اولویت اقتصادی مجلس قوی|شقاقی: اصلاح نظام مالیاتی از نان شب واجب‌تر است

یک کارشناس اقتصادی، با بیان اینکه، اصلاح نظام مالیاتی از نان شب واجب تر است، گفت: در بدو تشکیل مجلس جدید باید یک هیئت قوی برای بررسی و پالایش قوانین اقتصادی موجود کشور ایجاد و برای یک پالایش گسترده مقرراتی با هدف انجام اصلاحات تقنینی آماده شوند.
- اخبار اقتصادی -

وحید شقاقی شهری در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به مهمترین اولویتهای اقتصادی مجلس یازدهم گفت: امروز اصلاح نظام مالیاتی برای کشور ما که در معرض تحریمهای اقتصادی قرار دارد از نان شب واجب تر است.

وی با بیان اینکه، بعد از شکل گیری مجلس یازدهم بایستی اصلاحات نظام یارانه‌ای، بانکی و مالیاتی در دستور کار قرار گیرد، گفت: هرکدام از این موارد نیازمند طرح و لایحه ای جداگانه است و بر این اساس مجلس بعدی بایستی بدون فوت وقت و در نظرگرفتن مصلحت اندیشی‌های بی مورد اقدام لازم را انجام دهد. البته باید به اینکه نکته توجه کرد که نباید صرفا به دنبال ایجاد قوانین جدید بدون بررسی قوانین موجود باشیم.

این کارشناس اقتصادی، با بیان اینکه، در حال حاضر به اندازه کافی قوانین دست و پاگیر در کشور وجود دارد، اما این قوانین پالایش نشده و در تضاد بایکدیگر هستند، گفت: درحال حاضر ما قانونهایی مثل حداکثر استفاده از توان تولید داخل و قانون رفع موانع  تولید را در اختیار داریم اما با توجه به پیچیدگی‌های آنها یا عده‌ای محدود از تسهیلات این قوانین بهره مند شده‌اند و یا اینکه تسری و گستردگی لازم درباره آنها لحاظ نشده است.

وی افزود، هم اکنون قانونهایی مثل اصل 44، قوانین برنامه‌های توسعه، قوانین مالیاتی و... در کشور وجود دارد اما آن طور که باید و شاید نتوانسته‌ایم از آنها بهره برداری کنیم و در مواردی این قوانین معکوس عمل کرده‌اند.

به گفته شقاقی شهری، بعد نظارتی مجلس در سالهای اخیر قوی عمل نکرده است و بر این اساس پیشنهاد می‌شود، مجلس نشینان در اولین گام یک بررسی کلی درمورد قوانین موجود داشته‌ باشند و در مرحله بعد دست به جراحی و پالایش قوانین دست و پا گیر فعلی بزنند.

رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه، قوانین اقتصادی منسوخ شده نیز در کشور وجود دارد که ظاهرا فرایند به روز رسانی آنها در مجلس فعلی با چالش روبه روشده است، گفت: قانون تجارت مربوط به سالها قبل است و اختلافات در مجلس برای عدم اصلاح سریع این قانون سوال برانگیز است.

اولویت اقتصادی مجلس قوی|ملک‌زاده: مجلس یازدهم جلوی نقض قوانین مصوب از سوی دولت را بگیرداولویت اقتصادی مجلس قوی| قائم‌مقام خانه کشاورز: راه نجات اقتصاد ایران از شکوفایی کشاورزی می‌گذرداولویت اقتصادی مجلس قوی|نظری: مجلس یازدهم در گام اول برای بودجه بدون نفت طرح جدید بدهداولویت اقتصادی مجلس قوی|وزیر اسبق کشاورزی: مجلس یازدهم تصدی‌گری اقتصاد را از دولت بگیرداولویت اقتصادی مجلس قوی| هاشمی: مجلس آینده حل مشکل مسکن را در اولویت قرار دهداولویت اقتصادی مجلس قوی|سیاح: اصلاح نظام بانکی و قانون مالیات‌ها، 2 اولویت مجلس یازدهم باشد

 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار