برگزاری نشست شورای امنیت درباره سوریه

شورای امنیت سازمان ملل روز چهارشنبه نشستی را برای بررسی وضعیت سوریه برگزار کرد.

نشست شورای امنیت درباره سوریهبه گزارش راه شلمچه به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری اسپوتنیک از تشکیل نشست شورای امنیت برای بررسی وضعیت سوریه خبر داد.

این نشست عصر امروز چهارشنبه و در حالی برگزار شد که ساعاتی پیش «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه گفت که هر لحظه عملیات ترکیه در ادلب ممکن است، آغاز شود.

مقامات روسیه و ترکیه نیز طی روز‌های گذشته ۲ دور مذاکره را درباره وضعیت ادلب برگزار کردند، اما این نشست‌ها تاکنون نتیجه‌ای در بر نداشته است.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنانی در نشست با اعضای حزب عدالت و توسعه در مجلس این کشور از آغاز قریب‌الوقوع عملیات نظامی ترکیه در خاک سوریه سخن گفت.

او اعلام کرد: عملیات ادلب هر لحظه ممکن است آغاز شود. سرنوشت ادلب را به رژیم اسد و حامیان آن نخواهیم سپرد. به هر قیمتی که باشد مصمم به برقراری امنیت در ادلب برای مردم ترکیه و منطقه هستیم.

بیشتر بخوانید:

اردوغان: عملیات ادلب هر لحظه ممکن است آغاز شود آنکارا: اعزام نیروی بیشتر به ادلب / به زودی پاسخ حملات سوریه را خوهیم داد

استان ادلب سوریه در کنترل طیفی از تروریست‌هاست که «هیئت تحریر الشام» بر آن‌ها تسلط دارد. این گروه تحت هدایت باقیمانده‌های القاعده است.

عملیات ارتش سوریه و گروه‌های مقاومت برای پاکسازی استان ادلب، آخرین مقر تروریست‌ها در این کشور، از چندی پیش آغاز شده است. همزمان با پیشروی گسترده ارتش سوریه، ترکیه نیرو‌های بیشتری به ادلب اعزام کرده و ضمن تهدید ارتش سوریه، خواستار توقف فوری عملیات نیرو‌های سوری در ادلب شده است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار