شمار حامیان استعفای ویلیام بار به بیش از 2000 تن رسید

پس از تصمیم وزارت دادگستری آمریکا برای طرح حبس سبک‌تر برای متحد و دوست دیرینه دونالد ترامپ، شمار کارکنان سابق این وزارتخانه که خواستار استعفای دادستان کل آمریکا شده‌اند به بیش از 2000 تن رسیده است.

به گزارش راه شلمچه به نقل از ایسنا، 2003 تن از کارکنان سابق وزارت دادگستری آمریکا در نامه‌ای علنی اظهار کرده‌اند که ویلیام بار، دادستان کل آمریکا باید به دلیل عملکردش در پرونده راجر استون، متحد و دوست دیرینه دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا از سمت خود کناره‌گیری کند.

به گزارش راه شلمچه به نقل از روزنامه دیلی میل، در این نامه ضمن استقبال از پیوستن دیگر مقامات سابق این وزارتخانه به این درخواست، نوشته شده: هر یک از ما شدیدا مداخله دونالد ترامپ و ویلیام بار در اجرای منصفانه عدالت را محکوم می‌کنیم.

این افراد همچنین از کارکنان فعلی این وزارتخانه درخواست کرده‌اند که هرگونه رفتار غیراخلاقی را که شاهد بوده‌اند، گزارش کنند.

ویلیام بار و وزارت دادگستری آمریکا به شدت بر سر اقداماتشان در پرونده راجر استون تحت فشار هستند. چهار دادستان هفته گذشته از این پرونده کناره‌گیری کردند و یک دادستان هم کلا از این شغل استعفا داد. این اتفاق پس از آن رخ داد که ویلیام بار و رهبران وزارت دادگستری آمریکا خواستار حبس سبکتر از آنچه دادستان‌ها در ابتدا برای او پیشنهاد داده بودند، شدند.

تیم دادستانی در ابتدا به قاضی پرونده استون گفتند که این متهم باید هفت تا ۹ سال حبس بابت دروغگویی به کنگره و مانع‌تراشی بگیرد. ترامپ اما به این حبس پیشنهادی انتقاد کرد و تنها یک روز پس از آن وزارت دادگستری آمریکا گفت، این پیشنهاد به درستی موضع آن را نشان نمی‌دهد.

انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار