«رساله نماز و روزه»‌ حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای بازچاپ شد

«رساله نماز و روزه» مشتمل بر آخرین فتاوای مرجع عالی‌‌قدر حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی) در سه باب فقهی نماز، روزه و اعتکاف گردآوری شده که چاپ دوم آن در دسترس مقلدین معظم له قرار گرفت.
- اخبار فرهنگی -

به گزارش راه شلمچه به نقل از خبرگزاری تسنیم، «رساله نماز و روزه» مشتمل بر آخرین فتاوای مرجع عالی‌‌قدر حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی) در سه باب فقهی نماز، روزه و اعتکاف گردآوری شده که چاپ دوم آن در دسترس مقلدین معظم‌له قرار گرفت.

این رساله عملیه که شامل هزار و 9 مسئله شرعی است، انعکاس‌دهنده‌ جدیدترین و آخرین فتاوای رهبر معظّم انقلاب اسلامی در سه باب مهمّ فقهی نماز، روزه و اعتکاف است.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و تمایزات این اثر، شیوایی و ساده نویسی مسائل آن است، به گونه‌ای که فهم مطالب آن برای عموم مخاطبین امکان‌پذیر شده است. همچنین برای تسهیل در فهم مسائل دشوار، برخی کلمات و عبارات فقهی نیز در پاورقی توضیح داده شده است.

در همین راستا در انتهای کتاب نیز فصل مستقلی جهت توضیح و تبیین برخی اصطلاحات فقهی آورده شده که خواننده را برای فهم بیشتر و راحت‌تر مسائل شرعی کمک می‌کند.

همچنین در بیان برخی مسائل شرعی مانند حدّ ترخّص و مسافت شرعی که برای توضیح آنها در بیشتر رساله‌های عملیّه از اصطلاحات و مقادیر قدیمی همچون فرسخ استفاده می‌شود، با تحقیقی بدیع و دقیق مقیاس متناظر آن اصطلاحات با متر و کیلومتر مشخّص شده است.

معظّمٌ‌له این رساله را مورد تأیید و عمل به آن را مُجزی اعلام نموده‌اند که متن دستخط و مهر و امضای ایشان در پشت جلد کتاب منتشر شده است.

این رساله در 160 صفحه از سوی انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی) به چاپ رسیده و علاقه‌مندان می‌توانند این رساله را از کتابفروشی های سراسر کشور یا از سایت انتشارات انقلاب اسلامی تهیه کنند.

تجدید چاپ 8 عنوان از آثار انتشارات انقلاب اسلامیطرح ویژه انتشارات انقلاب اسلامی به مناسبت نیمه خرداد

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار