دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خبرداد؛

تجهیز کتابخانه مرکزی سنندج به مجموعه کتاب های تقریبی

سنندج- دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از تجهیز کتابخانه مرکزی امام خامنه ای(مدظله العالی) سنندج به کتاب های تخصصی حوزه تقریب مذاهب خبرداد.

به گزارش راه شلمچه به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری جمعه شب در جریان بازدید از کتابخانه مرکزی امام خامنه ای (مدظله العالی) سنندج اظهار کرد: وجود زیرساخت‌های فرهنگی در جامعه می‌تواند زمینه ساز آگاهی بخشی به اقشار مختلف به ویژه کودکان و نوجوانان باشد.

وی افزود: خرسندیم که در استان مرزی کردستان دارای همچنین مجموعه مجهز فرهنگی هستیم و امیدواریم این مکان فرهنگی که هدیه‌ای از سوی مقام معظم رهبری به مردم کردستان است زمینه ساز رشد علمی کودکان و نوجوانان این دیار باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری اعلام کرد: از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی یک سری کامل از تمامی منابع منتشر شده در حوزه تقریب مذاهب اسلامی به کتابخانه مرکزی امام خامنه ای (مدظله العالی) سنندج اهدا می‌شود تا پژوهشگران و محققان کردستانی بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن به این منابع دسترسی داشته باشند.

محمد مخدومی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان نیز در جریان این بازدید اظهار کرد: کتابخانه مرکزی سنندج کتابخانه تخصصی است که در سال ۸۸ بعد از سفر پر برکت مقام معظم رهبری به کردستان در ۸۰۰ متر مربع و در شش طبقه احداث شده است.

وی افزود: با احداث این کتابخانه هویت جدیدی در قالب کتابخانه های عمومی استان شکل گرفته است و با طراحی فضاهای مختلف در این کتابخانه ۴۰ خدمت مختلف به مردم استان ارائه می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان اعلام کرد: بیش از ۶۵۰ نفر به صورت همزمان می‌توانند از خدمات کتابخانه مرکزی سنندج استفاده کنند.

مخدومی اظهار داشت: با راه اندازی این کتابخانه شاخص زیربنایی کتابخانه های عمومی در استان ۲۰ درصد رشد داشته است و برای اولین بار در کشور نخستین اتاق علم نوجوان در این کتاب خانه راه اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: این کتابخانه با بخش‌های مختلف دارای خدماتی همچون دسترسی به ۸۰۰ پایگاه اطلاع رسانی علمی و فرهنگی بوده و دسترسی مراجعه کنندگان به نشریات و کتاب‌های الکترونیک تسهیل شده است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار