-مادر شهیدان صنیع‌خانی درگذشت

حاجیه‌ خانم میره‌ای مادر شهیدان صنیع‌خانی به فرزندان شهیدش پیوست.                                    

به گزارش راه شلمچه، سیدمحمد از ابتدای جنگ تحمیلی با ایجاد مرکز اعزام نیروی سپاه در محل لانه جاسوسی آمریکا، مسئولیت اعزام رزمندگان را به مناطق عملیاتی بر عهده گرفته بود. سردار شهید سید محمد صنیع خانی بنیانگذار و فرمانده ترابری سپاه بود. 

وی نقش موثر و تعیین کننده ای در ایجاد تحرک در یگانهای رزم و پشتیبانی و رفع کمبود وسائل نقیله سنگین ایفا نمود و به شایستگی از عهده این وظیفه خطیر بر آمد.

به گزارش راه شلمچه، سردار سرتیپ پاسدار شهید سید محمد صنیع‌خانی ۱۵ دی سال ۱۳۳۲ در شهر قم در خانواده‌ای مذهبی چشم به جهان گشود. سید محمد که در خانواده‌ای مذهبی رشد کرده بود از همان دوران کودکی به همراه پدر در محافل قرآنی و مراسم مذهبی شرکت می‌رفت. ۶ ساله بود که به همراه خانواده اش به محله یخچال شوش، روبروی کوره مرکزی تهران مهاجرت کردند و پس از یکسال به محله نازی آباد تهران رفت.


برادر کوچکش سید محمد حسن هم در سال ۱۳۶۱ در جریان عملیات بیت المقدس در فاو به شهادت رسیده بود، وی در زمان شهادت ۱۷ سال داشت و بر اثر اصابت گلوله دشمن بعثی به قلبش شهید شد.

توصیفی که درباره سیره این فرمانده شهید می‌توان گفت اینکه؛ سیدمحمدصنیع خانی، مومن، مردمی، ساده زیست، صادق و با صفا و دریک کلام پاسدار بوده است و از طریق مطالعه کارنامه این مرد بزرگ مرام این‌چنینی را می‌توان تعریف حقیقی واژه مقدس؛ پاسداری گرفت.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار