بایدن: ترامپ احمق است

نامزد دموکرات‌ها انتخابات آتی آمریکا، رئیس‌جمهور این کشور را به سبب استفاده نکردن از ماسک، «احمق» توصیف کرد.

به گزارش راه شلمچه به نقل از گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه سی ان ان، جو بایدن، معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ این کشور، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را به سبب استفاده نکردن از ماسک بهداشتی یک «احمق» توصیف کرد.

بایدن دیروز سه شنبه در این مصاحبه اختصاصی هشدار داد استفاده از ماسک بهداشتی در مکان‌های عمومی برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا از نشانه‌های رهبر بودن است. او، دونالد ترامپ را به سبب اعلام این که ماسک بر صورتش نمی‌زند یک «احمق» خواند.

اظهارات نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یک روز پس از آن مطرح شد که او در نخستین حضورش در انظار عمومی پس از دو ماه از یک ماسک بهداشتی سیاه رنگ استفاده کرده بود. بایدن در بحبوحه شیوع این همه گیری که سبب متوقف شدن کارزار انتخاباتی شد در خانه اش در دلاویر باقی ماند، اما او دیروز به همراه همسرش با قرار دادن یک حلقه گل در جایگاه یادبود کهنه سربازان آمریکایی، روز یادبود کشته‌های جنگ را گرامی داشت.

ترامپ بعدا در توئیتر خود مطلبی را قرار داد که به نظر می‌رسید در حال تمسخر بایدن با ماسک سیاهی است که بر صورت دارد، اما او سپس گفت که هدفش این نبود. بایدن در واکنش به این موضوع گفت: «او یک احمق است. او یک احمق واقعی است که این گونه صحبت می‌کند.»

بایدن گفت: همه پزشکان پیشرو در جهان می‌گویند زمانی که در اماکن عمومی ظاهر می‌شویم باید ماسک بزنیم، به ویژه که می‌دانیم در جایگاهی قرار داریم که ممکن است کسی به ما نزدیک‌تر شود. ما باید فاصله ۱۲ فوتی از دیگران را رعایت کنیم.

بایدن همچنین افزود: حدود ۱۰۰ هزار آمریکایی در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند و می‌شد جلوی نیمی از این مرگ و میر‌ها را گرفت، اما ترامپ به این موضوع توجهی نشان نداد. این کار به قیمت جان مردم تمام می‌شود. تاکنون حدود ۱۰۰ هزار نفر در این کشور جان خود را از دست داده اند. ۱۰۰ هزار نفر!

ویروس کرونا تا کنون بیش از یک میلیون و ۷۲۵ هزار آمریکایی را مبتلا کرده است که از این میان بیش از ۱۰۰ هزار نفر جان باخته اند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار