مدیرکل امور مالیاتی گلستان خبرداد

مردادماه؛ آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی ۹۸

گرگان- مدیرکل امور مالیاتی گلستان گفت: آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی عملکرد ۹۸ پایان مردادماه است.

علی اصغر هزارجریبی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: همه آحاد جامعه که در قالب شخص حقیقی، فعالیت اقتصادی دارند باید تا پایان مرداد اظهارنامه مالیاتی خود را تسلیم کنند.

وی افزود: بعد از این مدت مالیات آن‌ها خارج از موعد مقرر قانونی محسوب شده و مشمول جرایم مالیاتی شده و نمی توانند از مزایای معافیت های مالیاتی استفاده کنند.

هزارجریبی بیان کرد: مهلت ارائه اظهارنامه اشخاص حقوقی هم که تا تیرماه بود به دلیل شیوع کرونا به مدت دو ماه تمدید شده و این مودیان تا پایان شهریور ماه مهلت دارند، اظهارنامه عملکرد ۹۸ خود را تسلیم کنند.

وی توضیح داد: اگر مودی در موعد مقرر مالیات خود را پرداخت نکند مشمول جرایم غیرقابل بخشش به میزان ۳۰ درصد مالیات متعلقه شده و جریمه دیرکرد ۲.۵ درصد ماهانه خواهد شد.

طبق گفته مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان اگر فردی اظهارنامه خود را تسلیم نکند، مأموران برای وی مالیات برآوردی تعیین می‌کنند.

هزارجریبی با تأکید بر این که افراد باید دقت بیشتری در تسلیم اظهارنامه خود انجام دهند، گفت: به دلیل این که سیستم بانکی به سیستم مالیاتی متصل شده اطلاعات افراد در سامانه مالیاتی وجود دارد لذا افراد باید دقت کرده و هزینه و درآمد خود را به طور صحیح درج کنند تا مشمول جرائم کتمان درآمد نشوند.

وی با اشاره به این که این که اظهارنامه کاملاً الکترونیکی است، عنوان کرد: در سیستم مالیاتی هر شخص با یک کد و رمز عبور می تواند اظهارنامه خود را تسلیم کند و ضرورتی به حضور در دفتر دفاتر پیشخوان نیست.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار