بازشماری آرای ویسکانسین موجب افزایش پیشتازی بایدن شد

درخواست ستاد انتخاباتی ترامپ برای بازشماری آرا در ایالت ویسکانسین در نهایت به نفع جو بایدن تمام شده است.
- اخبار بین الملل -

به گزارش راه شلمچه به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، بازشماری آرا ایالت ویسکانسین که با درخواست ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ آغاز شده بود سرانجام روز جمعه پایان یافت و این بازشماری موجب پیشتازی بیشتر جو بایدن نامزد دموکرات شده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

پس از بازشماری آرا در منطقه میلواکی، پیشتازی بایدن نسبت به ترامپ در بین حدود 460 هزار رای، 132 رای افزایش یافته است.

مقام‌های رسمی: بازشماری آرا در جورجیا و ویسکانسین شکست ترامپ را تغییر نخواهد دادستاد انتخاباتی ترامپ خواستار بازشماری آرا ویسکانسین شد

 

ستاد انتخاباتی ترامپ خواستار بازشماری آرا در دو منطقه پرجمعیت ویسکانسین شده بود که دموکرات ها اکثریت آرا را کسب کرده بودند. ترامپ با اختلاف بیش از 20 هزار رای، رقابت در ایالت ویسکانسین را به جو بایدن واگذار کرده است.

بازشماری آرا در این دو منطقه بیش از 3 میلیون دلار برای ستاد ترامپ هزینه داشته است. بازشماری آرا در منطقه "دین" نیز روز یکشنبه پایان خواهد یافت.

برخی رسانه های خبری اعلام کرده‌اند که جو بایدن نامزد دموکرات ریاست جمهوری موفق به کسب 306 رای الکترال شده که این رقم بالاتر از 270 رای الکترال لازم برای راهیابی به کاخ سفید است.

دونالد ترامپ نیز که پیش از این در پیامی توئیتری تأکید کرده است که به هیچ وجه امکان ندارد جو بایدن 80 میلیون رأی کسب کرده باشد، این بار در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: بایدن فقط زمانی می‌تواند به عنوان رئیس‌جمهور وارد کاخ سفید شود که بتواند ثابت کنند آرای مضحک 80 میلیونی‌اش با تقلب و اقدامات غیرقانونی به دست نیامده است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار