مارنرسای بنیامین:

سرداری که تجسم آیه‌های انجیل در محبت‌ورزی بود

سردار سلیمانی مصداق این آیه‌ از انجیل مقدس بودند که مسیح می‌فرماید «محبتی بالاتر و والاتر از این نیست که انسان جان خود را نثار دیگران کند» و سردار سلیمانی دقیقا چنین محبتی را نشان دادند و ما باید با تمام وجود محبت ایشان را پاس داریم.

به گزارش راه شلمچهف مارنرسای بنیامین اسقف اعظم کلیسای آشوری تهران نوشت: مسیحیان تصویر و نگاه ویژه و بی‌نظیری نسبت به سردار سلیمانی دارند. سردار قاسم سلیمانی سردار دل‌ها بود. روزهای اولی که ایشان به شهادت رسید، بنده به همراه همکارانم و روحانیون کلیساها و نماینده آشوری‌ها برای عرض تسلیت و ابراز همدردی با خانواده شهید سلیمانی و یاران‌شان در منزل ایشان حضور پیدا کردیم و در مراسم‌های مختلفی که برگزار می‌شود، شرکت می‌کنیم. این حضورها و مشارکت‌ها نه‌تنها برای ادای وظیفه است، بلکه به دلیل محبت و علاقه‌ای است که به ایشان داشتیم و سعی کردیم این محبت را با تمام وجود نشان داده و نسبت به ایشان ادای دین کنیم.

سردار سلیمانی مصداق این آیه‌ از انجیل مقدس بودند که مسیح می‌فرماید «محبتی بالاتر و والاتر از این نیست که انسان جان خود را نثار دیگران کند» و سردار سلیمانی دقیقا چنین محبتی را نشان دادند و ما باید با تمام وجود محبت ایشان را پاس داریم.

شهید سلیمانی و یاران‌شان حافظ جان و سلامتی مسیحیانی بودند که در سوریه و عراق زندگی می‌کنند. ایشان و یاران‌شان با فداکاری و ایثار نه‌تنها مسلمانان، بلکه غیرمسلمانان را نیز از حملات وحشیانه تکفیری‌ها نجات دادند. البته در این بین مسیحیان و آشوریان نیز در دفاع از خود نیروها و گردان‌های نظامی تشکیل دادند؛ در سوریه بویژه در شمال این کشور کشیشانی داریم که آشوری هستند و تا جایی که در توان‌شان بود، توانستند از حمله داعش به آن مناطق حفاظت و حراست کنند اما همه اینها در نهایت با نقش‌آفرینی شهید سلیمانی به هدف نهایی یعنی پایان حکومت داعش در خاورمیانه رسید. شهید سلیمانی با رویکرد، عملکرد و اخلاق خود سبب ایجاد همبستگی میان ادیان و اقوام مختلف شد. این ثمره‌ای که از ایشان بر جای ماند در مراسم تشییع به وضوح به تصویر کشیده شد. همه ادیان، اقوام و مذاهب در هر مراسمی که نام شهید سلیمانی مزین است، حضور دارند که این همان نماد بسیار عالی اتحاد و همدلی است که می‌توان برای چنین نمادی به خود بالید و آن را به رخ همه جهانیان کشاند. 

کشور عزیزمان ایران ترکیبی از همه ادیان و مذاهب است، شهید سلیمانی عاشق کشور و سرزمین خود بود و این عشق را نه‌تنها برای مردم کشور خود، بلکه برای همه مسلمانان و غیرمسلمانان از جمله مسیحی، آشوری، ارمنی، زرتشتی و کلیمی نثار کرد. از سوی دیگر عشق شهید سلیمانی محدود به ایران نبود، بلکه به کشورهای همسایه مانند عراق، سوریه و لبنان نیز عشق می‌ورزید. سردار سلیمانی عاشق خدا، انسان‌ها، سرزمینش و رهبر انقلاب بود. 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار