ولادت حضرت محمد(ص)

راه شلمچه- محمدرضا سابقی؛ تردیدی نیست که شناخت ابعاد شخصیت عظیم وآسمانی پیامبر اکرم (ص) هرگز برای ما میسور نیست و گستره دانش آدمی به کرانه وجودش نخواهد رسید و یقینا" عقاب اندیشه را یارای پرکشیدن بر قله عظمت و رفعت او نیست.


حضرت محمد(ص) آئینه ی تمام نمای جمال وجلال  خداوند ذوالجلال است و پروردگار بزرگ که آفریدگار همه زیبایی هاست در کتاب کریمش ، به تعریف وتحسین این پیامبر برگزیده پرداخته و او را مایه ی رحمت برای همه جهانیان   ودارای خلق عظیم معرفی کرده است. اگرچه عقل از ادراک و زبان از توصیف وقلم از ترسیم سیره و سیمای محمد مصطفی(ص) عاجز است.


اما از آنجا که آن خورشیدعالم تاب، اسوه ی زیبا و الگوی کامل انسانیت است، باید در کسب معرفت و محبت ودلدادگی به شمع وجودش  تلاش کرد.


براین اساس صحیفه دل و گوش جان را به کلام شیوای امام علی(ع) می‌سپاریم که تربیت شده مکتب پیامبر(ص) و پرورش یافته دامن پرمهرش می‌باشد وآنچنان فضیلت‌ها و کمالات شخصیتی و وجودی پیامبر در جان او شکل گرفته است. که خداوند او را جان پیامبر (ص) معرفی کرده و از این رهگذر اشارتی نیز برای کسانی داشته باشیم که گاه از سر غفلت، شخصیت و عظمت آن امام عزیز وآن خورشید ولایت را همتای پیامبر(ص) دانسته در حالیکه حضرت رسول اکرم(ص) از دیدگاه امیرالمؤمنین(ع) چنان عظمت روحی و معنوی دارد که هرگاه نام پیامبراکرم و یاد او را به میان می‌آورد با شیواترین ادبیات و زیباترین کلمات به تعظیم و ستایش آن حضرت پرداخته و ابعاد شخصیتش را با حالتی سرشار از عشق و ایمان وخضوع بیان می‌کند.


از آنجا که بیشترین سخنان امیرالمؤمنین(ع) درباره ابعاد شخصیت پیامبر اکرم(ص) در نهج البلاغه شریف و در ضمن خطبه‌هاونامه‌ها بیان شده است. در این مجال به وسع اندک خویش به توصیف شخصیت الهی رسول خدا(ص) از زبان امام علی(ع) در نهج البلاغه می‌پردازم...


امیرالمؤمنین(ع) خود را پرورش یافته مکتب پیامبراکرم(ص) می‌داند و شکل گیری شخصیت وکمالات وجودی خود را مرهون تربیت پیامبر(ص) می‌داند.


آن حضرت در خصوص دوران طفولیت و چگونگی رشد شخصیت و شکل‌گیری فضیلت‌های اخلاقی و انسانی خود در دامن پرمهر پیامبراکرم(ص) می‌فرمایند: شما موقعیت مرا نسبت به رسول خدا(ص) درخویشاوندی نزدیک و در مقام و منزلت ویژه می‌دانید. 

رسول الله(ص) مرا در دامن خویش می‌نشاند در حالیکه کودک بودم و در آغوش پرمهر خود می‌گرفت و بوی پاکیزه الهی و دل انگیز خود را به من می بویانید. وگاهی غذا را لقمه لقمه در دهانم می‌گذارد.

ایشان هرگز و هیچگاه دروغی در گفتارم و اشتباهی در کردارم نیافت. و من همواره با پیامبر(ص) بودم چونان فرزند که همواره با مادر است. آن بزرگوار هر روز نشانه‌ی تازه‌ای از اخلاق  نیکو و زیبایش را برایم آشکار می‌فرمود و به من فرمان می‌داد که به او اقتدا نمایم.


آن حضرت(ع) می فرمایند: «پیامبراکرم بهترین آفریدگان درخردسالی و طفولیت و نجیب‌ترین و بزرگوارترین انسانها در سن جوانی و کمال است، و قرارگاه  پیامبر(ص) بهترین قرارگاه و خاندان او شریف ترین پایگاه است. در معدن کرامت و بزرگواری و مهدهای عفت و پاکیزگی رشد کرد.. دلهای نیکوکاران شیفته‌ی او گشته و توجه چشم‌ها به سوی اوگردید و خداوند مهربان به برکت وجود مقدس او کینه‌ها را مدفون و آتش خصومتها را خاموش نمود.»


این جمله‌ی امام علی(ع) که می فرمایند: دلهای نیکوکاران شیفته‌ی اوگشته و توجه چشم‌ها به سوی اوگردید ، بارقه‌ی امید را در دل ما ایجاد می‌کند حالا که خداوند به لطف و بزرگواری خود برما منت نهاده و محبت و عشق حضرت محمد(ص) را در دل ما قرار داده، شاید مارا از زمره ابرار و نیکان قلمداد فرموده و این فضل و عنایت را برما ارزانی داشته که دل مرده‌ی ما را به حیات محبت او زنده و چشم دل را به جمال سیمای ملکوتیش روشن سازد.. (ان شاءالله)

اگر خوشت اومد لایک کن
65
31
جانباز۷۰% ۲۱ آبان ۱۳۹۸
ماه فروماند از جمال محمد سرو نباشد به اعتدال محمد
قدر فلک را کمال و منزلتی نیست در نظر قدر با کمال محمد
وعده‌ی دیدار هر کسی به قیامت لیله‌ی اسری شب وصال محمد
آدم و نوح و خلیل و موسی و عیسی آمده مجموع در ظلال محمد
عرصه‌ی گیتی مجال همت او نیست روز قیامت نگر مجال محمد
وآنهمه پیرایه بسته جنت فردوس بو که قبولش کند بلال محمد
همچو زمین خواهد آسمان که بیفتد تا بدهد بوسه بر نعال محمد
شمس و قمر در زمین حشر نتابند نور نتابد مگر جمال محمد
شاید اگر آفتاب و ماه نتابند پیش دو ابروی چون هلال محمد
چشم مرا تا به خواب دید جمالش خواب نمی‌گیرد از خیال محمد
سعدیا اگر عاشقی کنی و جوانی عشق محمد بس است و آل محمد
پاسخ
30
دکتر مومنی ۲۱ آبان ۱۳۹۸
ﺍﺑﺮﺍﻫﯿﻢ ﺑﺖ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺷﮑﺴﺖ ﺗﺎ ﺑﻪ ﻣﺎ ﺑﯿﺎﻣﻮﺯﺩ ﮐﻪ ﻫﺮ ﻋﻘﯿﺪﻩ ﻧﺎﺩﺭﺳﺘﯽ ﺭﺍ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻥ ﻭ ﺑﺎﯾﺪ ﺷﮑﺴﺖ !
ﭘﺲ ﭼﺮﺍ ﻣﻦ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺍﯾﻦ ﻫﻤﻪ ﺑﺎﻭﺭ ﻏﻠﻂ ﺧﺎﻣﻮﺷﻢ؟
ﻧﻮﺡ، ﺗﻨﻬﺎ ﺑﺮﮔﺰﯾﺪﮔﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﮐﺸﺘﯽ ﺟﺎﯼ ﺩﺍﺩ ﺗﺎ ﺑﻪ ﻣﺎ ﺑﻔﻬﻤﺎﻧﺪ ﻗﺮﺍﺭ ﻧﯿﺴﺖ ﻫﻤﻪ ﭼﯿﺰ ﻭ ﻫﻤﻪ ﮐﺲ ﺭﺍ پذیرفت !
ﭘﺲ ﭼﺮﺍ ﻣﻦ ﺧﻮﺩﻡ ﺭﺍ ﻣﺤﺪﻭﺩ ﻣﯽ ﺳﺎﺯﻡ ﺗﺎ ﻫﻤﻪ ﺍﺯ ﻣﻦ ﺭﺍﺿﯽ ﺑﺎﺷﻨﺪ؟
ﻣﻮﺳﯽ ﺑﺎ ﻧﺠﺎﺕ ﻗﻮﻣﺶ ﻭ ﻋﺒﻮﺭ ﺩﺍﺩﻥ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﺯ ﺩﺭﯾﺎ ﮔﻔﺖ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺭﻫﺎﯾﯽ ﻭ ﺁﺯﺍﺩﯼ ﺑﺎﯾﺪ ﺩﻝ ﺑﻪ ﺩﺭﯾﺎ ﺯﺩ !
ﭘﺲ ﭼﺮﺍ ﻣﻦ ﺍﯾﻨﻘﺪﺭ ﺑﯽ ﺗﺤﺮﮎ ﻣﺜﻞ ﺗﺮﺳﻮﻫﺎ ﺩﺭ ﮔﻮﺷﻪ ﺍﯼ ﺧﺎﻣﻮﺵ ﻧﺸﺴﺘﻪ ﺍﻡ؟
ﻋﯿﺴﯽ ﺑﺎ ﺯﻧﺪﻩ ﮐﺮﺩﻥ ﻣﺮﺩﮔﺎﻥ، ﻧﺸﺎﻥ ﺩﺍﺩ ﮐﻪ ﺣﺘﯽ ﻏﯿﺮ ﻣﻤﮑﻦ ﻫﻢ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﻣﻤﮑﻦ ﺷﻮﺩ !
ﭘﺲ ﭼﺮﺍ ﻣﻦ ﻫﻨﻮﺯ ﺑﻪ ﻗﺪﺭﺗﻢ ﺩﺭ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺗﻐﯿﯿﺮ، ﺑﺎﻭﺭ ﻧﺪﺍﺭﻡ؟

ﻣﺤﻤﺪ صلی الله علیه وسلم ﺧﺎﻧﻪ ﮐﻌﺒﻪ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺑﺖ ﻫﺎ ﭘﺎﮎ ﮐﺮﺩ ﺗﺎ ﺑﻪ ﻣﺎ ﺑﯿﺎﻣﻮﺯﺩ ﺑﺎﯾﺪ ﻓﮑﺮﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻫﺮ ﭼﻪ ﻧﺎﺩﺭﺳﺘﯽ ﺍﺳﺖ پاک کنیم...
پاسخ
23
mohsen ۳ آذر ۱۳۹۸
لطفا در باره عمل سران سه قوه و بی اعتنایی آنها به ولادت پیامبر و تلخ کردن روزگار مردم در شب میلاد رسول خدا بصورت ناگهانی و عجیب بنویسید.
اخر ساعت ۱۲ نیمه شب ، مگر ملت رعیتند و آنها ارباب که اینگونه رفتار کردند.
مردم با آشوبگران صد در صد مخالفند ولی از کار سران قوا هم هنوز بسیار ناراحتند..
باید همچون دکتر احمدی نژاد با ملت دوست و صمیمی بودند و به مردم احترام می گذاشتند. اصلا چرا طرح ملی کارت سوخت و هدفمندی را بدون هیچ دلیل علمی تعطیل کردند!!
چرا؟؟
چون فقط با دکتر احمدی نژاد ظاهرا مشکل شخصی داشته اند!!
و طرح های عظیم مسکن مهر که هم اینک تائیدیه جهانی گرفته و نیز سایر طرحهای بزرگ و کارشناسی شده دولت قبل که قطعا به نفع ایران و ایرانیان بود را تعطیل کردند.
از صنعت هسته ای قدرتمند که نابود شد تا طرح هدفمندی یارانه ها و شبنم و... آنهم با مخالفت مجلس و قوه قضائیه زمان دولت نهم و دهم با دکتر احمدی نژاد..
؟؟؟؟؟
پاسخ
15
سالاری ۲۲ آذر ۱۳۹۸
یه مشکل بزرگ سیاسی در این سیستم فعلی یعنی طیف اصولگرا و اصلاح طلب وجود داره که در حالیکه دو اسم و دو گروه و یا دو حزب!! هستند ولی در واقعیت فقط دو اسم هستند و باطن و ذات آنها یکی است. یعنی ""یکی"" بوده و هستند.
پاسخ
آخرین اخبار