بیشترین دلیل ابتلای گیلانغربی‌ها به کرونا شرکت در مراسم ختم است

فرماندار گیلانغرب گفت : وضعیت این شهرستان از لحاظ ابتلا به کرونا خوب نیست و بیشترین دلیل ابتلای گیلانغربی‌ها به این بیماری ویروسی شرکت در مراسم ختم و خاکسپاری است .

به گزارش راه شلمچه به نقل از   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ کوروش محمودیان فرماندار گیلانغرب گفت : وضعیت این شهرستان از لحاظ ابتلا به کرونا خوب نیست و بیشترین دلیل ابتلای گیلانغربی‌ها به این بیماری ویروسی شرکت در مراسم ختم و خاکسپاری است و متاسفانه روزانه شاهد ابتلای شمار زیادی از مردم این شهرستان به بیماری کرونا هستیم و آمار مبتلایان نگران کننده است.

او گفت : باوجود هشدار‌های فراوان و ممنوعیت آیین‌های تجمعی مردم به صورت گسترده بدون در نظر گرفتن دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی در ایین‌های ختم حضور یافته و این عاملی برای انتشار و سرایت بالای مردم شهرستان به بیماری ویروسی کرونا شده است.

محمودیان از مردم خواست که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی را جدی بگیرند و از ماسک استفاده کرده و برای مهار این بیماری ویروسی حتما در منازل خود بمانند و از برگزاری آیین‌های تجمعی مانند ختم و شادی و مجالس دورهمی فامیلی به طور جدی پرهیز کنند.

او گفت: اکنون بزرگترین مشکل گیلانغرب با وجود شمار بالای ابتلایان به کرونا نبود دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان الزهرا (س) به عنوان یکی از ابزار‌های تشخیص این بیماری ویروسی کرونا است که این موضوع از طریق دانشگاه علوم پزشکی پیگیری شده و امیدواریم با مشارکت خیران بتوانیم این نیاز را برطرف کنیم.

روزانه ۸ تا ۱۰ نفر در گیلانغرب به کرونا مبتلا می‌شوند

رئیس شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب گفت: روزانه شاهد ابتلای هشت تا ۱۰نفر در این شهرستان به بیماری کرونا هستیم و این آمار با توجه به جمعیت شهرستان نگران کننده است و وضعیت خوبی از نظر ابتلا به بیماری نداریم.

شاپور جهانی افزود: از ابتدای همه گیری ویروس کرونا در گیلانغرب تاکنون ۴۳۵ تن به کرونا مبتلا شده اند و ۲۴ تن از افراد مقیم این شهرستان جدای از گیلانغربی‌های مقیم سایر مناطق کشور بر اثر این بیماری فوت کرده اند.

او ادامه داد: هم اکنون تمامی آیین‌های تجمعی در شهرستان ممنوع است و حتی مجالس عروسی در منازل نیز ممنوعیت دارد و در صورت بدتر شدن شرایط قوانین سختگیرانه‌ای اعمال می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب گفت: ۱۹ تن در بیمارستان بستری هستند و درصورت افزایش آمار تعداد بستری‌ها مجبوریم از سایر بخش‌های بیمارستان برای بستری مبتلایان به کرونا استفاده کنیم.

جهانی گفت: از مردم عاجزانه درخواست می‌کنیم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و اصول ساده بهداشتی مانند استفاده از ماسک، شستن دست‌ها و رعایت فاصله فیزیکی و اجتماعی را جدی بگیرند و حتما از حضور در مراسم ختم و شادی و دورهمی‌های فامیلی خودداری کنند.

او افزود: بیمارستان الزهرا (س) نیاز به یک دستگاه سی تی اسکن دارد یکی از ابزار‌های تشخیصی سریع بیماری است و افراد برای تشخیص بیماری و انجام سی تی اسکن به شهرستان‌های اسلام آبادغرب و یا سرپل ذهاب مراجعه می‌کنند .

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار