مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

«سیمین دانشور» زن زمانه خود را همانگونه که هست معرفی کرد

شیراز – مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: «سیمین دانشور» زن زمانه خود را همانگونه که خود هست در آثارش معرفی می کند و با قلم خود زندگی های زیادی را خلق کرد.

به گزارش راه شلمچه به نقل از خبرگزاری مهر، صابر سهرابی در اختتامیه اولین جایزه پژوهش‌های ادبی «سیمین» گفت: سیمین در شیراز و در شهری که به خودی خود ادبیات را نفس می شکد متولد شد میان مردمی که با شعر زندگی می‌کنند، سیمین زن زمانه خود را همانگونه که خود هست در آثارش معرفی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سیمین دانشور اولین زن روشنفکر تاریخ ادبیات ایران است که ادبیات و نویسندگی را زندگی کرد و زندگی‌های زیادی را با قلم خود خلق کرده است، افزود: این نویسنده بزرگ نگاه زن به جامعه خود را تغییر داد و آنچنان زن را تعریف کرد تا تاریخ را بسازد، امیدوارم این گونه مراسم و پژوهش‌ها به بزرگی فارس و شیراز ادامه پیدا کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تصریح کرد: امید آن داریم که فارس و شیراز همیشه درخشش سیمین‌ها را در زمان با خود داشته باشد و آنگونه باشیم که رنگ رنگین ادبیات که میراث جاودان شهر و دیارمان است به مردمان زمان هدیه کنیم و فضایی بسازیم آکنده از عشق دانایی.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار