طالبان: سازمان سیا به‌دنبال تجزیه افغانستان است

برادر سرپرست وزارت کشور طالبان با مسئول دانستن آمریکا برای دو دهه جنگ در افغانستان افزود که سازمان سیا برای تجزیه «امارت اسلامی افغانستان» تلاش می‌کند.
- اخبار بین الملل -

به گزارش راه شلمچه به نقل از دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «انس حقانی» عضو ارشد و برادر سرپرست وزارت کشور طالبان گفت که شبکه حقانی خود را از طالبان جدا نمی‌داند و هرگز از این عنوان برای خود استفاده نکرده است.

حقانی تصریح کرد: «شبکه حقانی عنوانی نیست که ما تا به حال از آن استفاده کرده باشیم، این بخشی از برنامه سازمان سیا برای تجزیه امارت اسلامی افغانستان است».

وی با تاکید بر اینکه طالبان عامل اصلی جنگ در افغانستان نبود، آمریکا را مسئول دو دهه جنگ و خونریزی در این کشور دانست و از طرف‌های داخلی جنگ خواست تا یکدیگر را ببخشند.

برادر رهبر شبکه حقانی درباره گزارش‌های مبنی بر پیوستن برخی اعضای طالبان به داعش به بی‌بی‌سی گفت: هیچکس از ما به داعش نپیوسته، به جز چند نفر که در رژیم قدیم حقوق دولتی می‌گرفتند.

وی همچنین تصریح کرد که نگرانی از پیوستن اعضای طالبان به داعش خوراسان وجود ندارد.

نماینده ویژه آمریکا در آستانه سفر به قطر: دولت طالبان را برسمیت نمی‌شناسیمطالبان: جهان برای تعامل با ما باید «امارت اسلامی» را به رسمیت بشناسدحدود 100 تروریست داعش به طالبان تسلیم شدندملا خیرخواه: طالبان متحد است/چیزی به عنوان شبکه حقانی وجود ندارد

پیش از این «امیرخان متقی» سرپرست وزارت خارجه طالبان گفته بود که گروه تروریستی داعش در 70 درصد خاک افغانستان بطور کامل از بین رفته و در 30 درصد دیگر نیز فعالیتش در حال تضعیف شدن است.

از سوی دیگر نیز روند تسلیم شدن تروریست‌های داعش به طالبان در مراکز سابق آن‌ها در شرق افغانستان ادامه دارد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار