تاکید مجدد آمریکا بر حمایت از نیروهای امنیتی عراق

ایالات متحده مجدداً بر پایبندی خود به حمایت از نیروهای امنیتی عراق از جمله نیروهای پیشمرگ در اقلیم کردستان عراق تاکید کرد که روز جمعه گروه تروریستی داعش به آنها حمله کرد و در نتیجه آن ۱۳ تن کشته شدند.

به گزارش راه شلمچه به نقل از ایسنا، به نقل از سایت اسکای نیوز عربی، وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، ایالات متحده نسبت به تداوم و تشدید حملات اعضای گروه تروریستی داعش در سرتاسر عراق بسیار نگران است از جمله حمله‌ای که در منطقه «مخمور» به وقوع پیوست و در نتیجه آن ۱۰ تن از نیروهای پیشمرگ و سه غیرنظامی کشته شدند.

پیشتر یکی از مسئولان اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که اعضای داعش به روستایی در شمال عراق حمله کردند و در نتیجه این حمله دست کم ۱۳ تن کشته شدند که سه تن از آنها از اهالی این روستا و ۱۰ تن دیگر سرباز کُرد هستند.

داعش مسئولیت این حمله خونین را برعهده گرفته است.

این حمله در شهرستان «مخمور»، مرکز اصلی فعالیت داعش رخ داد که اکثر اوقات شاهد حملات علیه نیروهای کُرد، عراقی و غیرنظامیان است.

مخمور یک منطقه کوهستانی در ۷۰ کیلومتری جنوب شرق موصل و ۶۰ کیلومتری جنوب غرب اربیل واقع شده است.

همزمان مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق خواستار همکاری امنیتی بیشتر با نیروهای امنیتی عراق برای مقابله با فعالیت داعش شد.

نیروهای پیشمرگ با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند، اعضای داعش در ساعات اولیه صبح روز جمعه به این روستا حمله کردند و سه تن از ساکنان آن را کشتند و نیروهای پیشمرگ وارد جنگ شدند و در این درگیری‌ها دست کم هفت سرباز جان خود را از دست دادند.

مسئولان امنیتی کرد و بیمارستان‌ها اعلام کردند که تعداد نهایی کشته شدگان دست کم ۱۰ سرباز پیشمرگ و سه روستایی است.

علی‌رغم اعلام پیروزی بر داعش در عراق در سال ۲۰۱۷ و آزادسازی تمامی مناطق تحت کنترل آن، اما این گروه همچنان عناصر مخفی را در مناطق مختلف عراق دارد و هر از گاهی حملات تروریستی را انجام می‌دهد.

انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار