بستری در کاشان نسبت به دو هفته گذشته ۳ برابر شده است

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در مناطقی که امکانات پزشکی مانند تصویربرداری یا پزشکان متخصص وجود ندارد، بخشی از بیماری‌ها را می‌توان با درمان از راه دور (تله مدی‌سینگ) مدیریت کرد.

قاسم جان‌بابایی در حاشیه بازدید سرزده از بیمارستان شهید بهشتی کاشان، اظهار کرد: در اجرای این مدل درمانی، می‌توان معاینه، مشاوره و حتی خدمات سی‌تی‌اسکن، تصویربرداری و آزمایش‌ها را از سوی یک پزشک از راه دور انجام داد.

وی افزود: این الگوی درمانی، برای نخستین بار در  مناطقی از جمله زابل و هیرمند در استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، ایلام و بوشهر، لرستان و حتی در تهران در بخش خدمات قلب و عروق در حال انجام است که اجرای کامل آن موجب جلوگیری و کاهش مراجعه‌های غیرضروری مردم به درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها می‌شود.

به گزارش راه شلمچه به نقل از ایسنا، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: متاسفانه از دو هفته گذشته به صورت تدریجی شاهد افزایش تعداد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور هستیم که در برخی استان‌ها به دو تا سه برابر افزایش یافته و به همین نسبت میزان بیماران بدحال در بخش‌های آی‌سی‌یو بالا رفته است.

وی تاکید کرد: علت این افزایش تعداد بیمار، اجتماعات‌ بی‌مورد و مسافرت‌های غیرضرور است و شهروندانی که مقررات بهداشتی را رعایت کردند در آتش کسانی سوختند که قانون را رعایت نکردند.

جان بابایی گفت: تا وقتی این بیماری در جامعه وجود داشته باشد و برخی رعایت کنند و برخی رعایت نکنند، در عمل گروهی که مراعات نمی‌کنند، موجب شیوع ویروس می‌شوند.

وی با تاکید بر جدی گرفتن مسائل بهداشتی از سوی مردم افزود: هنوز تغییری در ماهیت ویروس کرونا صورت نگرفته که ضعیف‌تر شود. این بیماری مرگ و میر ایجاد می‌کند و به هر نسبتی که شمار بستری‌ها در بیمارستان‌ها افزایش یابد، به همان نسبت بستری در بخش آی‌سی‌یو اضافه می‌شود و میزان مرگ‌ و میر نیز افزایش می‌یابد.

معاون درمان وزارت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تقدیر از کادر درمانی، گفت: بررسی شرایط جدید بیماران بستری در شهرستان کاشان به نسبت دو هفته گذشته نزدیک سه برابر افزایش یافته و رسیدگی به مشکلات و کمبودها از دیگر هدف‌های این سفر است.

وی افزود: بخشی از اعتبارها ارزی است که با قول مساعد رئیس جمهوری با ارز متعارف برای خرید دارو، لوازم مصرفی و مواد اولیه ‌داروسازی اختصاص می‌یابد. برای ورود تجهیزات سرمایه‌ای که در کشور تولید نمی‌شود، نیز ارز جداگانه‌ای اختصاص خواهد یافت.

این مقام مسئول تصریح کرد: بین هشت تا ۱۰ هزار تخت در بیمارستان‌های کشور اضافه شده است و این طرح‌ها با تامین منابع مالی در حال اتمام است.

انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار