معاون وزیر بهداشت در ساوه:

بهداشت فردی مهمترین گزینه برای درمان کرونا و آنفلوانزا است

جان بابایی در بازدید سرزده از بخش‌های درمانی و بستری ساوه مهمترین گزینه برای درمان کرونا وو آنفلوانزا را بهداشت فردی عنوان کرد.

جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در حاشیه بازدید سرزده از بخش‌های درمانی و بستری بیماران کرونایی بیمارستان مدرس ساوه  در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: با رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، مانع می‌توانیم مانع پیشرفت کرونا و آنفلوانزا شویم.

بهداشت فردی مهمترین گزینه برای درمان کرونا و آنفلوانزا است

جان بابایی افزود: وقتی که بتوانیم رعایت بهداشت فردی و اجتماعی مانع پیشرفت کرونا می‌شود، از شیوع بیماری آنفلوانزا که سرایت پذیری کمتری نسبت به کوئید ۱۹ دارد، هم قطعا جلوگیری خواهد کرد.

او با تاکید بر استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی تاکید کرد: اگر آحاد جامعه دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند، مطمئن هستیم که مشکل آنفلوانزا که سرایت پذیری کمتری نسبت به کرونا را دارد، امسال درگیری کمتری خواهیم شد.

زمان دقیقی برای شیوع بیماری آنفلوانزا نمی‌توان تعیین کرد

معاون درمان وزیر بهداشت در خصوص زمان آغاز ایپدیمی بیماری آنفلوانزا در کشور و همپوشانی با کرونا ادامه داد: زمان دقیقی برای شیوع بیماری آنفلوانزا نمی‌توان تعیین کرد، ولی با شروع فصل پاییز، موج جدیدی از این بیماری ایجاد می‌شود و در برخی موارد، شاهد دو پیک شیوع آنفلوانزا هستیم.

او ادامه داد: علائم آنفلوانزا از کرونا قابل افتراق نیست و خوشبختانه با زیرساخت فراهم شده در زمینه‌ی آزمایشگاه‌ها، امکان انجام تست هر دو بیماری وجود دارد و از این جهت نگرانی و کمبودی وجود ندارد.

جان بابایی بیان کرد: پروتکل‌های درمانی آنفلوانزا متفاوت از کرونا است، ولی در عین حال علائم بالینی مشابهی دارند و درگیری ریه در بیماری کرونا شدیدتر است و با تمهیدات دولت در خصوص واردات واکسن آنفولانزا، می‌توان در پبش گیری از آن موثر واقع شود.

مطمئن هستیم که مشکل آنفلوانزا که سرایت پذیری کمتری نسبت به کرونا دارد

او با تاکید بر استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی تصریح کرد: اگر آحاد جامعه دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند، مطمئن هستیم که مشکل آنفلوانزا که سرایت پذیری کمتری نسبت به کرونا دارد، امسال درگیری کمتری خواهیم شد.

معاون درمان وزیر بهداشت اظهار کرد: با تمهیدات در نظر گرفته شده، علیرغم تحریم‌های ظالمانه، پیش بینی‌های خوبی برای واردات واکسن آنفلوانزا در نظر گرفته شده است و در حال واردت هستیم.

او در خصوص استفاده از واکسن آنفلوانزا در گرو‌های مختلف ادامه داد: افرادی که خطر ابتلا در آن‌ها ریسک بالایی دارند مانند زنان باردار، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و بیماران خاص در الویت هستند.

شهرستان ساوه از ساخت مراکز درمانی عقب مانده است

جان بابایی در پاسخ به مشکلات سخت افزاری و کمبود‌ها در حوزه‌ی زیرساخت‌های درمانی شهرستات ساوه گفت: شهرستان ساوه از ساخت مراکز درمانی عقب مانده است و باتوجه به رشد فزاینده‌ی جمعیتی، نیازمند یک بیمارستان مجهز و شرایط بهتری است و اکثر تخت‌های بیمارستانی در ساوه، فرسوده بوده و تسریع در احداث بیمارستان جایگزین، ضروری است.

او با اشاره به احداث اورژانس جدید در بیمارستان مدرس گفت: بزودی یکدستگاه سی تی اسکن در بیمارستان مدرس نصب خواهد شد و این بیمارستان دارای دو سی تی اسکن خواهد شد و آمادگی داریم در فضای موجود، یک آی سی یو (ISU) مجهزتر در برای استفاده‌ی بیماران ایجاد نماییم.

 پزشکان متخصص جدید در بیمارستان مدرس ساوه بکارگیری می شوند

معاون وزیر بهداشت از بکارگیری پزشکان متخصص جدید در بیمارستان مدرس ساوه خبر داد و اضافه کرد: شهرساوه بدلیل شرایط کارگری، در حال رشد بوده و دولت و وزارت بهداشت مصمم به بهره برداری از بیمارستان در حال احداث است و تلاش خواهیم کرد این پروژه هر چه سریعتر به بهره برداری برسد.

معاون وزیر بهداشت، شب گذشته به صورت سرزده از بخش‌های مختلف بستری و حاد بیماران کرونایی بازدید، و در جریان آخرین وضعیت درمانی آن‌ها قرار گرفت.

انتهای پیام / ج

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار