ادوارد اسنودن گزارش سی ان ان را رد کرد

ادوارد اسنودن گزارش سی ان ان مبنی بر توافق برای پرداخت بیش از ۵ میلیون دلار را رد کرد.

به گزارش راه شلمچه به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، ادوارد اسنودن، کارمند سابق دستگاه اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) گزارش شبکه خبری سی ان ان مبنی بر موافقت برای پرداخت بیش از ۵ میلیون از درآمدهایش را به دولت آمریکا و کاخ سفید رد کرد.

ادوارد اسنودن در حساب توییتری خود با اشاره به خبر سی ان ان اعلام کرد: سی ان ان این مسأله را به اشتباه گزارش کرده است. ۱- این، یک راه حل نیست و من با آن موافقت نکرده ام. ۲- قضاوت درباره سانسور این پرونده در زمانی که من در تبعید به سر می‌برم قابل اجرا نیست؛ هر چند من هیچگاه این مقدار پول نداشته ام.

پیشتر شبکه خبری سی ان ان، در گزارشی مدعی شده بود ادوارد اسنودن، پیمانکار سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) که در سال ۲۰۱۳ مقداری اطلاعات محرمانه را به بیرون درز داده بود، موافقت کرده است تا بیش از ۵ میلیون از آنچه از فروش کتابهایش و سخنرانی هایش درآورده است را طبق اطلاعات ثبت شده در دادگاه به دولت آمریکا بپردازد.

طبق اعلام سی ان ان، ادوارد اسنودن کتاب خود با نام «پرونده دائمی» را سال گذشته بدون تأیید دولت آمریکا به چاپ رسانده بود که این مسأله نقض قراداد‌هایی بود که او با سازمان سیا و «آژانس امنیت ملی آمریکا» (NSA) به امضا رسانده بود.

بر این اساس، یک قاضی فدرال در این پرونده، طرف وزارت دادگستری را گرفته بود و به بررسی مقداری پرداخته بود که می‌بایست ادوارد اسنودن بایت این مسأله بپردازد.

اسنودن پس از فرار از آمریکا، در سال ۲۰۱۳ در روسیه پناهندگی موقت گرفت. او قبل از پیوستن به آژانس امنیت ملی آمریکا برای آژانس اطلاعات مرکزی کار کرده بود. اسنودن در زمان فعالیت در آژانس امنیت ملی آمریکا اسناد طبقه بندی شده‌ای را که درباره برنامه نظارت داخلی آمریکا بود فاش کرد. این اسناد نشان می‌داد که آمریکا در کابل‌های اینترنت نفوذ کرده، سوابق تلفن و ایمیل از جمله سوابق رهبران جهان را جمع آوری کرده و محل تلفن‌های همراه را ردیابی کرده است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار