واکنش برزیل و آرژانتین به تهدید تعرفه‌ای آمریکا

رئیس‌جمهور برزیل و وزارت امور خارجه آرژانتین به اعمال تعرفه بر واردات فولاد، از سوی آمریکا واکنش نشان دادند و گفتند قصد دارند با ترامپ در این خصوص گفت‌وگو کنند.

واکنش برزیل و آرژانتین به تهدید تعرفه‌ای آمریکابه گزارش راه شلمچه به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ژائیر بولسونارو، رئیس‌جمهور برزیل، در واکنش به تهدید اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، مبنی بر اعمال تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم از کشور‌های آمریکای لاتین گفت مطمئن است که ترامپ به نگرانی‌های اقتصادی برزیل توجه خواهد کرد.

بولسونارو در این خصوص گفت: «اقتصاد آن‌ها (آمریکا) با اقتصاد ما قابل مقایسه نیست، بلکه چندین برابر بزرگتر است. می‌خواهم با او (ترامپ) تماس بگیرم تا این تصمیم را عملی نکند. اقتصاد ما اساسا به کالاهایمان وابسته است. امیدوارم این را درک کند، مطمئن هستم به حرف ما گوش خواهد داد.»

سخنگوی وزارت امور خارجه آرژانتین نیز در این خصوص گفت بوئنوس آیرس می‌خواهد با واشنگتن پس از آنکه ترامپ تصمیم گرفت بر واردات فولاد و آلومینیوم از آرژانتین تعرفه اعمال کند گفت‌و‌گویی داشته باشد. او گفت «قصد داریم مذاکرات را با آن‌ها (آمریکا) آغاز کنیم.»

در ساعات اولیه امروز ترامپ در توئیتی اعلام کرده بود آمریکا قصد دارد به سرعت تعرفه‌های واردات آلومینیوم و فولاد از برزیل و آرژانتین را بازگرداند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار