ادامه رایزنی‌ها میان پارلمان های لیبی در مراکش/ انتقاد رباط از مداخلات خارجی

همزمان با ادامه رایزنی‌های پارلمان لیبی در شهر طنجه مراکش؛ وزیر خارجه مراکش گفت که رویکرد کشورش برای حل بحران لیبی بر این مبنا است که گفتگوی لیبی-لیبی تنها پایه و اساس برای دست یابی به راه حل است و مداخله‌های خارجی بحران را عمیق‌تر کرده است.

به گزارش راه شلمچه به نقل از ایسنا، به نقل از الجزیره، ناصر بوریطه، وزیر خارجه مراکش گفت که آن مداخله‌ها باید در آماده کردن شرایط جهت گفتگوی لیبی محدود شود.

وی در سخنرانی برای نمایندگان لیبی حاضر در طنجه گفت که تلاش رباط در حال حاضر در این دور این است که این نشست به آماده سازی پارلمان برای ایفای نقش کامل خود طی دوره آتی ختم شود.

روز سه شنبه، در طنجه، نشست مشورتی رسمی اعضای پارلمان لیبی در طرابلس و شهر طبرق در شرق لیبی آغاز شد.

وزیر خارجه مراکش همچنین گفت که هدف از این نشست یکپارچه سازی مواضع و دیدگاه‌ها درمورد خروجی‌های گفتگوی سیاسی و نیز نتایج نشست بوزنیقه درمورد پست‌های سیاسی است.

خبرنگار الجزیره اعلام کرد که نشست مشورتی پارلمان در طنجه با هدف توافق برای برگزاری جلسه پارلمانی در شهر غدامس لیبی است که از حد نصاب قانونی برای اتخاذ تصمیمات مهم برخوردار باشد.

حدود ۱۲۰ نماینده پارلمان لیبی جلسه غیرعلنی را در شهر طنجه مراکش برگزار کردند.

نمایندگان مکانیزم‌های فعالیت طی مرحله آتی و در رأس أن تعیین زمان و مکان برگزاری جلسه سراسری مجلس را اعلام کردند.

خبرنگار الجزیره از نمایندگان شرکت کرده نقل کرد که فضای مثبتی بر این نشست مشورتی حاکم بود تا نهاد قانون گذاری در لیبی یکپارچه شود.

انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار