قهرمان سبزواری که «شهید غیرت» شد که بود؟ +فیلم

شهید حمید رضا الداغی چند سالی بود که متاهل شده بود و یک دختر 15 ساله داشت. این شهید حالا به نماد رشادت و فداکاری در کشورمان تبدیل شده است.

به گزارش راه شلمچه، شهید حمیدرضا الداغی متولد 1356 در سبزوار میباشد که در هشتم اردیبهشت با چند اراذل و اوباش درگیر شد و بر اثر ضربات چاقو به قتل رسید او  در یک دفتر معماری مشغول به کار بود شهید حمید رضا الداغی چند سالی بود که متاهل شده بود و یک دختر 15 ساله داشت. این شهید حالا به نماد رشادت و فداکاری در کشورمان تبدیل شده است که به عنوان شهید برای حفظ ناموس شناخته میشود. حتی رسانه های معاند و خارجی نیز از او به نیکی یاد کرده و کار او را تحسین کردند.

ماجرای درگیری و شهادت

در هشتم اردیبهشت چندد اراذل و اوباش مزاحم یک دختر جوان در یکی از خیابان‌های سبزوار شده که حمیدرضا الداغی صدای آنها را میشنود و برای کمک به این دختر جوان وارد عمل می‌گردد اما متاسفانه ارازل اوباش به او حمله کرده و درگیری رخ می دهد و آنها با چاقو چندین ضربه از گردن به حمیدرضا الداغی وارد کرده که متاسفانه بر اثر جراحات وارده و خونریزی شدید به شهادت میرسد.

اتفاقی که باعث شده بسیاری از کاربران فضای مجازی و رسانه ها او را به عنوان قهرمان سبزوار و مدافع امنیت و ناموس نام ببرند.

بر اساس گزارشات حمدرضا در حال عبور از خیابان بود که ناگهان صدای دختر جوان را می شنود که چند پسر اراذل و اوباش قصد تعرض به او را داشتند حمیدرضا بعد از شنیدن صدای آنها به سمت دختر جوان رفته و سعی می‌کند که ارازل اوباش را از او دور کنند اما آنها دست بردار نبوده و همچنان به کار خود ادامه دادند تا درگیری بین حسین و این اراذل و اوباش رخ داد که آنها با ضربات چاقو حسین را بر روی زمین انداختند و متاسفانه او بعد از دقایقی جانش را از دست داد. 


مادر حمیدرضا الداغی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سبزوار با توضیحاتی از منش خیرخواهانه و مردم داری این شهید اظهارداشت: خصلت و منش او در دفاع از ارزش های دینی و غیرت و تعصب در برخورد با موارد این چنینی و کمک به دیگران، از وی شخصیتی ممتاز ساخته بود که در نهایت ثمره ای خِیر جز شهادت برای او نداشت.

وی افزود: حمیدرضا دائما حتی به اعضای خانواده خود نیز ارزش و معرفت عمیق دینی را توصیه می‌کرد تا اینکه جان خود را در همین راه فدا کرد.


مادر حمیدرضا الداغی همچنین با توضیحاتی در خصوص حادثه عنوان کرد: شهید ابتدا به دو فرد ضارب تذکر می‌دهد که کارساز نمی‌شود و سپس در دفاع از دختران جوان اقدام به برخورد با ضاربان می‌کند که با سلاح سرد مورد ضربات متعدد قرار گرفته و بر اثر جراحات وارده و پیش از رسیدن به بیمارستان از دنیا می‌رود.

عموی شهید الداغی نیز با شرح بخشی از این حادثه گفت: حوالی ساعت ٢١ وی به همراه فرزند نوجوان خود در محل حادثه حاضر بوده که بعد از دیدن آزار دو فرد به دو دختر جوان، ابتدا تذکر می‌دهد و با آنان به گفتگو می‌پردازد اما پس از حمله ضاربان در دفاع از دختران حاضر در محل حادثه، وارد درگیری فیزیکی می‌شود و از ناحیه پشت و پهلو مورد ضربات مکرر چاقو قرار گرفته و به شهادت می‌رسد. حمید رضا الداغی همچنین سابقه فعالیت ورزشی در رشته هندبال را داشته و مسائل ارزشی برای او از اهمیت خاصی برخوردار بوده است و همین موضوع قطعا باعث شده که تاب تعرض و آزار دو فرد ضارب را به دختران نداشته باشد و در دفاع از آنان وارد درگیری شده است. شهید الداغی عضو یا ماموریت خاصی از هیچ نهادی هم نداشته و فعالیت وی در حوزه معماری بوده و به عنوان یک شهروند از همشهریان خود دفاع کرده است.

حسین ابراهیمی کردیانی فرماندار ویژه سبزوار نیز در تشریح این حادثه عنوان کرد: بعد از اطلاع نیروهای آگاهی و امنیتی شهرستان بلافاصله دستگاه قضایی، دادستانی و شورای تامین شهرستان جلسه اضطراری برگزار و نیروهای امنیتی و دادستان در محل وقوع حادثه حاضر شدند و با اشراف اطلاعاتی، در کمتر از ١٠ ساعت دو فرد شرور که سابقه کیفری نیز داشته اند را دستگیر و تحویل مقامات قضایی داده اند.


فیلم لحظه درگیری و شهادت

لازم به ذکر است که شهید حمید رضا الداغی طبق اطلاعات‌ اعلامی از سوی نیروهای قضایی و امنیتی، توضیحات خانواده و ثبت دوربین های مدار بسته در محل وقوع جرم، ساعت ٢١ در یکی از معابر شهری سبزوار پس از آنکه تعرض کنندگان به دو دختر جوان را مورد تذکر لسانی قرار می‌دهد، به منظور دفاع از همشهریان خود وارد درگیری شده و پس از مورد آنکه به شدت مورد اصابت ضربات سلاح سرد قرار می‌گیرد به فیض شهادت نائل می‌شود.


 

همسر و فرزند

حمیدرضا الداغی متاهل بوده و دارای یک فرزند دختر 15 ساله میباشد همسر ایشان در مصاحبه ای اعلام کرد که او نه مامور بود و نه بسیجی و فقط برای ناموس وطنش جان داد و خدا آن مکان را برای شهادت حمیدرضا انتخاب کرد که دوربینی برای ضبط رشادت او وجود داشته باشد.

 

اولین گفت‌وگو با همسر و دختر حمیدرضا الداغی در روز مراسم خاکسپاری او منتشر شده که او بیان می کند: «خدا خواست که فیلم درگیری به شکلی واضح منتشر شود.

کسی حق ندارد این کار حمید رو نه به داخل نه به خارج ربط بدهد. من اجازه نمی دهم از خون حمید به جز غیرت یاد شود.

اگر واقعا دنبال حقیقت هستید فیلم (درگیری) را چند بار ببینید؛ آیا رد می‌شدین مثل بقیه؟ خودتون رو بگذارین جای حمید، آیا چاقو رو که دیدین فرار می‌کردین؟ هر وقت به این نتیجه رسیدین که مثل حمید وارد می‌شدین، اون وقت اسم خودتون رو بگذارید مرد. کار حمید به جز انسانیت اسم دیگری ندارد.

مادر شهید از تمامی بچه ها دادگستری برای پیگیری شبانه روزی و دستگیری قاتلان فرزندش تشکر ویژه به عمل آورد.

 

صحبت های دختری که حمیدرضا برایش درگیر شد

دختری که توسط اراذل و اوباش مورد آزارو اذیت قرار گرفته بود میگوید که هنگام رفتن به خانه توسط چند پسر اراذل مورد حمله قرار گرفته و میخواستند من را به زور با خودشان ببرند و حتی یک چاقو به دست من زدند که حمیدرضا امد و با انها درگیر شد.


مراسم تشییع پیکر شهید «حمیدرضا الداغی»، عصر امروز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ با حضور اقشار مختلف مردم از مهدیه مشهد به سمت حرم مطهر رضوی برگزار شد. شهید حمیدرضا الداغی، جمعه شب، هنگامی که ۲ شرور در یکی از خیابان های سبزوار برای ۲ دختر جوان ایجاد مزاحمت کرده و قصد داشتند یکی از آنها را با خود ببرند، به دفاع از آنان برخاست که در درگیری با اراذل شرور، از ناحیه سینه و پشت مورد ضربات متعدد چاقو قرار گرفته و به شهادت رسید. شهید الداغی، متولد سال ۱۳۵۶ در سبزوار و دارای مدرک کارشناسی معماری بود که در حوزه طراحی و نقشه کشی ساختمان فعالیت داشت.

به گزارش واحد خراسان رضوی، وداع باشکوه مردم ولایتمدار سرابدران با شهروند سرافراز، مدافع امنیت، سردار امر به معروف و نهی از منکر حمیدرضا الداغی در سبزوار صبح سه شنبه 12 اردیبهشت ماه از مقابل مسجد تاریخی سبزوار جم با حضور گسترده و متنوع مردم و کارکنان استان و شهرستان در زادگاهش سبزیوار به سمت گلزار شهدای سبزوار به خاک سپرده شد. در این مراسم با حضور مسئولان و مردم …




اگر خوشت اومد لایک کن
2
آخرین اخبار