یادی از نمایندگان با غیرت مجلس +تصاویر

شاید آن‌روز پیگیری‌های چند نماینده مجلس برای جلوگیری از تصویب طرح برجام مضحک به نظر می‌رسید و یا اینکه آنان را تندروهای مخالف صلح و سازش می‌دانستند.

به گزارش راه شلمچه، شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (جمعه) اولین قطعنامه ضد ایرانی پیشنهاد شده از سوی تروئیکای اروپایی از سال ۲۰۱۲ را به بهانه عدم همکاری تهران با تحقیقات آژانس، تصویب کرد.

  این قطعنامه پیشنهادی با ۲۵ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع تصویب شده است.

به بهانه تصویب این قطعنامه، جا دارد گریزی به تصویب و موافقت نمایندگان مجلس نهم داشته باشیم که در جلسه روز 21 مهرماه 1394 که ۲۵۰ نماینده در آن حضور داشتند، ۱۶۱ نفر در موافقت با طرح برجام رای دادند و 59 نفر مخالف این طرح بودند.

در آن روز حمید رسایی، نماینده مردم تهران در مجلس با در دست داشتن پلاکاردی با این مضمون که « این قانون شکنی است، مجلس فرمایشی نیست» تلاش خود را برای مخالفت با طرح برجام راه به جایی نبرده بود و مهدی کوچک‌زاده دیگر نماینده مردم تهران گفته بود این تصمیم هیچ ربطی به رهبری ندارد، تصمیم لاریجانی است و ما مخالفیم. 

مهدی کوچک زاده پس از آن که فریادها و اعتراض هایش به رئیس جلسه به دلیل قرائت نشدن پیشنهادها راه به جایی نبرد، از درون صحن فریاد می زد گفت امام حسین(ع) با یزید مذاکره کرد و مجلس هم گردن گرفت.

پس از تصویب توافق در مجلس، علی اصغر زارعی نماینده تهران که در صندلی خود نشسته بود، گریست.

شاید آن‌روز پیگیری‌های چند نماینده مجلس برای جلوگیری از تصویب طرح برجام مضحک به نظر می‌رسید و یا اینکه آنان را تندروهای مخالف صلح و سازش می‌دانستند و اما پس از حدود 5 سال از آن تصویب بیست دقیقه‌ای برجام، گریه‌ها و دلواپسی‌های زارعی، کوچک‌زاده، حسینیان، نبویان و ... پس از بدعهدی‌های امریکا و اروپا و همچنین تصویب قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (جمعه) غیرت این نمایندگان را بیشتر از گذشته معنی دیگری می‌دهد.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار