سابقی؛

عوامل موثر در کاهش عرب ستیزی و یک درد باقیمانده!

راه شلمچه- محمدرضا سابقی؛ ریشه های عرب ستیزی ایرانیان و بالعکس، تاریخی طولانی دارد که در دوره پهلوی، تقویت نیز گردید و با وقوع جنگ تحمیلی، به چالشی برای انقلاب اسلامی ایران نیز بدل شد! تا جایی که حتی در بدنه انقلابی و مذهبی نیز می توانستیم رگه های آن را ببینیم. 

در سال های اخیر چند عامل به تضعیف نسبی این مساله منجر گردید. موفقیت های حزب الله در لبنان و محبوبیت آن در بخش مهمی از جامعه ایرانی یکی از این عوامل بود.  

همچنین تولید سریال مختارنامه با تاکیدات خاصی که روی تقبیح دعوای عرب و عجم داشت و نیز محبوبیت خود مختار پر بی تاثیر نبود.  

 در چند سال اخیر هم پدیده اربعین به کاهش جدی این حس مخرب انجامید خصوصا که امکان تجربه_زیسته و توسعه تعاملات انسانی را نیز برای هر دو جامعه مهیا کرد و محبت ها و دوستی ها را علیرغم وجود خاطرات تلخ گذشته احیا نمود. 

 امید آنکه برای بهبود روابط قومیت های رقیب موجود در کشور خصوصا لر و عرب در خوزستان نیز اقدامات هوشمندانه ای انجام گیرد تا ظرفیت بهره برداری دشمنان را از بین ببرد. 


اگر خوشت اومد لایک کن
57
24
ملایی ۱۱ آبان ۱۳۹۸
مرسی و ممنون ، مختصر و خوب و در عین حال جامع نوشته و از توضیحات اضافه پرهیز نموده و میتوان چند بار مطلب شما را با قلم و نویسندگی زیبایتان بارها خواند.
مرسی و ممنون
پاسخ
آخرین اخبار