با وجود تکذیب پکن؛

آمریکا نگران فناوری موشک‌های ابرفراصوت چین است

آمریکا نگران فناوری موشک‌های ابرفراصوت و کاربردهای نظامی آن توسط چین است.

به گزارش راه شلمچه به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «رابرت وود»، نماینده آمریکا در امور خلع سلاح اتمی در مقر سازمان ملل در ژنو پس از گزارش پکن مبنی بر آزمایش یک موشک، در جمع خبرنگاران نگرانی خود در زمینه موشک‌های فراصوت چین را اعلام کرد.

از سوی دیگر یک سناتور آمریکایی با اشاره به گزارش راه شلمچه به نقل از ‌هایی ادعایی در خصوص اقدام چین در آزمایش یک موشک مافوق صوت با قابلیت هسته‌ای خواستارنوسازی سلاح‌های هسته‌ای آمریکا شد.

«جیم اینفهاف»، نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا مدعی شده هدف چین از این اقدام مرعوب کردن غرب در برابر خود خواهد بود.

پیش از این، فایننشال تایمز به نقل از ۵ منبع ناشناس گزارش داده بود که چین در ماه آگوست یک موشک فراصوت با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای آزمایش کرده که قابلیت آن باعث شگفتی نهادهای اطلاعاتی آمریکا شده است.

طبق این گزارش ارتش چین یک راکت حامل موشک فراصوت را پرتاب کرده که در مدار پایین درحال حرکت بوده و پیش از برخورد به هدف مورد نظر گردشی در اطراف کره زمین داشته است.

با این حال، وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه خبر اخیر نشریه «فایننشال تایمز» در خصوص آزمایش موشک فراصوت توسط پکن را تکذیب کرد. «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در این ارتباط گفت: خبر فایننشال تایمز اشتباه بوده و پکن یک فضاپیما را مورد آزمایش قرار داده است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار