هفته هفدهم لیگ برتر ایران؛

شروع «فرهاد» با عبور از «فولاد»/ قطع نوار شش پیروزی پرسپولیس و برد قاطع سپاهان

هفته هفدهم لیگ برتر ایران عصر امروز(شنبه) از ساعت 15 برگزار شد و فاصله امتیاز سه تیم در جدول نزدیک شد.

به گزارش راه شلمچه، تیم فوتبال استقلال امروز شنبه در چارچوب هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه آزادی میزبان تیم فولاد خوزستان بود که این دیدار با برتری یک بر صفر آبی پوشان به پایان رسید. ارسلام مطهری در دقیقه ۸۲ از روی نقطه پنالتی دروازه فولاد را باز کرد.

 

استقلال که برای نخستین بار در این فصل فرهاد مجیدی را به عنوان سرمربی روی نیمکت دارد، در این نیمه نتوانست موقعیت خطرناک چندانی را روی دروازه فولاد ایجاد کند. تک موقعیت خوب استقلال در دقیقه ۳۸ به دست آمد که «شیخ دیاباته» در مصاف با محسن فروزان دروازه بان فولاد نتوانست گلزنی کند.

 

ترکیب ابتدایی تیم فوتبال استقلال در دیدار امروز

 

تیم فولاد هم که با هدایت جواد نکونام یکی از مدعیان بالای جدول است، در این نیمه تنها صاحب یک فرصت خوب گلزنی شد. در دقیقه ۲۰، ساسان انصاری با پشت سر گذاشتن مدافعان استقلال، توپ را از بالای سر رشید مظاهری به سمت دروازه استقلال زد اما احمد موسوی مدافع آبی پوشان توپ را از روی خط دروازه بیرون کشید.


ترکیب تیم فوتبال فولاد در دیدار برابر استقلال

در ادامه تلاش بازیکنان دو تیم ثمری نداشت تا نیمه نخست با تساوی بدون گل تمام شود. محمد دانشگر و مهدی قایدی دو بازیکن استقلال در این نیمه از داور مسابقه کارت زرد گرفتند.

 

در نیمه دوم تلاش دو تیم برای رسیدن به گل بیشتر شد و پس از چند حمله نصف و نیمه‌ای که روی دروازه‌ها شکل گرفت از ۲۰ دقیقه پایانی دو تیم عطش بیشتری برای رسیدن به گل داشتند اما بازهم نتوانستند موقعیت خطرناک و جدی را روی دروازه‌ها ایجاد کنند.

 

جواد نکونام و فرهاد مجیدی که به دنبال رسیدن به سه امتیاز این دیدار بودند در دقایق پایانی تعویض‌هایی را در ترکیب تیم خود انجام دادند تا شاید بتوانند با نیروی تازه نفس دروازه حریف را باز کنند.


 

در دقیقه ۷۹ تیم فوتبال استقلال پشت محوطه جریمه فولاد صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که مهدی قایدی پشت توپ ایستاد و ضربه‌اش را زد که توپ به بدن مدافعان حریف خورد و در یک رفت و برگشت درون محوطه جریمه ساسان انصاری روی ارسلان مطهری مرتکب خطا شد تا یک ضربه پنالتی به سود استقلال اعلام شد.

 

در دقیقه ۸۲ ارسلان مطهری پشت این توپ ایستاد و این توپ را به گل تبدیل کرد تا فرهاد مجیدی با خیالی آسوده‌تر ادامه بازی را دنبال کند.

 

یک دقیقه بعد از این گل فولادی‌ها درون محوطه جریمه صاحب یک موقعیت مطلوب توسط شیمبا شدند که ضربه این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت. با این حال فشار فولادی‌ها برای رسیدن به گل تساوی ادامه پیدا کرد اما راه به جایی نبردند.

 

استقلال با این پیروزی ۳۰ امتیازی شد و همچنان در رده سوم باقی ماند اما فاصله اش را با پرسپولیس و سپاهان ۳۴ امتیازی کمتر کرد. فولاد هم با ۲۶ امتیاز در جایگاه چهارم قرار گرفت.

 



پرسپولیس  0  نفت آبادان  0

تیم فوتبال پرسپولیس در آبادان به مصاف تیم صنعت نفت رفت که این مسابقه با نتیجه تساوی بدون گل ‏‬به پایان رسید.

در این بازی که در ورزشگاه تختی آبادان و از ساعت ۱۵ آغاز شد، پرسپولیس نتوانست از سد صنعت نفت عبور کند و بعد از کسب ۶ پیروزی متوالی، سرانجام متوقف شد تا با ۳۴ امتیاز و با تفاضل گل بهتر همچنان صدرنشین لیگ باقی بماند.

ترابی به بازی نرسید

تیم پرسپولیس بازی را با ترکیب حامد لک، مهدی شیری، محمدحسین کنعانی زادگان، سیدجلال حسینی، علی شجاعی (مهدی عبدی)، سیامک نعمتی (مهدی مهدی خانی)، احمد نورالهی، میلاد سرلک، احسان پهلوان، امید عالیشاه و وحید امیری آغاز کرد. پرسپولیس به دلیل شکایت سوشا مکانی نتوانست مجوز بازی مهدی ترابی را بگیرد و این بازیکن از لیست خط خورد.

تیم صنعت نفت هم این مسابقه را با حامد فلاح زاده، محمد اهل شاخه، حسین ساکی، محمد طیبی، امید خالدی، حکیم نصاری (امید حامدی فر)، محمود مطلق زاده، عبدالله ناصری (مهدی زبیدی)، حسن بیت سعید، رضا خالقی فر (رحیم زهیوی) و طالب ریکانی آغاز کرد. صنعت نفت هم از جمله بدهکاران به سوشا مکانی بود اما با پرداخت مطالبات وی، توانست جواز بازی امید خالدی و رحیم زهیوی بازیکنان جدید خود را بگیرد.


نیمه نخست و فشار روی مدافعان پرسپولیس

صنعت نفت از همان دقیقه نخست، فشار روی مدافعان پرسپولیس را در دستور کار قرار داشت و با پِرس سنگین اجازه بازی سازی از شاگردان یحیی گل محمدی در پرسپولیس را گرفت. همین موضوع باعث شد تا مدافعان پرسپولیس بارها برای خارج شدن از این فشار با حامد لک دروازه بان خود کار کنند.

در دقیقه ۲۰ این مسابقه، طالب ریکانی کاپیتان صنعت نفت در حال تک به تک با حامد لک قرار گرفت و توپ را به سمت دروازه پرسپولیس زد اما سیدجلال حسینی پشت سر لک توپ را مهار کرد و اجازه باز شدن دروازه را نداد. باوجود پایین بودن کیفیت زمین چمن ورزشگاه تختی آبادان، بازیکنان پرسپولیس بازی مالکانه با پاس‌های متوالی را در دستور کار قرار داشتند اما از ایجاد موقعیت مسلم گلزنی بازی ماندند تا بازی در نیمه نخست با همان نتیجه تساوی بدون گل خاتمه یابد.

نیمه دوم و تلاش بی ثمر پرسپولیس

در نیمه دوم این تیم پرسپولیس بود که جریان بازی را در دست گرفت و سعی در باز کردن دروازه صنعت نفت داشت. با این حال بازی فشرده و منسجم صنعت نفت تمام راه‌ها را برای نفوذ پرسپولیسی‌ها بسته بود. به همین دلیل اکثر توپ‌های پرسپولیس در نیمه دوم به ارسال‌های بلند روی دروازه حریف ختم می‌شد. مدافعان صنعت نفت هم توپ‌های ارسالی را دفع می‌کردند و چشم به ضد حملات داشتند. یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس برای باز شدن گره و افزایش قدرت هجومی تیمش، مهدی مهدی خانی و مهدی عبدی را به جای سیامک نعمتی و علی شجاعی وارد زمین کرد اما این تعویض‌ها هم کاری از پیش نبرد تا بازی با همان نتیجه تساوی خاتمه یابد. پرسپولیس با این تساوی ۳۴ امتیازی شد و در صدر جدول باقی ماند. صنعت نفت هم با تساوی امروز ۲۴ امتیازی شد.


برد قاطع سپاهان مقابل آلومینیوم

 پیروزی پرگل شاگردان محرم نویدکیا در حالی رقم خورد که در سایر دیدارهای هفته جاری رقابت‌های لیگ برتر کمترین گل زده در هفته هفدهم رقم خورد.

آلومینیوم اراک که پس از جدایی رسول خطیبی از این تیم طعم برد را نچشیده است امروز در حالی مقابل میهمان اصفهانی خود تن به شکست سنگین داد که محمد ایرانپوریان از دقیقه ۴۸ با دریافت کارت قرمز از زمین مسابقه اخراج شد.

 

برد پرگل سپاهان مقابل آلومینیوم اراک باعث شد تا آنها به امتیاز ۳۴ رسیده و تنها به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به پرسپولیس در رده دوم جدول جا خوش کند.

اولین پیروزی خطیبی با تراکتور

همچنین دیدار تیم‌های فوتبال تراکتور تبریز و نساجی مازندران نیز با نتیجه دو بر یک به سود میزبان تبریزی به پایان رسید تا این تیم نیز با ۲۶ امتیاز به رده پنجم جدول صعود کند.

 

نساجی نیز همچنان با مجید جلالی می بازد تا با کسب ۱۰ امتیاز به رده پانزدهم جدول تکیه بزند.


گل گهر سیرجان  0    مس رفسنجان  0

سایپا  0    نفت مسجدسلیمان  0

شهرخودرو  2   پیکان   0


                             

تیمبازی‌هابردمساویباختتفاضل گلامتیاز
۱پرسپولیس۱۷۹۷۱۱۴۳۴
۲سپاهان۱۷۱۰۴۳۱۳۳۴
۳استقلال۱۷۸۶۳۸۳۰
۴فولاد۱۷۶۸۳۶۲۶
۵تراکتور۱۷۷۵۵۲۲۶
۶صنعت نفت آبادان۱۷۶۶۵۱۲۴
۷مس رفسنجان۱۷۶۶۵۱۲۴
۸گل گهرسیرجان۱۷۶۵۶۲۳
۹آلومینیوم اراک۱۷۵۸۴۲۳
۱۰شهر خودرو۱۷۶۴۷۲۲
۱۱پیکان۱۷۵۶۶۲۱
۱۲نفت‌ مسجدسلیمان۱۷۴۸۵۲۰
۱۳سایپا۱۷۳۹۵۱۸
۱۴ذوب آهن۱۷۲۸۷۱۴
۱۵نساجی مازندران۱۷۲۴۱۱-۱۰۱۰
۱۶ماشین‌سازی‌تبریز۱۷۱۶۱۰-۱۴۹
اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار