کرونا یا جنگ بیولوژیک آمریکا ضد چین

مشاور سابق نخست وزیر مالزی ویروس دست ساز کرونا را به عنوان جنگ بیولوژیکی آمریکا ضد چین توصیف کرد

 به گزارش راه شلمچه، پروفسور "ماتیاس چانگ" در مصاحبه تلفنی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در کوالالامپور، ویروس آزمایشگاهی کرونا را حربه جنگ بیولوژیک آمریکا ضد چین توصیف کرد.

وی با اشاره به حضور ۳۰۰ نیروی آمریکا برای شرکت در برنامه‌ای نظامی در شهر "ووهان" چین در ماه اکتبر ۲۰۱۹ (آبان امسال) گفت: درست دو هفته بعد از این رویداد، نخستین مورد آلودگی به ویروس "کرونا" در ماه نوامبر ۲۰۱۹ (آذر امسال) از این شهر گزارش شد.
مشاور سابق نخست وزیر مالزی با بیان اینکه این زمان دوهفته‌ای بر اساس یافته‌های علمی همان دوره پنهانی این ویروس است، افزود: پس از دو ماه از شهر "ووهان" - درگاه مواصلاتی چین با شصت خط پرواز فعال خارجی، یکصد خط پرواز داخلی و بزرگترین شبکه وسیع قطار سریع السیر به همه نقاط این کشور - و دقیقا در آستانه سال نو چینی، همه گیری این ویروس خطرناک خبرساز شد.
این فعال سیاسی اضافه کرد: شیوع "کرونا" با شورش طرفداران دمکراسی مورد حمایت آمریکا در هنگ کنگ و افزایش جنگ تجاری واشنگتن - پکن، همزمان شد و درست بعد از کمرنگ شدن خسارت‌های اقتصادی ناشی از بیماری‌های خوکی و آنفولانزای پرندگان، اکنون به شکل تازه‌ای در قالب ویروس "کرونا" گریبانگیر چین شده است.
پروفسور"ماتیاس چانگ" با اشاره به ابراز خوشحالی اخیر شبکه خبری سی ان ان از پخش گزارشی با مضمون "اقتصاد چین بواسطه جنگ تجاری با آمریکا درحال سقوط است" گفت: شیوع و گسترش این ویروس، درست آن چیزی بود که آمریکا برای بکارگیری ضد چین به آن احتیاج داشت.
این درحالی است که رژیم ایالات متحده در استفاده از بیوتروریسم نظیر ابتلاء هدفمند و عامدانه هزاران نفر در سال ۱۹۴۰ به "سفلیس و سوزاک" در گواتمالا، شیوع "تب دنگی" و ابتلاء هزاران نفر در کوبا و ساخت ویروس همه گیر "ابولا"در سال ۲۰۱۴ در سیرالئون، سابقه‌ای طولانی دارد.
 
تعلیق فعالیت خط تولید فولکس واگن در چین تمدید شد پس از شرکت ژاپنی تویوتا, شرکت خودروساز آلمانی فولکس واگن نیز تصمیم گرفت تعلیق تولیدات خود را در چین تمدید کند.
به دنبال ادامه بحران به دلیل گسترش بیماری ناشی از ویروس کرونا در چین, شرکت فولکس واگن تصمیم گرفت توقف خط مونتاژ خوردوهایش را در چین دست کم یک هفته دیگر ادامه دهد.
گروه خودروسازی فولکس واگن با انتشار بیانیه ای تاکید کرد کارخانجات مشترک این شرکت با شرکت چینی "فاو FAW" نیز تا نهم فوریه تعطیل خواهد بود.
با انتشار سریع ویروس کرونا در مناطق مختلف چین, تمام خطوط تولید و مونتاژ فولکس واگن و شرکای چینی اش از یک هفته پیش در این کشور تعطیل شده اند.
 
ویروس کرونا در ۱۸ کشور شناسایی شده است
سازمان بهداشت جهانی در گزارشی اعلام کرد شمار کشور‌هایی که ویروس کرونا در آن‌ها شناسایی شده به ۱۸ مورد رسیده است.
 
شش مورد تایید شده ابتلا به ویروس کرونا در فرانسه یکی از مقامات بهداشت فرانسه از شش مورد تایید شده ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.
 
انگلیس شهروندانش را از ووهان خارج می‌کند
دولت انگلیس صبح فردا جمعه ۱۱ بهمن، حدود ۲۰۰ شهروندش را که از دو هفته پیش در شهر ووهان چین در قرنطینه اند، به انگلیس باز می‌گرداند.
دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد دولت چین اجازه داده است تا روز جمعه، شهروندان انگلیسی با یک هواپیما از شهر ووهان خارج شوند.
رسانه‌های انگیس اعلام کردند: شهروندان انگلیسی پس از خارج شدن از ووهان، به مدت دو هفته در یک بخش ویژه سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس و احتمالا در یک پادگان، در این کشور قرنطینه خواهند شد تا از ورود ویروس کرونا به انگلیس، پیشگیری شود.
 
۹ مورد مشکوک مبتلا به ویروس کرونا در برزیل وزارت بهداشت برزیل از شناسایی 9 فرد مظنون به ابتلا به ویروس کرونا خبر داد. این 9 نفر در شش استان برزیل از جمله میناس جرایس ، ریودوژانیرو ، سانتا کاتارینا ، سائو پائولو ، پارانا و سیارا شناسایی شده اند. همه این بیماران برای تأیید نهایی ویروس 2019-nCoV تحت آزمایشهای ژنومی قرار دارند.
بر اساس گزارش وزارت بهداشت در حال حاضر به طور “قطعی”نمی توان این ۹مورد را صد در صد مبتلا به ویروس کرونا دانست اما بزودی نتیجه آزمایشات پزشکی اعلام خواهد شد.
ایرفرانس پروازهای خود را به چین تعلیق کرد 
شرکت هواپیمایی ایرفرانس امروز اعلام کرد پروازهای خود به مقصد چین را به حالت تعلیق در می آورد. 
 
کانادا اتباعش را از چین بازمی گرداند 
کانادا برای بازگرداندن اتباع خودش از چین که به علت تدابیر پشگیرانه پکن در مقابله با شیوع ویروس کرونا در این کشور گیر کرده اند، وارد عمل می شود.در پی وخامت اوضاع در چین به علت شیوع ویروس مهلک کرونا، فرانسوآ – فیلیپ شامپانی وزیر امور خارجه کانادا روز چهارشنبه اعلام کرد دولت جاستین ترودو برای بازگرداندن اتباع کانادایی از چین یک هواپیما تهیه کرده است. وزیر امور خارجه کانادا که در کنفرانسی مطبوعاتی سخن می گفت، افزود یکصد و شصت درخواست کمک کنسولی از طرف کانادایی های حاضر در چین دریافت کرده ایم و دولت برای بازگرداندن آنها یک هواپیما کرایه کرده است. به گفته شامپانی این هواپیما مجهز به امکانات و تجهیزات پزشکی است تا تخلیه اتباع کانادا از چین در امنیت کامل صورت گیرد. شامپانی مشخص نکرد که در میان این افراد که قرار است که به کانادا بازگردند، فرد آلوده به ویروس کرونا هم وجود دارد یا خیر. وزیر خارجه کانادا گفت با توجه به سرعت شیوع ویروس کرونا، وزارت امور خارجه از شهروندان خواسته است از هر گونه سفر غیرضروری به چین خودداری کنند. شرکت هواپیمایی کانادا نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد به طور موقت از سی ام ژانویه تا بیست و نهم فوریه امسال همه پروازهای خود را به پکن و شانگهای به حال تعلیق درمی آورد. ایرکانادا هر هفته سی و سه پرواز بین در هفته بین کانادا و چین انجام می دهد. 
طبق بیانیه یادشده، آخرین پروازهای ایر کانادا از کانادا امروز (چهارشنبه) صورت می گیرد و پروازهای برگشت از پکن و شانگهای سی ام ژانویه خواهد بود. شامپانی اعلام کرد روز سه شنبه یک هواپیما را برای بازگرداندن شهروندان کانادایی از چین آماده کردیم. این هواپیما متعلق به شرکتی است که در انجام چنین عملیاتی تخصص دارد. وزیر خارجه کانادا افزود برای فراهم کردن شرایط ایمن و مطمئن انتقال شهروندان کانادایی از چین تلاش می کنیم و در حال حاضر با مقامات چین در تماس هستیم تا مجوزهای دیپلماتیک و همچنین تدارکات لازم را برای بازگرداندن اتباع کانادا از چین بگیریم. شامپانی در عین حال مشخص نکرد که عملیات بازگرداندن کانادایی ها از چین مشخصا چه زمانی صورت خواهد گرفت. وضعیت کانادا نسبت به دیگر کشورها که قرار است اتباعشان را از چین تخلیه کنند، حساس تراست چرا که بعد از اقدام پلیس کانادا در بازداشت منگ وانژو مدیر مالی شرکت چینی هوآوی به درخواست آمریکا در اواخر سال 2018 در ونکوور، روابط دیپلماتیک کانادا و چین با بحران شدیدی مواجه شد و اختلافات میان دو کشور همچنان ادامه دارد. سه مورد ابتلا به ویروس کرونا روز سه شنبه در کانادا تایید شد. دو مورد از ابتلا به این بیماری در تورنتو تایید شده ( یک زوج که به تازگی از ووهان چین بازگشته اند) و یک مورد احتمالی نیز در بریتیش کلمبیا در غرب کانادا گزارش شده است. این مورد نیز یک مرد چهل ساله است که به تازگی از سفر به ووهان بازگشته است.
 
مسدود شدن مرز‌ روسیه برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا 
نخست وزیر روسیه اعلام کرد: مرز‌های خاور دور روسیه، که مهم‌ترین مرز دریایی و زمینی ورود و خروج اتباع چین و ژاپن به روسیه است، مسدود شود. این تصمیم در پی بالارفتن احتمال ورود ویروس کرونا از طریق مرز‌های دریایی و زمینی شرق دور روسیه اتخاذ شده است و به مدت نامعلومی ادامه خواهد یافت. تاکنون هیچ موردی از ویروس کرونا در روسیه مشاهده نشده است، اما مقامات این کشور در همه مبادی ورودی و خروجی زمینی، دریایی و هوایی، اقدامات بهداشتی سخت گیرانه‌ای برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا به روسیه را در دستور کار قرار داده اند.
 
ویروس کرونا کشتی مسافری را متوقف کرد 
رسانه‌ها در انگلیس اعلام کردند احتمال آلوده بودن یک زوج چینی به ویروس کرونا موجب شد یک کشتی با شش هزار مسافر در اب‌های نزدیک بندر سی ویتاوچیا ایتالیا متوقف شود. 
رسانه‌ها در انگلیس به نقل از مقامات محلی افزودند تا اطمینان از وضعیت این افراد مسافران این کشتی نمی‌توانند آن را ترک کنند.
اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار