اجرای شش اثر نمایشی در جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری

دبیر سی و سومین جشنواره تئاتر استانی در چهارمحال و بختیاری از آغاز کار جشنواره تئاتر از ۱۲ آذرماه در استان خبر داد و گفت: این جشنواره با شش اثر ارسالی، به‌مدت سه روز برگزار می‌شود.

فرشید بزرگ‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آغاز جشنواره تئاتر در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در روز گذشته و در مراسم افتتاحیه، رونمایی از پوستر این جشنواره در منزل یکی از پیشکسوتان تئاتر استان و با حضور مسئولان مربوطه و اعضای انجمن تئاتر استان صورت گرفت.

وی با بیان اینکه ۱۹ نمایش، متقاضی راهیابی به جشنواره تئاتر استانی در چهارمحال و بختیاری بودند، افزود: پس از رقابت میان این آثار، ۱۴ نمایش در نهایت به مرحله آمادگی برای اجرا رسیدند و در پایان هیات بازبینی از میان ۱۴ نمایش ارسالی از شهرستان‌های لردگان، شهرکرد، بروجن و فارسان، شش اثر را مورد پذیرش قرار داد.

دبیر سی و سومین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ارزیابی این شش اثر توسط سه تن از داوران مطرح کشوری صورت می‌گیرد که این داوران سابقه دبیری جشنواره فجر را در کارنامه خود دارند.

بزرگ‌نیا گفت: این شش اثر در روزهای جمعه، شنبه و یک‌شنبه در تماشاخانه مهر شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فارسان و لردگان و در سانس‌های ۴۰ نفره اجرا می‌شوند و دو اثر به‌عنوان آثار منتخب استانی به جشنواره تئاتر فجر کشوری که از ۱۲ تا ۲۲ بهمن‌ماه برگزار می‌شود راه پیدا خواهند کرد.

وی در خصوص نحوه ثبت‌نام برای رزرو بلیط جشنواره تئاتر در چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: به‌منظور جلوگیری از کاهش ترددها، علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت تماشاخانه مهر نسبت به تهیه بلیط اقدام کنند، هزینه بلیط برای هر نفر ۱۰ هزار تومان است و البته به‌صورت حضوری نیز بلیط در اختیار تماشاچیان قرار می‌گیرد، باوجود اینکه تبلیغات کمی برای جشنواره صورت گرفته است، اما استقبال مردم چشمگیر بوده و تقریبا می‌توان گفت که ۷۰ درصد علاقه‌مندان برای تماشای تئاتر، از میان قشر غیرهنرمند استان هستند.

 دبیر سی و سومین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در ایام کرونا تئاتر استان شرایط سختی را متحمل شد و به‌ویژه هنرمندانی که تک‌شغله بودند، در این ایام بسیار متضرر شدند، بنابراین می‌طلبد که دولت از تئاتر حمایت کرده و برای رونق گرفتن مجدد آن نسبت به احداث زیرساخت‌ها اقدام کند.

بزرگ‌نیا خاطرنشان کرد: در نیمه آبان‌ماه، جشنواره نمایش خیابانی با موضوع سلامت و مراقبت در برابر اپیدمی کرونا و در حمایت از کادر درمان در شهر لردگان برگزار شد که استقبال خوبی از این نمایش شد، قطعا توجه به هنر برای شاداب‌سازی روحیه خانواده‌ها در این ایام ضروری است و می‌تواند بخشی از فشار روحی و روانی حاکم بر جامعه را کم کند.

انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار