طی مراسمی؛

«کافی الملک» شبستر روستای پیشرو در پرداخت زکات معرفی شد

شبستر- «کافی الملک» شبستر طی مراسمی به عنوان روستای پیشرو در پرداخت زکات استان آذربایجان شرقی معرفی شد.

به گزارش راه شلمچه به نقل از خبرنگار مهر، رئیس اداره زکات آذربایجان شرقی ظهر شنبه در این مراسم در شبستر با اشاره به افتتاح سومین مرکز نیکوکاری تخصصی زکات استان در روستای کافی الملک شهرستان شبستر اظهار داشت: مراکز نیکوکاری تخصصی زکات با اهداف استفاده منابع زکات در محرومیت زدایی و حمایت از اقشار آسیب پذیر و نیازمند در اموراتی مانند: تأمین جهیزیه، مسکن، تحصیلی و معیشتی راه اندازی می‌شود.

حجت الاسلام قاسم محمدزاده ضمن اعلام پیشرو بودن روستای کافی الملک در پرداخت زکات افزود: مردم مؤمن و کشاورزان متدین این روستا سالانه بالغ بر ۵ میلیارد ریال شامل ۵۰ تن میوه و گندم و وجوهات نقدی زکات پرداخت می‌کنند که از این حیث به عنوان روستای نمونه زکات استان انتخاب گردیده و در آئین افتتاح نیز تجلیل به عمل خواهد آمد.

 «کافی الملک» شبستر روستای پیشرو در پرداخت زکات معرفی شد

جمع آوری ۶۰ میلیارد تومان زکات در آذربایجان شرقی

محمد زاده اظهار داشت: استان آذربایجان شرقی در سال جاری ۶۰ میلیارد تومان بالغ بر ۸۲ درصد برنامه عملیاتی در حوزه زکات را محقق کرده و امید است تا پایان سال این مبلغ به ۱۰۰ میلیارد تومان برسد.

محمد کلامی معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: اهالی روستای کافی الملک شبستر عامر به معروف و عامل به دستورات دینی هستند و امروز جشن عبد بودن خداوند را که بالاترین مقام است را در این محل می‌گیرند.

وی افزود: نقش مالیات اسلامی در توسعه اقتصادی جامعه بی بدیل است و در کنار آن عمران شهرها و روستاها را نیز موجب می‌شود.

 «کافی الملک» شبستر روستای پیشرو در پرداخت زکات معرفی شد

ترویج علوم دینی و کسب علم از برکات زکات است

کلامی نهاد سازی و ترویج علوم دینی و کسب علم را از دیگر برکات زکات دانست و خاطر نشان کرد: اسلام خواسته توسعه جوامع توسط خود مردم صورت گیرد و در بحث ارتقای سطح فکری و شعائر دینی در جامعه در راستای مالیات‌های اسلامی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: اگر ثروت در عده محدودی از افراد جامعه باشد ختم به سکته آن جامعه و زوال اقتصادی و اجتماعی در آن رخ می‌دهد لذا مالیات‌های اسلامی از بعد تعبدی، توسعه‌ای و اخلاقی باعث ارتقا جامعه می‌شود.

ملأ مهدی سرپرست کمیته امداد امام خمینی ره استان نیز با اشاره به اهداف ایجاد مراکز نیکوکاری گفت: هدف راه اندازی این مراکز، مردمی کردن و واگذاری امورات و خدمات است.

وی افزود: در هشت ماهه سال جاری کل مراکز نیکوکاری ۱۱۷ میلیارد تومان درآمد داشته‌اند به طوری که ۵ نفر معتمد محل با تشکیل یک مرکز نیکوکاری با مجوز کمیته امداد در یک منطقه تشکیل می‌شود و کلیه وجوهات جمع آوری و در محل هزینه می‌شود.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار