انتخابات شورای ۳ شهر کهگیلویه و بویراحمد در ابهام

دبیر اجرایی هیئت عالی نظارت انتخابات شوراهای شهر و روستای استان کهگیلویه و بویراحمد از ابهام و احتمال ابطال انتخابات شورای سه شهر این استان خبر داد.

شکرالله امامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: متاسفانه هنوز وضعیت شورای ششم شهر استان کهگیلویه و بویراحمد مشخص نیست و در ابهام است.

وی اظهار کرد: هیئت عالی نظارت انتخابات شوراهای شهر و روستای کشور نظر خود را به وزارت کشور اعلام کرده طبق قانون وزارت کشور موظف است نظر هیئت عالی نظارت را ابلاغ کند اما به دلایلی تاکنون اعلام نشده است.

دبیر اجرایی هیئت عالی نظارت انتخابات شوراهای شهر و روستای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در بند از قانون انتخابات شوراها آمده به شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر دیگر نیازی به نظر هیئت عالی نظارت نیست اما در پایان این قانون آمده که با وجود موارد فوق الذکر، نافی این اختیارات هیئت عالی نظارت کشور نمی‌باشد چه هیئت عالی نظارت بر اساس این بند مجددا اعلام و اعمال نظر کرده است و بر اساس نظر مراجع ذیصلاح ۲۳ نفر از داوطلبان انتخابات شورای شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد را رد صلاحیت کرد.

امامی تصریح کرد: از این ۲۳ نفر هم اکنون دو نفر منتخب شهر یاسوج یک نفر منتخب شهر سی سخت و یک نفر نیز منتخب شهر دهدشت شدند.

وی ادامه داد: وزارت کشور به این بیست سه نفر کد انتخاباتی داده بود و در انتخابات شرکت و رقابت شوند و هم اکنون چهار نفر از این ۲۳ نفر انتخاب شدند.

دبیر اجرایی هیئت عالی نظارت انتخابات شوراهای شهر و روستای استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این اختلاف نظر بین هیئت عالی نظارت و وزارت کشور قبل از انتخابات رفع نشد و تاکنون ادامه داشت، پس از انتخابات ۴ نفر رای آوردند و انتخاب شدند اما اعلام شد که رد صلاحیت هستند.

امامی تاکید کرد: این مسئله باعث شده که نتوانستیم در موعد مقرر مراسم تحلیف اعضای ششمین دوره شورای اسلامی سه شهر استان کهگیلویه و بویراحمد(یاسوج، دهدشت و سی سخت) را برگزار کنیم.

وی اظهار کرد: قطعاً روز دوشنبه وضعیت این سه شهر مشخص خواهد شد که یا تایید انتخابات بر ترکیب فعلی و یا حذف رد صلاحیت ها و جایگزین افراد علی البدل که مسئله حذف و جایگزین در قانون نیامده است.

دبیر اجرایی هیئت عالی نظارت انتخابات شوراهای شهر و روستای استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: البته برخی از منتخبین علی البدل نیز جزء ۲۳ نفر رد صلاحیت شده هستند.

امامی خاطرنشان کرد: با این اوصاف احتمال باطل شدن انتخابات شوراهای اسلامی شهر یاسوج، دهدشت و سی سخت وجود دارد.

وی بیان کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۸ شهر وجود دارد که مراسم‌ تحلیف شورای ششم ۱۵ شهر انجام شده و تنها مراسم تحلیف یاسوج دهدشت و سی سخت بعلت ابهامات پیش آمده، مانده و برگزار نشده اند.

انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار