مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه اردبیل عنوان کرد؛

نابودی داعش و رسوایی آمریکا محصول اندیشه بسیج

اردبیل- مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: نابودی داعش و رسوا کردن آمریکا در چند دهه اخیر محصول اندیشه و تفکر بسیجی بوده است.

حجت‌الاسلام نجات فیاضی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: به ضرورت صیانت از جمهوری اسلامی ایران در سال ۵۸ امام راحل دستور تشکیل بسیج را صادر کرد تا این اعجاز انقلاب در همان سال‌های نخست پیروزی انقلاب اسلامی با نفس قدسی و مبارک امام راحل شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی که حتی در مخیله سیاست‌مداران شرق و غرب نمی‌گنجید، کشور ما توانست با جریان ناب بسیج کارهایی ماندگار در عرصه‌های مختلف انجام دهد که حتی اندیشه سکولاریسم از درک و فهم آن عاجز و ناتوان مانده‌اند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل اندیشه شکل‌گیری بسیج را اندیشه متبرک و الهام گرفته شده از مکتب نبی مکرم اسلام توصیف کرد و گفت: پیامبر اکرم (ص) نیز در مدینه با همراهی آحاد جامعه و گروه‌های مختلف توانست اسلام را بسط و گسترش داده و اندیشه و مبانی آن را حتی در دورترین منطقه به نمایش بگذارد.

فیاضی افزود: نقش بی‌بدیل نظام تربیتی بر گرفته از اندیشه بسیج به جریان نابی تبدیل شد که تضمین‌کننده حرکت‌های ارزشمند و راهگشا در مسیر پیشبرد نظام اسلامی بود که قطعاً زمینه‌ساز یک اقدام بی‌بدیل و مخلصانه بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: بسیج نه تنها عزت و غرور ملی را تقویت کرد بلکه زمینه اعتلای امت اسلامی را در عرصه‌های مختلف به وجود آورد به طوری که امروز نتیجه شکل‌گیری بسیج را در حرکت‌های سازنده و تحولی مسلمانان منطقه و پیروزی‌های آنها شاهد هستیم.

فیاضی اضافه کرد: دشمنان ما امروز به عینه معترف هستند که در سایه روحیه و تفکر بسیجی جمهوری اسلامی ایران امروز به بالاترین الگو و الهام منطقه‌ای و جهانی دست پیدا کرده که نمونه و مشابه چنین مکتب ارزشی و انسان‌ساز را می‌توان در عراق و سوریه مشاهده کرد.

وی تفکر بسیجی را نابودکننده اندیشه ضد انسانی نظیر داعش و القاعده توصیف کرد و ادامه داد: شجره طیبه‌ای که امروز به درخت تنومندی تبدیل شده با هدایت‌ها و رهبری مقام معظم رهبری در اوج عزت و عظمت است و قطعاً شاخ آمریکا و ایادی کفر را در منطقه خواهد شکست.

فیاضی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ویژگی‌های بسیج اخلاص در عمل، عشق به خط ولایت همچنین بی‌ریایی در پیشبرد اهداف و آرمان‌های نظام اسلامی در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و… است که کارکرد آن به نفع ملت‌های مسلمان و آزاده دنیا خواهد بود.

وی انعطاف بسیج را برای حضور در عرصه‌های مختلف بعد از ۸ سال دفاع مقدس یادآور شد و تصریح کرد: در سیل، زلزله‌، کرونا، محرومیت‌زدایی روستایی، آبرسانی، کارآفرینی و اشتغال رد پای بسیج را به عینه می‌تواند مشاهده کرده به طوری که در همین استان اردبیل بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان کمک‌های خیرین و مردمی به همت گروه‌های بسیجی جمع‌آوری و در این ایام در اختیار نیازمندان و مستضعفان قرار گرفت.

فیاضی گفت: ۷ محور برای نقش‌آفرینی بیشتر بسیج در ساحه‌های علمی، معنوی، استقلال و عزت کشور، عدالت‌خواهی، پاکدستی و سبک زندگی ایرانی، اسلامی به عنوان سند ۱۰ ساله اعتلا و ارتقا بسیج در نظر گرفته شده که می‌تواند به منشور تحول در جامعه اسلامی تبدیل شود.

وی افزود: باید تلاش کنیم تا این سند جامع در حوزه‌های مختلف شکل اجرایی به خود گرفته و سبک زندگی ایرانی، اسلامی با قدرت و صلابت تمام در مراحل مختلف پیاده شود.

فیاضی صبغه خدایی و معنوی بسیج را یکی دیگر از شاخصه‌های ممتاز این شاکله ارزشی و مستحکم نظام اسلامی برشمرد و خاطر نشان کرد: امروز اگر در کشور عراق، سوریه و دیگر کشورهای اسلامی نمونه و نشانه‌هایی از بسیج مردمی را شاهد هستیم به دلیل کارکرد درست این مجموعه در نظام اسلامی است که توانسته کشور ما را در عرصه‌های بحرانی از خطرات و آسیب‌ها نجات بدهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: به صراحت اعلام می‌کنم اگر تفکر بسیجی نبود و تلاش شهید سلیمانی در این عرصه انجام نمی‌شد، امروز کشور عراق به محل خلافت داعش و حاکمیت آنها تبدیل می‌شد و در این موضوع نباید شک کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل بیان کرد: در سایه تفکر بسیجی ماهیت پلید و دزدی دریایی آمریکا به عینه مشاهده شد و قطعاً در ادامه همین تفکر بسیجی می‌تواند آمریکا را به مرز افول و نابودی واقعی بکشاند.

فیاضی ادامه داد: نه تنها هژمونی آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه به هم خورده بلکه با تقویت اندیشه بسیج می‌توان منطقه خاورمیانه را از وجود آمریکا و سایر کشورهای سلطه‌طلب پاک و مبرا کرد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار