الحوثی: تنها راه ورود به صلح واقعی پایان محاصره دشمن علیه ملت یمن است

محمد علی الحوثی تاکید کرد که تنها راه ورود به صلح جدی توقف جنگ و پایان دادن به محاصره ائتلاف متجاوز سعودی-آمریکایی علیه ملت یمن است.
- اخبار بین الملل -

به گزارش راه شلمچه به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المیادین، «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی دولت نجات ملی یمن امروز پنجشنبه با انتشار توئیتی اعلام کرد که تنها راه ورود به صلح توقف محاصره و جنایت‌های ائتلاف متجاوز سعودی علیه ملت یمن است.

الحوثی تاکید کرد که ایالات متحده و هم‌پیمانان آن که یمن را محاصره کرده‌اند حق ندارند کسانی که اشغالگری ائتلاف متجاوز را رد می‌کنند به تحمیل درد و رنج علیه ملت یمن متهم کنند.

وی در توئیت دیگری نوشت، این غیر منطقی است که طرفی در داخل کشور، خودش را محاصره کرده و یا از وارد کردن نیازهای مردم از خارج جلوگیری کند؛ آن هم درحالی که هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد و یمن از دهه هفتاد تاکنون 99 درصد نیازهای خود را از طریق واردات تامین می‌کند.

این عضور شورای عالی سیاسی دولت نجات ملی یمن تصریح کرد که بارها از طریق واسطه‌ها به ائتلاف متجاوز آمریکایی -سعودی گفته‌ایم که دروازه صلح واقعی پایان دادن به رنج مردم یمن با رفع محاصره بدون باج‌خواهی و چانه زنی است.

حمله پهپادی یمن به خمیس‌مشیط در جنوب عربستانادامه جنگ افروزی عربستان در یمن/ رصد 72 مورد نقض آتش‌‎بس در الحدیده

روز گذشته نیز «حسین العزی» معاون وزیر امورخارجه دولت نجات ملی یمن به المیادین گفت که عربستان سعودی باید با دولت نجات ملی یمن در صنعاء همکاری کرده و دو طرف سخت تلاش کنند تا محاصره برداشته شده و جنگ متوقف شود.

العزی در بخش دیگری از سخنانش به مزدوران یمنی وابسته به ائتلاف سعودی اشاره کرد و گفت: مزدوران ائتلاف نزدیک هفت سال است که در وضعیت تنفس مصنوعی به سر می‌برند. دیگر شایسته نیست، مزدوران با کارشکنی همچنان یک مانع در مسیر صلح باشند.

فرودگاه صنعاء طی شش سال گذشته توسط ائتلاف متجاوز سعودی بمباران شد و در محاصره شدید ائتلاف قرار گرفت که هرگونه ورود و خروج به آن بدون اجازه ائتلاف سعودی میسر نیست و همین ائتلاف بر اساس توافق استکهلم (2018) قرار بود محاصره فرودگاه را برای اغراض و پروازهای انسان دوستانه کاهش دهد که تاکنون محقق نشده است.

هم‌اکنون بیش از 13 نفت‌کش در بندر الحدیده به رغم انجام همه پروتکل‌ها و پرداخت‌ها از سوی ائتلاف متجاوز توقیف شده و همین مسئله به بحران سوخت در یمن دامن زده است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار