آمریکایی‌ها معتقدند نامزدی ترامپ برای انتخابات ۲۰۲۴ برای کشور بد است

اکثر آمریکایی‌ها در نظرسنجی جدید اعلام کردند که اگر دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا مجددا برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ نامزد شود، برای کشور بد می‌شود.

به گزارش راه شلمچه به نقل از ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، این نظرسنجی جدید توسط دانشگاه کوینیپیاک نشان داد که ۶۰ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که اگر دونالد ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ نامزد شود، برای کشور بد می‌شود.

با این حال ۳۲ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفتند، کمپین انتخاباتی دیگر ترامپ برای کشور خوب است.

ترامپ ماه‌هاست که با عدم اعلام اینکه برای سومین بار برای پست ریاست جمهوری نامزد می‌شود یا خیر، مردم را بلاتکلیف نگه داشته است.

وی ماه گذشته اعلام کرد که تصمیمش را درباره اینکه برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ نامزد شود یا خیر اتخاذ کرده است. با این حال نتیجه این تصمیم‌گیری هنوز مشخص نیست.

۴۹ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفتند، معتقدند که ترامپ در نهایت برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ نامزد می‌شود در حالی که ۳۹ درصد معتقند ترامپ این کار را انجام نمی‌دهد. ۱۲ درصد نیز هیچ نظری در این رابطه نداشتند.

در پاسخ به این سوال که چقدر احتمال دارد که به نامزدی که مورد تایید ترامپ است رای دهند، ۱۹ درصد گفتند که احتمالا از نامزد مورد تایید ترامپ حمایت می کنند در حالی که ۴۱ درصد اعلام کردند از چنین نامزدی حمایت نخواهند کرد. ۳۷ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفتند که تایید ترامپ تفاوتی در رای‌شان ایجاد نخواهد کرد.

از نظر حزبی ۵۴ درصد از جمهوری‌خواهان شرکت‌کننده در این نظرسنجی گفتند که احتمالا به نامزدی که تحت تایید و حمایت ترامپ است رای می دهند در حالی که شش درصد گفتند به چنین نامزدی رای نمی‌دهند. ۳۴ درصد از جمهوری‌خواهان گفتند که تایید ترامپ تفاوتی در رای‌شان ایجاد نخواهد کرد.

آمار دانشگاه کوینیپیاک در حالی منتشر شد که ترامپ با تاییدهایش بسیار گزینشی عمل کرده است که غالبا به عنوان جایزه‌ای در داخل حزب جمهوری‌خواه تلقی می‌شود.

با این حال تاثیر این حمایت هنوز به مناظرات بستگی دارد.

سوزان رایت، نامزد مورد علاقه ترامپ هفته گذشته در دور دوم انتخابات تگزاس در مقابل "جیک الزی" شکست خورد.

ترامپ روز چهارشنبه در بیانیه‌ای گفت: سوزان رایت شکست خورد چرا که دموکرات‌ها به الزی رای دادند.

در این نظرسنجی که از ۲۷ ژوئن تا دوم اوت برگزار شد، ۱۲۹۰ فرد بزرگسال شرکت داشتند. درصد خطای این نظرسنجی مثبت و منفی ۲.۷ درصد برآورد شده است.

انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار