عربستان: ایران به دنبال تسلیحات هسته‌ای است

نماینده رژیم سعودی در آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران را متهم به فریبکاری در برنامه هسته‌ای خود کرد.

به گزارش راه شلمچه به نقل از گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان، عبدالله بن خالد بن سلطان عبدالعزیز، نماینده رژیم سعودی در آژانس بین المللی انرژی اتمی، ایران را متهم به فریبکاری در برنامه هسته‌ای خود کرد.

بر این اساس، این مقام سعودی با انتشار بیانیه اعلام کرد: ما خواستار همکاری تهران با آژانس هستیم. ایران در برنامه هسته‌ای خود فریبکاری می‌کند و بخش‌های حساس برنامه هسته‌ای خود را مخفی کرده است. واقعیت این است که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای است.

وی تاکید کرد: اخیراً شاهد آن بوده ایم که ایران از دسترسی یکی از بازرسان آژانس به تاسیسات هسته‌ای مخفی خود در فردو جلوگیری کرده است. تهران باید بدون فوت وقت و تاخیر با آژانس همکاری کامل داشته باشد. همچنین آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز باید تدابیر لازم برای راستی آزمایی و نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران را تشدید کند.

بیشتر بخوانید: برگزاری نشست اضطراری شورای حکام آژانس درباره ایران 

باوجود پایبندی ایران به تعهداتش ذیل برجام و مخالفت‌ امضاکنندگان این توافق هسته‌ای، ترامپ سال گذشته از این توافق خارج شد و پس از آن فشارها به ایران را با هدف وادار کردن آن به بازگشت مجدد به میز مذاکره به حداکثر رساند. ایران نیز در واکنش، به تدریج در حال کاهش تعهداتش ذیل برجام است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار