه های بسیار پر آبی می باشد. این ییلاق به خاطر قرارگیری در ارتفاع بالا نسبت به روستاهای اطراف در اکثر مواقع به طرز بسیار زیبا و جالبی پوشیده از ابر و مه می باشد.

این منطقه از تاریخی ترین نقاط استان مازندران به شمار می رود. چنانچه به این ییلاق سفر کردید حتماً از قلعه های تاریخی و عمارت های باستانی مثل کوشک اردشیر بابکان بازدید داشته باشید. این منطقه از اواخر فصل بهار تا اواسط فصل پاییز پذیرای گردشگران داخلی و خارجی بسیاری می باشد.

آدرس ییلاق برنت:(سوادکوه، شهرستان پل سفید، روستای برنت)

ییلاق برنت

ییلاق مازیچال

از بکرترین و زیباترین ییلاق های شمال ایران که در بین طبیعت‌ گردان حرفه ای بسیار پرطرفدار است ییلاق مازیچال نام دارد. دسترسی به این ییلاق کار آسانی نیست و در صورت اینکه قصد رفتن به این منطقه را دارید حتماً باید از قبل آمادگی بدنی داشته باشید.

ماشین های آفرود نیز برای سفر به بخش‌های مختلف این ییلاق کمک بسیار شایانی به شما می کند. جالب است بدانید که همه ساله جشنواره ای به نام جشنواره گل در روستای و ییلاق مازیچال برگزار می شود و گردشگران بسیار زیادی به این منطقه جذب می شود. اواسط فصل بهار تا اواخر فصل تابستان بهترین زمان سفر به این ییلاق می باشد.

آدرس ییلاق مازیچال:(کلاردشت، جاده عباس آباد، ییلاق مازیچال)

ییلاق مازیچال

جنگل دالخانی

در مسیر دسترسی به رامسر و روستای جواهرده یک ییلاق بسیار پرطرفدار به نام جنگل دالخانی وجود دارد که به خاطر داشتن جاده مناسب گردشگران بسیار زیادی جذب آن می شوند. قسمت اعظم از این جنگل وسیع کاملاً بکر و دست نخورده باقی مانده است به خاطر همین این جنگل از امکانات خاص و زیادی برخوردار نیست. بنابراین چنانچه به این منطقه سفر کردید حتما با تجهیزات کامل به آنجا بروید.

قدم زدن در بین جنگل های ابری و مه گرفته جنگل دالخانی به قدری لذت بخش است که به جرات میتوان گفت نمونه اش را در هیچ کجای دنیا نمی توانید تجربه کنید. از معروف ترین جاذبه های گردشگری این جنگل می توان به پارک جنگلی دالخانی، آبشار سیاسرت، دریاچه سد میجران، روستای جنت رودبار و... اشاره کرد.

آدرس جنگل دالخانی:(رامسر، جاده روستای جنت رودبار، جنگل دالخانی)

جنگل دالخانی

روستای اوپرت

یکی از متفاوت ترین ییلاق های مازندران که مرز بین کویر و مازندران است اوپرت نام دارد. حال و هوای بی نظیری در این ییلاق حاکم است. این جاذبه گردشگری در جنوبی‌ترین قسمت مازندران و از طرفی در شمالی ترین بخش استان سمنان واقع شده است؛ به خاطر همین عده ای معتقدند که این روستا به مازندران تعلق دارد و عده ای دیگر بر این باورند که این منطقه متعلق به سمنان می باشد.

اوپرت خاص ترین پوشش گیاهی را دارد؛ به همین دلیل محبوبیت بسیار بالایی در بین گردشگران به خود اختصاص داده است. صحنه هایی که در سفر به روستای اوپرت ملاحظه خواهید کرد جادوی خاصی به نگاه شما می بخشد. از دشت های وسیع سرسبز گرفته تا سقف های رنگی شیروانی به قدری جذابیت دارد که نگاه هر بیننده را متحیر می کند.

آدرس اوپرت:(استان سمنان، 55 کیلومتری شمال شهرستان مهدیشهر)

ییلاق گرسماسر

در نزدیکی شهر رامسر در مازندران ییلاقی به نام گرسماسر وجود دارد که بخاطر دسترسی به کوهستان های سرسبز و بکر از شهرت بسیار بالایی برخوردار است. چشم انداز بسیار زیبایی از رامسر، تنکابن و جنگل های هیرکانی کوه های اطراف گرسماسر را احاطه کرده است. این روستا در فاصله 60 کیلومتری از جنوب غربی رامسر واقع و بین روستاهای "رستم سر" و "بزشی محله" و قله های رشته کوه البرز محصور شده است.

از معروف ترین مسیرهای کوهنوردی نزدیک این ییلاق می توان به قله سماسوس اشاره کرد این قله هر سال میزبان گروه های مختلف کوهنوردی می باشد. فولاد چشمه، روستاهای ییلاقی مرتفع، مسجد آبی از جمله جاذبه های معروف اطراف این منطقه به شمار می رود.

آدرس ییلاق گرسماسر:(رامسر، بعد از جنگل‌های دالخانی، روستای گرسماسر)

ییلاق گرسماسر

ییلاق آلاشت

ییلاق آلاشت در نزدیکی سوادکوه در نیمی از سال با ابر و مه بسیار جذاب است. جالب است بدانید که امکانات رفاهی بسیار مناسبی در ییلاق آلاشت برای گردشگران فراهم شده است به خاطر همین این منطقه هر سال پذیرای بسیاری از مسافران داخلی و خارجی می باشد.

پل ورسک از جاذبه های توریستی بر سر راه ییلاق آلاشت است. موزه مردم شناسی، معبد دختر و رصد خانه آلاشت نیز از مکان های دیدنی این منطقه است. ناگفته نماند که ییلاق آلاشت از مهمترین و ارزشمندترین ذخایر طبیعی کشورمان محسوب می شود و نام آن در فهرست میراث ملی ایران به ثبت رسیده است.

آدرس ییلاق آلاشت:(جاده فیروز کوه، شهرستان سواد کوه، سه راهی آزادمهر، ییلاق آلاشت)

ییلاق آلاشت

روستای جواهرده

از ییلاق های معروف و زیبا که در دهستان "سخت سر" واقع شده روستای جواهرده می باشد. این روستا با جنگل های سرسبز و رودخانه های خروشان و چشمه های زلال و دشت های پرگل مانند تکه ای از بهشتی خودنمایی میکند.

این روستا به دلیل حفظ بافت روستایی به ثبت میراث فرهنگی رسیده است. مسجدآدینه، گورهای تاریخی گبری، پارک جنگلی جواهرده، مقبره شاه یحیی، پارک های جنگلی، آبشارهای فصلی و دائمی و دریاچه ی قو از مکان های دیدنی این روستاست.

آدرس روستای جواهرده:(جنوب شهرستان رامسر، بلوار امام خمینی، لات محله، روستای جواهرده)

روستای جواهرده

روستای فیلبند

این روستا در ارتفاعات مازندران توسط کوه های سر به فلک کشیده احاطه شده است. زمان مناسب برای سفر به این منطقه از اواسط بهار تا اولین روزهای پاییز است. این روستا در نزدیکی شهرستان بابل واقع شده است.

جاده های پیچ در پیچ و کوهستانی این منطقه سبب جذب گردشگران زیادی شده است. فاصله بین روستای فیلبند و تهران کوتاه است برای همین در فصل های بهار و تابستان شاهد مسافرت های زیادی به این روستا هستیم.

آدرس روستای فیلبند:(جنوب شهرستان بابل، بخش بندپی غربی، روستای فیلبند)

روستای فیلبند

ییلاق سلیمان تنگه

ییلاق سلیمان تنگه، منطقه ای زیبا در نزدیکی ساری می باشد که سد شهید رجایی در آن واقع شده و به دهکده آرامش معروف است. این منطقه جایگاه بسیار ویژه ای در بین گردشگران و مسافران به خود اختصاص داده است.

رودخانه تجن و دریاچه ی سد، قایق سواری، اسکی روی آب، قایق های پدالی، اتوبوس های دریایی از پرطرفدارترین تفریحات این منطقه به شمار می رود. جنگل ها و شالیزارها نیز زیبایی این منطقه را چند برابر کرده است.

آدرس ییلاق سلیمان تنگه:(جنوبی غربی شهرستان ساری، منطقه دودانگه، روستای افرا چال، ییلاق و سد سلیمان تنگه)

ییلاق سلیمان تنگه

روستای دلیر

روستای دلیر در مسیر جاده جالوس و در نزدیکی مرزن آباد با طبیعتی فریبنده و پوشیده از مه که زیستگاه جانوران گوناگون است خودنمایی میکند. به جرأت می‌توان گفت که این روستا از بکرترین ییلاق های استان مازندران به شمار می رود.

روستای الیت نیز در همسایگی روستای دلیر یکی از تماشایی ترین ییلاق های این منطقه به شمار می رود. چشمه آب گرم یکی از مهمترین دلایل گردشگران برای سفر به این ییلاق میباشد. فصل بهار و تابستان برای مسافرت به این منطقه ی خوش آب و هوا زمان بسیار خوبی است.

آدرس روستای دلیر:(جاده جالوس، حد فاصل سیاه بیشه تا مرزن آباد، جاده روستای دلیر، روستای دلیر)

روستای دلیر

ییلاق هزار جریب

این منطقه ی سرسبز در نزدیکی شهرستان نکا قرار دارد و دارای مکان های دیدنی و بکر و پوشیده از جنگلهای هیرکانی و آب های معدنی می باشد که دل هر مسافری را می رباید. آب و هوای بسیار خوبی در این منطقه حاکم است.

جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیاری در این منطقه به چشم میخورد؛ ارم، کچپ، سیکا هم از همین جاذبه ها و روستاهای مهم توریستی این منطقه محسوب می شوند. ناگفته نماند که این ییلاق خوش آب و هوا در دست مناطق حفاظت شده ایران می باشد و گونه های بسیار ارزشمند حیات وحش در آنجا زندگی می کنند.

آدرس ییلاق هزار جریب:(جنوب شرقی شهرستان نکا، منطقه هزار جریب)

ییلاق هزار جریب

ییلاق داکو

ییلاق داکو-گولاسر توسط جنگل های پوشیده و کوه های سربه فلک کشیده محاصره شده است؛ قسمت شمالی این ییلاق به جنگل میان بندنشتا و در جنوب به کوه های طالقان مشرف می باشد. در فصل تابستان جنگل های ییلاقی داکو مملو از میوه های جنگلی می شود و بانوان خوش ذوق و هنرمند به تولید مربا مبادرت می ورزند.

برای رفتن به این ییلاق اول باید به تنکابن رفت. باید بدانید که امکاناتی برای اقامت در این منطقه وجود ندارد و شما بایستی با اقامت در خانه های روستایی و اقامتگاه های بوم گردی اطراف تنکابن به این منطقه سفر کنید. فصل بهار و تابستان بهترین زمان برای سفر به این منطقه می باشند.

آدرس ییلاق داکو:(تنکابن، مرز جنوبی نشتاورد، ییلاق داکو)

ییلاق داکو

روستای نیالا

در قسمت مرکزی شهرستان گلوگاه روستای نیالا واقع شده است. گورستانی تاریخی در جوار طبیعت زیبا و بکر این منطقه به چشم میخورد که نام آن در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این روستا به علت قرارگیری در میان کوهستان های پردرخت دارای آب و هوای معتدل و طبیعت بسیار سرسبز و بکری است.

وجود چشمه و رود خانه نکا سبب پر رونقی در کشاورزی شده است. پیشنهاد می کنیم زمانی از سفر خود را برای بازدید از این ییلاق زیبا اختصاص دهید چرا که دارای طبیعت و جاذبه های بسیار دیدنی و چشم نواز است.

آدرس روستای نیالا:(شهرستان بهشهر، جاده گلوگاه به دامغان روستای نیالا)

روستای یوش

از ییلاقی ترین مناطق استان مازندران که واقع در شهرستان نور و غرب روستای بلده می باشد؛ می توان به روستای یوش اشاره کرد. این روستای دیدنی و زیبا در فصل‌های بهار و تابستان گردشگران بسیار زیادی را پذیرا می باشد.

روستای یوش در یک منطقه کوهستانی قرار دارد؛ به همین خاطر دارای یک آب و هوای بسیار دلپذیر و بی نظیر است. این روستا زادگاه نیما یوشیج، شاعر برجسته شعر نوی ایران می باشد و همین باعث شده است که گردشگران برای بازدید از خانه این شاعر برجسته و نامی به این منطقه سفر کنند. مقبره های سید امین و سید جلال و همچنین گنبد کیا داوود از دیگر جاذبه های دیدنی این منطقه به شمار می رود.

آدرس روستای یوش:(شهرستان نوشهر، بخش کجور، جاده یوش-بلده، روستای یوش)

روستای یوش

آغوزحال

از زیباترین مناطق ییلاقی غرب استان مازندران می توان به آغوزحال اشاره کرد که واقع در جاده تنکابن به سمت جنگل های دوهزار و سه هزار می باشد. بخش وسیعی از این منطقه تحت نظر سازمان حفاظت از محیط زیست می باشد.

درختان راش، ون، چنار و سایر درختان هیریکانی جنگل های اطراف ییلاق آغوزحال را احاطه کرده است. چنانچه بخواهید در جاده کوهستانی این منطقه تردد کنید حتما باید از ماشین های آفرود استفاده نمایید. آبشار میلاش از جمله زیباترین جاذبه های طبیعی این منطقه می باشد. حوضچه پایین این آبشار آب بسیار زلالی داشته و برای شنا و آبتنی بسیار مناسب است.

حتما بیاد داشته باشید که چنانچه قصد گشت و گذار به مدت طولانی در این منطقه داشتید حتما از کسی که به این مسیر آشنا هست کمک و راهنمایی بگیرید. اوایل فصل بهار تا پایان تابستان بهترین زمان سفر به این منطقه می باشد.

آدرس ییلاق آغوزحال:(تنکابن، سه راه سلیمان آباد، جاده جنگل دوهزار، ییلاق آغوزحال)

آغوزحال

ییلاق خوشواش

ییلاق خوشواش در فاصله 80 کیلومتری شهر آمل واقع است. این ییلاق بی نظیر همچون روستای فیلبند آب و هوای متنوعی در فصول مختلف مخصوصا فصل بهار دارد. چنانچه به این منطقه سفر کردید ملاحظه خواهید کرد که در هنگام سحر انبوهی از ابر ها به طرز زیبا و شگفت انگیزی محل اقامت شما را احاطه کرده است و در طول روز شاهد پدیده های بسیار جذابی مثل باران، تگرگ، رنگین کمان و آفتاب درخشان خواهید شد.

در روستای خوشواش خانه ها با استفاده از کاهگل و چوب ساخته شده اند بخاطر همین پیاده روی در کوچه پس کوچه های این منطقه بالاخص زمانی که باران می بارد بسیار لذت بخش است. از معروف ترین چشمه های این منطقه می توان به مروارید چشمه، هفت چشمه، انگلج اشاره کرد. از نظر گردشگران و طبیعت گردان فصل های بهار و تابستان بهترین زمان برای سفر به این منطقه است.

آدرس ییلاق خوشواش:(80 کیلومتری جنوب شهر آمل، روستای خوشواش)

ییلاق خوشواش

روستای کندلوس

این روستای ییلاقی و تاریخی در شهرستان نوشهر قرار دارد و اولین موزه ی روستایی که آثار باستانی زیادی نیز دارد در این روستا می باشد. این روستا در مسیر مرزن آباد می باشد و اطراف آن روستاهای زیادی وجود دارد.

جاذبه های دیدنی و چشم اندازهای وسیع، زیبایی خاصی به این منطقه بخشیده است. موزه ی مردم شناسی موزه گیاهان دارویی و امامزاده فضل و فاضل از جاذبه های این روستا می باشد. آبشار کندلوس و دیو چشمه نیز از نقاط زیبای این متطقه است. معماری پلکانی شکل این روستا با خانه های کاهگلی و چوبی و زمین سنگـفرش شده زیبایی این روستا را چند برابر کرده است.

آدرس روستای کندلوس:(شهرستان نوشهر، بخش کجور، دهستان زانوس رستاق، روستای کندلوس)

روستای کلاونگا

روستای فیلبند چون در دامنه های پرشیب قرار گرفته به بام مازندران معروف شده است اما باید بدانید برخلاف تصورات روستای فیلبند بلندترین روستا نیست بلکه روستای کلاونگا با ارتفاع بیش از ٢٨٠٠ متر از سطح دریا بلندترین روستای ییلاقی مازندران می باشد.

این روستا به دلیل قرار گرفتن در مجاورت ارتفاعات، دارای آب و هوای خنک و سرد می باشد. اطراف روستا با آبشارها و رودخانه ها و دشت های سرسبز احاطه شده است در ماه های خرداد و تیر اطراف روستا با گل ها و گیاهان معطر مشام رهگذران را با عطر خود معطر میکنند.

آدرس روستای کلاونگا:(شهرستان نور، بخش بلده، روستای کلاونگا)

روستای کلاونگا

کلاردشت

از ییلاق های قدیمی در غرب مازندران، ییلاق کلاردشت نام دارد. این ییلاق از شمال به جنگل عباس آباد، از شرق به شهرهای چالوس و مرزن آباد و از غرب به قزوین الموت و از جنوب به قله تخت سلیمان مشرف می باشد.

دور تا دور این ییلاق را کوه های بلند و مرتفع احاطه کرده است و قله علم کوه با ارتفاع بیش از 4٨٠٠ متر معروفترین کوه این منطقه می باشد. دریاچه ولشت، دریاچه هفت خوان، آبشار آکاپل، جنگل های عباس آباد و ییلاق مازیچال از دیدنی های این روستا است. ییلاق کلاردشت از دو مسیر به کناره دریای خزر و مرزن آباد و چالوس و راه دیگری از جاده جنگلی عباس آباد میگذرد.

آدرس ییلاق کلاردشت:(جاده چالوس، شهرستان مرزن آباد، جاده کلاردشت، ییلاق کلاردشت)

جنگل لفور

از تماشایی ترین مناطق ییلاقی استان مازندران به شمار می رود. جالب است بدانید نزدیک بودن جنگل لفور به تهران باعث شده است که همه ساله مسافران و گردشگران بسیار زیادی به این منطقه سفر می کنند. وجود آبشارهای فصلی و پوشش متنوع گیاهی مناظر بسیار خارق العاده ای را در این منطقه خلق کرده است. از معروفترین آبشار های جنگل لفور می توان به هفت آبشار سوادکوه اشاره کرد.

این جنگل جزو بهترین ییلاق های مازندران برای گشت و گذار یک روزه برای پایتخت نشینان محسوب می شود. ناگفته نماند که چنانچه قصد سفر به این منطقه را داشتید حتما تجهیزات مناسب و لازم به همراه داشته باشید و حتما از کسی که به مسیر آشنا است راهنمایی بگیرید.

آدرس جنگل لفور:(جاده فیروزکوه، شیرگاه، جاده جنگلی لفور، جنگل لفور)

جنگل لفور

روستای دراسله

روستای دراسله در دامنه کوه های بلند البرز قرار دارد. آبشارها و رودخانه های پر آب علاقه مندان به ماهیگیری را به این منطقه جذب کرده است. دامنه های روستای دراسله به داشتن گیاهان دارویی همچون پرسیاوشان، اورشمک، کاس، گل گاوزبان معروف است. این روستا در زمان قاجاریه از ییلاق های مورد توجه شاهان بوده است. بهار و تابستان بهترین زمان برای مسافرت به این منطقه است.

آدرس روستای دراسله:(سوادکوه، 4٠ کیلومتری جنوب غربی، زیر آب روستای دراسله)

روستای دراسله

روستای لاویج

روستای لاویج در شهرستان نور و منطقه چمستان واقع شده است که چشمه آبگرم آن بسیار معروف است. مناظر و جنگل های سرسبز و زیبای این روستا موجب گشته تا مسافران زیادی به این منطقه سفر کنند این روستای قدیمی با داشتن چشمه های آبگرم که برای درد مفاصل مفید است گردشگران زیادی را پذیرا می باشد. آبشار "حرام او" در مسیر جاده چمستان به لاویج گ، فیل سنگی و قلعه نسا در دیزنکلا از مکان های دیدنی این روستا می باشند.

آدرس روستای لاویج:(١٨کیلومتری جنوب چمستان، روستای لاویج)

روستای پلور

روستای خوش و آب و هوای پلور به دلیل مسافت کم با تهران گردشگران زیادی را در طول سال پذیرا است. درفصل بهار زیبایی های این روستا بیشتر رخ می نماید. این روستا به دلیل قرار گرفتن در منطقه کوهستانی به ارتفاع نزدیک به ٢٣٠٠ متر از سطح دریا دارای آب و هوای مطبوعی می باشد.

قلعه فرشت، دریاچه امامزاده و آبشار شاهان دشت از معروفترین آثار تاریخی این روستاست. این روستا به دلیل دارا بودن کوه ها و صخره ها توانسته صخره نوردان و کوهنوردان زیادی را به خود جذب کند.

آدرس روستای پلور:(جاده هراز، بعد از روستای مشا، روستای پلور)

روستای پلور

جنگل واز چمستان

جنگل واز در منطقه چمستان و در فاصله ١5 کیلومتری از جنوب شهرستان نور واقع شده است. این منطقه دارای آب و هـوای ناب است و توسط کوهستان و دریا و جنگل های سر سبز محاصره شده است و به همین جهت گردشگران زیادی به این منطقه رفت و آمد می کنند.

در جنگل واز چمستان میتوانید صدای رودخانه ی خروشان را بشنوید و آرامش بگیرید. کوهای طارم، لاویج، رودبارک، واز و میرخمند از جمله جاذبه های بی نظیر این منطقه می باشد که صخره نوردان و کوهنوردان را مبهوت خود کرده است و جنگل های هیرکانی که دارای انواع پوشش گیاهی و جانوارن متعدد می باشد.

آدرس جنگل و از چمستان:(١5 کیلومتری جنوب شهرستان نور، چمستان جنگل واز)

شیخ موسی

روستای ییلاقی شیخ موسی معروف‌ترین روستای ییلاقی در بخش بندپی شرقی، شهرستان بابل است و با قرارگیری در ارتفاع ۲۵۰۰ متر از سطح دریا، در ۶۵ کیلومتری بابل قرار دارد. با برخورداری از چشم‌اندازهای جنگلی، ییلاقی و کوهستانی، این روستا میزبان زیارتگاه شیخ موسی در بالاترین نقطه روستا، خانه‌های چوبی، حصار‌های سنگی و تپه‌های سرسبز و دوست‌داشتنی است که همگی در کنار یک‌دیگر آن را به یکی از جذاب‌ترین مقاصد طبیعت‌گردی و جاذبه های گردشگری بابل تبدیل کرده‌‌اند. از دیدنی‌های روستا می‌توان به چشمه‌‌های آب معدنی و آبشار شیخ موسی یا حاجی موسی اشاره کرد. 

آدرس روستای شیخ موسی: بابل- بندپی شرقی- 30 کیلومتر بعد از گلوگاه


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار